• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies Is er een betere GPU mogelijk in mijn laptop?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Fabian//Shydaru

Nieuw lid
Lid geworden
3 jan 2018
Berichten
23
Waarderingsscore
0
He Hallo,

Ik ben nu al een tijdje in het bezit van deze laptop:
https://www.msi.com/Laptop/ge70-2oe.html

Echter merk ik dat mijn GPU (grafische chip) verouderd is. Dit betekend niet zo zeer dat hij slecht werkt, maar dat hij kwalitatief gezien niet goed genoeg is voor de games van deze tijd.
Als ik bijvoorbeeld Assassin's creed origins probeer te spelen zie ik dat mijn laptop goed genoeg zou moeten zijn, op 1 onderdeel na en dat is mijn GPU.

Nu komt de vraag:
Is het mogelijk om een betere GPU in mijn laptop te laten zetten? Zoja zal mij dit veel betere prestaties opleveren?, wat is het kostenplaatje waar ik aan moet denken?, zijn er andere belangrijke factoren die hierbij een rol spelen?

In principe hoop ik namelijk alleen mijn GPU te vervangen, zodat ik games als Assasin's creed origins gewoon met 60 fps op medium settings kan spelen.

Met vriendelijke groet,

Fabian
 
Als het al mogelijk is zijn los te kopen GPU's voor notebooks schreeuwend duur.

Gebruik jij Windows 10?
 
Dat is spijtig om te horen, aangezien het budget voor een nieuwe game laptop of zelfs pc er atm niet in zit.

Ik gebruik inderdaad windows 10
 
Maak dan een Dualboot met Windows 10 Enterprise LTSB 90 dagen versie.

Die LTSB versie maakt het gamen beter doordat dit de 1607 versie is zonder Edge, zonder Cortana en zonder Apps.

Dus vergeleken met een normale Windows 10 ca 60 % minder processen op de achtergrond!

Enkel - draai jij Windos 10 nog steeds in Raid?
 
Uhmm hoe maak ik een Dualboot met Windows 10 Enterprise LTSB 90 dagen versie.
En wat is/bedoel je met Raid?
 
Wat ik op de MSI site las over jouw notebook zitten er twee SSD's in die als raid 0 zijn ingesteld.

SSD's in raid - ik heb ook gedaan in mijn oude Dell M6400 met Sata2 - kreeg daarbij de snelheid ongeveer van één SSD aangesloten via Sata3 - maar in gebruik merk je het helemaal niet.

SSD's in Raid 0 is in feite niet nodig, enig hele zware programma's zoals Photoshop en Autocad hebben er enig voordeel mee.

Als jij Windows Verkener opent zie je dan één of twee HD's?
 
Ik heb 1 ssd en 1 hdd in mijn laptop zitten.

-Ik heb trouwens even bij de geforce experience gekeken, deze geeft ook aan dat mijn systeem niet voldoet aan de optimale eisen voor bijvoorbeeld assassin's creed origins. Vandaar ook de vraag of een upgrade van de GPU mogelijk is. Echter vind ik het raar dat ik zelfs op zeer lage settings maar 30/38 fps gemiddeld haal.

Kan mijn systeem echt niet beter, en ben ik genoodzaakt naar een eventuele upgrade, of kan ik beter sparen voor een totaal nieuw systeem?
 
Wie is jouw provider en welk abonnement heb jij?

Post enkel de link, die je via onderstaand tool verkrijgt.

Download
51ec442687372-sp_64_Canned.png
Speccy van Piriform


Bij de installatie van "Speccy" wordt gevraagd om de Google Chrome webbrowser mee te installeren.
Indien je dit niet wenst, verwijder dan de vinkjes.

Speccy van Piriform opstarten:
  • Windows 2000 en Windows XP: start "Speccy" middels dubbelklikken.
  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8/8.1 en Windows 10: start "Speccy" middels rechtsklik en dan kiezen voor Als Administrator uitvoeren.

Speccy van Piriform gebruiken:
  • nadat de analyse van Windows klaar is, plaatst "Speccy" de uitkomst daarvan in een nieuw venster.
  • Klik nu in de menubalk op Bestand (File) en kies voor Publiceren (Publish Snapshot)
  • Bevestig het publiceren door JA (Yes) te klikken.
  • Nu zal een pop-upvenster openen met daarin de vraag voor wel of niet publiceren.
  • Bevestig dat eerste dus.
  • Kopieer nu de link in het nieuw geopende webvenster en plak die link in jouw volgende bericht.
 
De uitkomst van speccy: http://speccy.piriform.com/results/UQ1cSGkpwC3Trt7pye4WdQG
Verder is mijn provider KPN, en heb ik een abonnement met 100 mbs download en upload, tenminste als dit precies is waar u opzoek naar bent.

Echter ben ik benieuwd, wat kan mijn provider van invloed zijn op mijn vraag/probleem?

Ook zie ik dat ik bij het kopje grafisch dat ik een Intel HD Graphics 4600 en een NVIDIA GeForce GTX 765M heb? Kan dit een probleem zijn?
 
Om nog even op je allereerste vraag terug te komen. Voor jou laptop werd slechts één videochip ontworpen. Je kan er dus enkel de Nvidia 765 chip insteken. Mocht deze defect raken, kan je hem wel vervangen, maar dus enkel door hetzelfde type videochip. Softwarematig kan er mogelijk nog wat aan gesleuteld worden. Maar verwacht zeker niet dat wat nu niet eens opstart plots soepel over het scherm zal gaan. Wat je evtl. eens zou kunnen proberen is een beetje de tweedehands markt afgaan. De harde schijf/SSD uit je laptop kan je nog hergebruiken.

Mogelijk kan je voor je oude laptop ook nog een aardig zakcentje vragen.
 
Het grafische deel gaat sowieso via de Intel gpu, die stuurt de nVidia kaart aan en je kunt in de zowel Intel als de NVidia configuratie die keuze maken en is niet uit te zetten zoals in een desktop.

Zijn wel andere kaarten met die flip aansluiting te verkrijgen maar vaak alleen 2e hands, kijk op Ebay b.v.
Let wel op het nodige gevraagde vermogen, moet wel hetzelfde zijn of minder.

Maar een meer geschiktere notebook aanschaffen is idd een beter idee.
 
-Ik zal naar de LTSB versie gaan kijken.

-Om te antwoorden op @Dave het is niet dat ik bepaalde games wil spelen die ik nu totaal niet kan spelen, het probleem is meer dat ik het spel wel kan draaien, alleen mijn fps hangt rond de 30. Dit is natuurlijk niet echt goed playable, dus vandaar hoop ik toch nog meer fps uit mijn huidige laptop te halen. Hierdoor word het spel wel speelbaar. Mocht dit echter niet echt mogelijk zijn, is het dan denk ik inderdaad een betere optie om te beginnen met sparen voor een nieuw systeem.

-Puur uit interesse, als jullie de specificaties van mijn huidige systeem zien: http://speccy.piriform.com/results/UQ1cSGkpwC3Trt7pye4WdQG verder is de laptop in prima staat, hier en daar een paar gebruiksverschijnselen. Zou mijn systeem nog iets leuks kunnen opleveren?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan