• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Javascript while

Status
Niet open voor verdere reacties.

hikmate

Gevestigd lid
Lid geworden
1 apr 2015
Berichten
202
Waarderingsscore
0
Hallo, ik ben bezig met oefeningen op codeacademy te maken maar bij unit 4: while loops in javascript begrijp ik niet. Zou iemand me dat kunnen uitleggen en ook functions in javascript. Hier zijn een paar voorbeelden:

Functions met if en else

var quarter = function(number) {
return number / 5;
};


if (quarter(4) % 3 === 1 ) {
console.log("The statement is true");
} else {
console.log("The statement is false");
}


while loops:

var coinFace = Math.floor(Math.random() * 2);

while(coinFace === 0){
console.log("Heads! Flipping again...");
var coinFace = Math.floor(Math.random() * 2);
}
console.log("Tails! Done flipping.");
 
Met functies kun je bepaalde code (die je bijvoorbeeld meerdere malen wil gebruiken) opnieuw uitvoeren.

In dit geval gaat het om een berekening. Wat de functie 'quarter' gaat doen is het volgende:
Telkens als je quarter gebruikt (en een getal meegeeft vb. quarter(4)) gaat hij door de code van de functie
in dit geval:
return number / 5 (dus zoals in het voorbeeld 4 / 5)
de functie zal dus de waarde 0.8 teruggeven.
Wat er gebeurt in de if is een modulo berekening (restdeling): (0.8 % 3 === 1) dit is dus false. (want 0.8 % 3 is 0.8)


Bij while loops wordt er code herhaald tot de voorwaarde (in dit geval coinFace === 0 niet meer waar (true)) is.
dus vanaf dat coinFace de waarde 1 heeft komt hij niet meer in de code van de while maar gaat hij uit de code van de while en gaat verder met de code die er onder staat.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan