• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Kan geen back-up maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

majuma

Bekend gezicht
Lid geworden
1 mei 2014
Berichten
109
Waarderingsscore
0
Hallo,
Ik wil via Acronis een back-up maken. Ik heb er een externe harde schijf aan hangen, welke 150 GB ruimte vrij heeft. De schijf die geback-upped moet worden is ong, 55 GB.
Na ong 70% stopt hij en zegt dat de schijf vol is.
Hoe kan dat en hoe te voorkomen?
Groet,
Martin
 
je zou eens een ander programma kunnen proberen: MiniToolPartitionWizard of Aomei bijvoorbeeld.
 
Stel acronis eens in op splitten, als dat niet het geval is.
 
Hoe (USB-connector of aan de aanwezige bekabeling) heb je en harde schijf aanhangen of: is het een desktop of een laptop
 
Macrium Reflect free werkt bij mij probleemloos om images te maken.
Ik kan me echter niet voorstellen dat Acronis dat niet ook zou moeten doen.
Maar een vraagje: Is de te back-uppen schijf 55 GB of is die groter en staat er 55 GB aan data op, want dan zou het mss daarmee te maken kunnen hebben.
Zo maar een gok maar als jij Acronis zou vragen een grotere partitie te back-uppen naar een schijf die een kleiner partitie grootte heeft, ook al zou de data passen, dan zou het daar mis kunnen gaan (clone disk) bv. Maar ik ken Acronis zelf niet goed. Ik had ook iets dergelijks met EaseUs images terugzetten. Dat gaf ook problemen met het kiezen van de juiste setting voor mijn geval.
Met andere woorden, heb je de juiste keuzes gemaakt in je settings.
 
ik dacht dat sommige back-up programma's zèlf een indeling van de HD maken? Ik zie dat bijvoorbeeld bij MTPW waarmee ik een aantal keren een kopie gemaakt heb op een andere HD (ook kleinere dan de oorspronkelijke).
 
Ik ben zelf een fervent gebruiker van Acronis True Image. Mij lijkt dit inderdaad een kwestie van de juiste settings. Ik veronderstel dat het hier over een image van je schijf gaat en niet over het clone-onderdeel. Acronis compresseert je backup steeds wat maakt dat als je een partitie (let op, geen schijf) van 55Gb backupped, dan wordt je image ongeveer de helft zo'n 30Gb. Dat is de ruimte die je moet voorzien. De instellingen is dan "volledig" (niet incrementeel) als schema en "niet plannen" bij het onderdeel plannen. Als backup kies je voor "schijven en partities" en zorg ervoor dat enkel de partities aangeduid staan die je wil backuppen (eventueel met bijbehorende hidden partitions). Kan het zijn dat je bij dit laatste te veel partities hebt aangeduid? Welke versie van Acronis gebruik je? Vergeet ook niet eer je begint om op die externe schijf je "mislukte" of vorige backups te verwijderen zodat je zeker bent dat er genoeg ruimte is. Eventuele swap-bestanden zoals pagefile.sys, swapfile.sys en hiberfil.sys gaan sowieso niet mee in de image aangezien die maar tijdelijk zijn. Dus als het over de C-schijf gaat, dan hoef je daar ook al geen rekening mee te houden qua grootte voor backup.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ziet er (voor mij) redelijk gecompliceerd uit. Ik hoop dat majuma daar mee uit de voeten kan.
 
ziet er (voor mij) redelijk gecompliceerd uit. Ik hoop dat majuma daar mee uit de voeten kan.

Als je het programma hebt en opstart dan zijn dat de verschillende stappen die je op het scherm ziet. Zou eenvoudig moeten zijn. We horen het wel, he.
 
"ik dacht dat sommige back-up programma's zèlf een indeling van de HD maken?"
Dat was bij mij met EaseUs juist het probleem. Ik had op mijn c:-schijf nog een extra partitie die ik niet mee back-upte. Bij het terugzetten van een image verslikte hij zich daarin. Dan moest ik eerst die niet geback-upte partitie wissen voor ik mijn image terug kon zetten. Er waren meer mogelijkheden maar die voldeden voor mij niet. Macrium doet daar niet moeilijk over.
Er is natuurlijk niets vervelender als dat je denkt een goede image te hebben en je kunt die niet meer terug zetten.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Majuma zal wel een schijfkopie maken ipv een backup. Ik zelf gebruik het gratis Macrium Reflect (al jaren) en dat werkt perfect. Je moet idd wel aangeven dat je een image bestand aanmaak op de doelschijf en geen schijfkopie...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan