• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Sticky kan geen HD vervangen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

gin

Nieuw lid
Lid geworden
15 dec 2012
Berichten
27
Waarderingsscore
0
Tja. Ik heb diversen keer een HD vervangen bij laptops /desktop en voorzien van besturingssysteem. Wat ik nu zie heb ik nooit meegemaakt nl: Toshiba satelliet C-700-A-119. Windows 8. HD eruit gehaald een ander geformatteerd HD erin maar je krijgt de mededeling “check media “fout. In de bios wordt de HD herkent en de boot prioriteit staat op starten van dvd-station. Alles lijkt goed maar het werkt alleen als de origineel HD terugzet. Geprobeerd met ander HD nada. Het lijkt dat op een of een ander wijze de originele HD gecodeerd is waardoor geen ander HD accepteert. Weet iemand hier meer van..
 
Ik zie meerdere youtube filmpjes over een schijfwissel bij een Toshiba.
oa View: https://youtu.be/Hnrv8l5R9Q0


Daar wordt benadrukt dat je dat beschermding om de schijf ook omzet, heb je dat gedaan?
En hoe is de nieuwe schijf geformatteerd?
 
Het fysiek wisselen van de HD is een fluit van een cent. Als je mijn post goed gelezen hebt dan zie je dat in de bios de HD wordt erkent dus daar ziet niet het probleem.Alle Youtube video over Toshiba laptop bekeken. De gebruikte HD ( ssd en de standaard) is op de normale wijze geformatteerd. Trouwens bij deze laptop schijf zit geen bescherm hoes omheen.
 
mogelijks ligt het probleem bij het feit dat jij deze dus geformateerd heb aangezien ik hier destijds ook de hd diende te vervangen van Toshiba satelliet (ken echter het model niet meer ) en er gewoon een hd in plaatste die dus niet eerder geformateerd werd ( werd dus ook gezien in de bios ) maar was dus een niet toegewezenruimte waarop ik dan een nieuwe installatie opgezet heb ..
 
Ik heb vorige week SSD en HDD van laptop vervangen zonder enig probleem. Gewoon eerst een systeem backup gemaakt, dan de originele SSD en HDD vervangen door de nieuwe. Alles werkt vanaf de eerste keer. Ik moest alleen de partities op de SSD (bootdisk) aanpassen. Deze waren nog niet geïnitialiseerd maar dit werd automatisch gedaan.
 
Weet je wel zeker dat de te plaatsen HD gezond is?
 
20181015_1249391.jpg20181015_1250051.jpg20181015_1253031.jpg20181015_1418351.jpg20181015_1418561.jpg20181015_1420441.jpg
Weet je wel zeker dat de te plaatsen HD gezond is?
Opgelost = bij secure mode gezet op disabled dan wordt de boot mode wit, de optie UEFI op disabled. Nu kun je de schijf gebruiken. Bedankt voor uw aandacht.
 
Graag gedaan. Ik zal dit topic als opgelost mankeren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan