• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

kan geen mail versturen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Fordfocus

Vaak hier
Lid geworden
26 okt 2014
Berichten
786
Waarderingsscore
1
hallo iedereen,

sinds vandaag kan ik geen mails meer versturen, enkel nog ontvangen. weet iemand aan wat het ligt ? ik heb niets veranderd in mij mailapp. gebruik die van win10 zelf
 
mijn provider is proximus
 
ja, net gedaan, van daaruit kan ik naar mijn gmail sturen
 
Eerst de titel maar eens aangepast ter verduidelijking. Daarnaast het topic op de juiste plek gezet.

Gebruik je bijvoorbeeld Outlook waarmee je de E-mails ontvangt, of gebruik je een ander programma?
 
ik gebruik het mailprogramma van windows 10 zelf, vind dit super. maar sinds gisteren kan ik geen mails meer versturen, wel ontvangen
 
Heb je al eens een nieuw profiel aangemaakt?
 
windows profiel ? of een nieuw account in mijn mailprogramma. ik heb ook een gmail in de windows 10 mail, en daar werkt het wel perfect, ook kan ik online via proximus naar mijn gmail versturen, maar in de win10 mail gaat het niet
 
een nieuw E-mailprofiel. Krijg je een foutmelding te zien als je probeert een mail te versturen?
 
Hallo Rubensky,

Fordfocus zegt twee keer dat hij geen mails kan versturen, maar wel ontvangen.

Heb je de titel wel aangepast in de juiste richting?
 
Dank voor de correctie, aangepast.
 
ja, ik krijg de fout 0x80048802
 
Verwijder al je accounts die je gebruikt in de mail van windows. Herstart de pc en haal de update naar versie 1803 binnen via windows update (start, instellingen, bijwerken en beveiliging … naar updates zoeken). Als je helemaal bijgewerkt bent open je de mail van windows en maak je account opnieuw aan.
Ik veronderstel dat je met IMAP werkt (geen POP-account), dan wordt alles automatisch gesynchroniseerd.
 
beste, ik heb de versie 1803 al
 
ja, ik krijg de fout 0x80048802

Je zou dit eens kunnen proberen.

Please Run built-in Windows Store app troubleshooter and check if it helps.
Run built-in Windows Store app troubleshooter.

  • a. Click on Start search and type troubleshooting and choose 'Troubleshooting'
  • b. Click on 'View All'.
  • c. Run the Windows Store apps troubleshooter. (Right click on the built driver file.)
  • d. Click/tap on Troubleshoot Compatibility. And check if it helps.
 
@Fordfocus effe samenvatten : je gebruik dus de Windows 10 mail app en je ondervind problemen met het versturen van mail via google mail ...het versturen van mail via de mail app van Windows 10 lukt dus wel …. wel indien zo dien jij je eens in te loggen op je google account en onder "Apps met toegang tot uw account " scrol je naar beneden om vervolgens toegang te verlenen aan Apps met een lagere beveiliging .. probeer dan daarna eens een mail te versturen .
 
@Emi nee, ik ondervind problemen met het versturen van mail via de mailapp van win10. mijn gmail werkt perfect, het is via het gewoon mailadres van de provider dat ik niet kan versturen, maar wel ontvangen.
 
mocht je instellingen juist staan dan neem je eens de probleemoplosser "binnenkomende verbindingen " want het probleem kan zich ook in je firewall zitten ..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan