• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

kan geen mail versturen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Proximus:

  • Server voor binnenkomende e-mail: imap.proximus.be:993:1
Server voor uitgaande e-mail (SMTP): relay.proximus.be:587:0

  • Op de server voor uitgaande e-mail is authenticatie vereist: vink deze optie aan.

  • Zelfde accountgegevens gebruiken voor verzenden van e-mail: vink deze optie aan.

  • SSL vereisen voor inkomende e-mail: vink deze optie aan.

  • SSL vereisen voor uitgaande e-mail: vink deze optie aan.
 
nee waar de bureau staat heb ik geen aansluiting, er is enkel 1 aan de tv kant. dus daarom op wifi
 
abraham, deze instellingen zijn allemaal goed
 
ja op hun webmail lukt het wel hoor
 
vervang eens de instelling voor de uitgaande mail naar smtp.proximus.be:587:0
 
Controleer nogmaals de uitgaande instellingen:

uitgaande mailserver (SMTP): relay.proximus.be
Beveiliging: STARTTLS
Poort: 587
Authentificatie: Ja
 
nee waar de bureau staat heb ik geen aansluiting, er is enkel 1 aan de tv kant. dus daarom op wifi

Uitgaande e-mail lukt niet lokaal.Webmail is niet lokaal, maar een bestand uploaden lukt ook niet . Het lijkt erop of je draadloze adaptar geblokkeerd word wegens misbruik , lees #36 . Je draadloze adaptar heeft een MAC adres . Waar ik benieuwd naar ben of het probleem zich bekabeld ook voordoet .
 
Laatst bewerkt door een moderator:
door te wijzigen naar smtp lukt niet zoals emi zegt.
abraham : alle instellingen staan zoals het hoort

swaken ; geblokkeerd mijn adapter, is een usb adapter voor wifi, en de rest lukt wel ?
 
Het blijft een vreemde zaak en het schijnen voornamelijk Windows 10 computers te zijn, die deze problemen hebben denk ik.
 
ah, zijn er dan nog mensen met miserie hiermee ?
 
Wat ik gevonden wel.

Windows 10 kan bizarre dingen vertonen!

Ik zelf ben blij teruggekeerd te zijn naar Windows 8.1 - wordt voor mijn doen nog lang genoeg ondersteund.
 
ik ben een Telenet gebruiker en heb dus geen problemen om mijn Telenet mail via de mail app van Windows 10 te gebruiken verzenden/ontvangen gaat hier probleemloos ..
ik heb dezelfde instellingen als eerder in bericht #121 vermeld maar dan telenet.be in plaats van proximus.be en bij uitgaande mail staat hier wel degelijk smtp.telenet.be:587:0

5af869fe5d2dd-Ashampoo_Snap_zondag_13_mei_2018_18h37m26s_002_.png
 
vind het heel raar, en zelfs het account verwijderen en teug zetten heeft geen effect
 
Wat ik niet begrijp is, dat het type versleutelde verbinding voor uitgaande mail TLS is, terwijl SSL vereisen voor uitgaande e-mail aan staat. TLS en SSL zijn toch twee verschillende versleutelingen.

Probeer eens het volgende:

SSL vereisen voor uitgaande e-mail: vink deze optie uit.
 
ga eens via start >instellingen >accounts naar e-mail en apps accounts
staat hier dan ook je proximus mail account vermeld ..*indien dit niet het geval is dien je deze hier dan toe te voegen
 
hoe zou ik in de blacklist terecht komen ?? en via webmail lukt het dan wel ??
 
swaken : in instellingen mijn mailadres ook voor
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan