• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

kan geen mail versturen

Status
Niet open voor verdere reacties.
en om welke reden zou deze dan geblacklist zijn ?
 
Ik weet niet welke werkwijze proximus hanteert , maar je provider is niet verplicht je per brief of andere wijze op de hoogte te brengen dat je geblacklist werd .
En heeft proximus je wel per brief bericht , het is de laatste tijd bij Bpost een ramp, het regent klachten van verkeerd of niet geleverde post door de postbode .
 
Laatst bewerkt door een moderator:
en om welke reden zou deze dan geblacklist zijn ?

Werd door Abraham reeds aangehaald , dat het lijkt of je computer in een botnet staat . Als je computer in een botnet staat word die gebruikt zonder je hier zelf iets van merkt om spam of dubieuze (phishing) mails te verzenden .
 
Probeer dit eens, sommigen schijnen er weer door te kunnen mailen:

Oorspronkelijk:

uitgaande mailserver (SMTP): relay.proximus.be
Beveiliging: STARTTLS
Poort: 587
Authentificatie: Ja

NIEUW
uitgaande mailserver (SMTP): relay.proximus.be
Beveiliging: Geen
Poort: 587
Authentificatie: Ja
 
Er wordt hier nu wel geroepen dat je misschien ergens op een blacklist zou staan maar dan zou Proximus daar melding van moeten hebben gemaakt. Dan is er nog iets vreemds. Je kan de mail niet vesturen via je eigen wifi maar wel via 4g. Zou je geblokkeerd zijn om de een of andere reden dan zou je helemaal niet meer moeten kunnen mailen.

Tevens zeg je ik heb contact gehad met Proximus, die zouden het dan moeten kunnen zien. Dan vertellen ze je waarom je op die lijst staat en wat je moet doen om eraf te komen.

Omdat het lijkt aan de wifi te liggen (gezien het verhaal met je wifi en de 4g krijg ik daar een vermoeden van.) zou ik willen voorstellen om een reset van de router uit te voeren. Deze opnieuw te configureren en kijken of het dan wel werkt.
 
Als men op het klantenforum van Proximus eens gaat lezen , zijn er nog identieke gevallen dat plots verzenden niet meer lukte en dat het dan uiteindelijk aan Proximus zelf te wijten was .
Ik lees daar wel dingen dat ze u daar graag van het kastje naar de muur sturen .
https://nl.forum.proximus.be/
 
Tevens zeg je ik heb contact gehad met Proximus, die zouden het dan moeten kunnen zien. Dan vertellen ze je waarom je op die lijst staat en wat je moet doen om eraf te komen.

Niet via chat of telefoon , daarvoor moet je het juiste formulier op hun site gebruiken .
Staat in één van de linken te lezen .
 
als ze mij blijven ontlopen en niet kunnen helpen ga ik weg, heel simpel. sinds we proximus hebben niet anders dan miserie, de wifi op de gsm werkt ook niet schitterend. zet hem telkens op 4g
 
Weet je de specificaties van je toestellen ? merk en type .
 
ik heb de modem enkele minuten laten resetten, en het is opgelost. dank voor jullie hulp. aan proximus heb je toch niets van hulp ze
 
Als het zo opgelost is geraakt heeft Proximus iets uitgevoerd aan de infrastructuur in je buurt . werd je hiervan op de hoogte gebracht ? Normaal wel .
 
nee, ik ben van geen werken op de hoogte gebracht
 
http://www.standaard.be/cnt/dmf20170811_03013705

Ik ben door Telenet op de hoogte gebracht hierover , ook welke dag we een paar uurtjes zonder internet zouden zitten en heeft telenet vanop afstand zelf de modem gereset .
Kan er totaal naast zitten,maar je link gaat over 4G denk toch dat dit via masten is en niet via de kabel van Telenet gaat of telefoonlijn van Proximus!Zie daar geen enkel verband in met de modem reset!
Ook wel eens van telenet melding gekregen dat er werken waren voor de kabel,en we uurtjes zonder tv zouden zitten(als je ook internet hebt wat ik niet heb)dan word inderdaad de digicorder van op afstand reset gedaan!
wat het begod met 4G te maken heeft snap ik echt niet
Mvg
 
inderdaad is 4G mobiel,daar mee snap ik je verhaal niet van #174 niet...op wat slaagt dit???
4G heeft niks te maken met modem,volgens jouw wel toch!
Mvg
 
In elk geval had het niks met je blacklist te maken!Zeker door dat TS wel kon mailen met 4G!
Zo als Rubensky aangaf!Ook de oplossing bracht.
Mvg
 
4G en de modem / router die je thuis hebt hebben niets met elkaar te maken. Zijn echt twee los van elkaar staande zaken.

Mooi dat het is opgelost met een reset van de modem. Misschien is er toch iets in dat apparaat niet helemaal lekker geweest waardoor de problemen zijn ontstaan. Hopen dat het nu zo blijft en je geen problemen meer gaat ondervinden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan