• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

"Kan geen systeemvolume vinden dat voldoet aan de installatiecriteria"

Status
Niet open voor verdere reacties.

Noah van O.

Nieuw lid
Lid geworden
26 mrt 2020
Berichten
1
Waarderingsscore
0
Hallo allemaal,
Ik heb een wat gedateerde medion PC. Hij deed t altijd prima en kon er zelfs de nieuwste games op spelen. Ik deed mijn pc uit en de volgende ochtend kwam ik erachter dat mijn harde schijf kapot was.
Ik heb een nieuwe HDD schijf gekocht en wilde hier doormiddel van de hersteldisc, die ik bij de pc heb gekregen, windows vista op installeren.

Er zijn 2 schijven
Schijf 0 "niet toegewezen ruimte" met 8 mb
Schijf 1 "niet toegewezen ruimte" met ongeveer 300GB

In schijf 1 heb k een partitie gemaakt zodat ik vista erop kon installeren. Heb deze partitie al 10x geformatteerd, verwisseld van GPT naar MBR en toen weer naar NTFS. Hij staat nu in NTFS maar alsnog blijf k de foutmelding ontvangen. Ook heb ik de pc al 30x opnieuw opgestart dus daar ligt t ook niet aan.

Iemand die mij kan helpen?

Mvg,

Noah van O.
 
Oudere PC's gebruiken harde schijven in een MBR schijfindeling met een NTFS formattering.
Partities eerst verwijderen en een nieuwe aanmaken, die formatteren in NTFS.
GPT schijven worden gebruikt in UEFI systemen en aangezien er Vista op stond lijkt mij dat sterk dat dat wordt gebruikt.

Waarom geen goedkope W10 key aanschaffen en er W10 opzetten?
 
Waar lees je die gegevens af ?
8 MB voor schijf 0, zeker dat je genoeg ruimte hebt ? Is een installatiecriteria :joy:

2 schijven heb je waarschijnlijk niet, maar twee partities op 1 schijf. Tenminste, als die 8MB klopt. Zelfs 8GB zou niet snel een schijf maar partitie zijn.
Kan wel eventueel een stick in USB zijn die dat plaatje geeft.

In principe hoeft een schijf niet geformatteerd te zijn om een Windows installatie te starten.

SATA of PATA ?
Ik hoop dat je schijfcontroller niet defect is, wat je interpreteerde als kapotte schijf.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan