• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Kan geen verbinding maken met postvak Outlook

Status
Niet open voor verdere reacties.

computus

Gewaardeerd
Lid geworden
18 mei 2005
Berichten
1.064
Waarderingsscore
0
Door een stomme fout (Postvak van Outlook verplaatst naar de D-schijf) kan Outlook nu geen verbinding meer maken met deze map.
Ik heb de gegevens al opnieuw geïmporteerd maar ik blijf de foutmelding krijgen.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

alvast veel dank!

Wim
 
Dus jij heb al geprobeerd de map terug te zetten?
Wat voor melding krijg jij precies te zien?
 
Dank voor de reactie.

Ja, ik plaatste de map terug maar houd de melding dat het Outlook-gegevensbestand niet kan worden geopend.
 
Krijg jij daar een foutcode als deze te zien? -> 0x8004010F
 
Heb jij een pop-, imap- of exchange account?
 
Ik heb een imap account en krijg inderdaad de foutmelding 0x800401F
 
Als je imap hebt zou ik je volledige account + gegevensbestand verwijderen en na herstart opnieuw configureren. Je kan alles verwijderen via configuratiescherm en dan Mail (Microsoft Outlook). Daar zowel account als gegevensbestand en profiel verwijderen. Vergeet ook niet om de basismap van outlook leeg te maken.
 
Dank, artstudiog,

Bedoel je dat ik het gehele programma moet verwijderen en dan opnieuw moet installeren?

Moet ik dan de gegeven later weer importeren?

Kan ik niet gewoon in accounts het account verwijderen en dan opnieuw een account aanmaken?
 
Dat laatste wordt bedoeld.
Bij IMAP blijven alle berichtbestanden op de server zelf staan, dus indien je niets verwijderd hebt krijg ja na het heraanmaken van jouw account alles weer terug.
 
Je citeert

Ik heb de gegevens al opnieuw geïmporteerd maar ik blijf de foutmelding krijgen.

Je hebt het pst bestand verplaatst en niet geëxporteerd .
Al eens geprobeerd door het terug te plaatsen naar de oorspronkelijke locatie ?
 
Dat laatste wordt bedoeld.
Bij IMAP blijven alle berichtbestanden op de server zelf staan, dus indien je niets verwijderd hebt krijg ja na het heraanmaken van jouw account alles weer terug.

Helaas, ik vergiste me, het blijkt een pop3-account te betreffen.

Wat nu?

Kan ik mogelijk toch een nieuwe (imap)account aanmaken en dan de gegevens importeren?
 
Ga naar verkenner en klik op C:\.....

In het zoekvenster rechtsboven type je Outlook.pst en geef dan Enter om het zoeken te laten beginnen.

Hopelijk krijg je dan de locatie waar dat betand staat.
Met het aanmaken van je nieuwe account kies jen niet voor een nieuw bestand maar geef je dan die locatie aan als opslagpunt.

Normaliter zet Outlook 2010 het pst bestand in de map Outlook in jouw Documentenmap.

Tenzij je eerder een oudere Ourlook versie hebt gebruikt, dan staat de map Outlook in C:\Users\comptus\AppData\Local

Blauw gemaakt de naam comptus - daar hoort dus jouw naam te staan die jij in Windows gebruikt.
 
Hartelijk dank voor de reacties. Het probleem is opgelost.
 
Mooi dat het is opgelost.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan