• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Kan iemand mij helpen met een opdracht? (zelfstudie c#)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marijntjuh

Nieuw lid
Lid geworden
26 okt 2017
Berichten
1
Waarderingsscore
0
Heeey allemaal! Ik ben sinds kort geleden begonnen met het leren van de programmeertaal c#. Ik heb boeken gekocht zodat ik zelf aan de slag kan. Het boek waar ik nu in bezig ben is 'leren programmeren in C# deel 1: introductie'.
Helaas loop ik nu bij een opdracht vast. Kan iemand mij helpen?

De opdracht is als volgt:
Schrijf een programma waarmee je:
- de gebruiker om zijn/haar naam vraagt en dan
- een berichtje aan hem/haar teruggeeft, waarin je die naam gebruikt.

Als tip staat erbij:
maak gebruik van het voorbeeld 'Hello world" en voeg een variabele toe.
Bij het voorbeeld Hello world denk ik dus aan: Messagebox.show("hello world");
maar wat is dan die extra variabele?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
alvast heel erg bedankt :)
groetjes Marijntjuh
 
Ik heb je topic naar het juiste onderdeel verplaatst.

Ik kan je niet helpen maar kan mijn niet voorstellen dat er op Internet/Youtube niets te vinden is.
 
Je zou kunnen denken aan een TextBox waar de gebruiker zijn of haar naam invult. Daarna toon je de naam m.b.v. een concatenatie op het scherm, bijvoorbeeld

MessageBox.Show("Hello "+TextBox1.Text);

Erg handig om dit soort dingen uit te proberen is het gratis ontwikkelprogramma Visual Studio Community 2017 van Microsoft. Je kunt een nieuw Visual C# project starten en meteen aan de gang met bovenstaande soort code.
 
Dank voor het melden. Ik zal het topic op opgelost zetten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan