• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Kan ik een hardeschijf zomaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

Leboub

Nieuw lid
Lid geworden
11 nov 2019
Berichten
1
Waarderingsscore
0
Hallo,

Ik hoop antwoord te vinden op 2 vragen.

Mijn laptop is kspot. Het scherm lijkt defect. In heb geprobeerd het aan te sluiten op de tv maar helaas geen resultaat.

Nu mijn vragen.

Kan ik de hardeschijf van de kapotte latop overzetten naar een andere laptop zonder dat ik dan verder iets moet installeren? Bijv windows ofz? Doet de nieuwe laptop het dan gelijk net zoals mijn kapotte het deed?

En zo niet, kan ik dan de hardeschijf eventueel op een nieuwe laptop extern aansluiten en gewoon bij mijn bestanden die erop staan?

Bijvoorbaat dank
 
indien het om een Windows 10 besturingssysteem gaat is het overbouwen van deze hdd mogelijk ...het systeem zal dan effe de tijd nodig hebben om de nodige drivers op te halen ..maar indien jij een OEM besturingssysteem gebruikt dan kan het best zijn dat je deze vervolgens opnieuw dient te activeren met een nieuwe licentie

*heb zelf eerder al een hdd van de ene desktop overgebouwd naar een andere desktop en deze laatste startte vervolgens gewoon op .. hier was het eerder wel een Retail en géén OEM.

de hdd extern aansluiten om bestanden over te zetten kan zeker ..
 
ook wil ik effe vermelden aangezien ik een Reail licentie gebruikte dat ik na het overbouwen van de hdd naar de nieuwe desktop géén vraag tot het opnieuw activeren van Windows kreeg .
 
In jouw geval zou ik toch kiezen voor het aansluiten via externe docking station (of externe case) aan je nieuwe/andere laptop. En overzetten van de gegevens zou dan moeten lukken, ja.
 
Dacht dat windows alleen de licentiecode vraagt: bij vervanging van het moederbord of/en processor en vanaf meer dan 3 hardwarewijzigingen. Het kan wel dat je soms telefonisch met microsoft contact moet opnemen (in mijn geval had ik dat na vervanging van een defekt moederbord.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan