• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Kan netwerkdetectie niet inschakelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mp3Lover

Junior lid
Lid geworden
25 aug 2008
Berichten
93
Waarderingsscore
0
Hallo,
een aantal maanden geleden overgeschakeld van W8 naar W10. Alles werkt naar behoren, op n onderdeel na. Onder W8 kon ik een overzicht krijgen van alle computers en apparaten die in mijn netwerk zaten (TV, Sonos, GSM), sinds de overgang naar W10 (althans, ik neem aan dat dit de oorzaak is) kan dat niet meer. Van alles geprobeerd doch nog geen oplossing gevonden.
Wat ik wel zie is, dat ik Netwerkdetectie niet kan inschakelen. Op het moment dat ik dat inschakel en de wijzigingen op sla, gebeurt er niets en blijft de Netwerkdetectie uitgeschakeld. Iemand een idee hoe ik dit probleem kan oplossen?

Vriendelijke groet,
Maarten
 
En zoals gewoonlijk vindt je dan zelf de oplossing nadat je de vraag hebt gesteld op het forum.
Bij de services:

1. SSDP Discovery inschakelen en op automatisch zetten
2. UPnP Device Host inschakelen en op automatisch zetten

Waarom deze twee services uitgeschakeld stonden, zal wel onduidelijk blijven.
Mocht u ooit tegen hetzelfde probleem lopen: doe er uw voordeel mee.

Vriendelijke groet,
Maarten
 
Bedankt voor het plaatsen van de oplossing, Maarten!
 
En zoals gewoonlijk vindt je dan zelf de oplossing nadat je de vraag hebt gesteld op het forum.
Bij de services:

1. SSDP Discovery inschakelen en op automatisch zetten
2. UPnP Device Host inschakelen en op automatisch zetten

Waarom deze twee services uitgeschakeld stonden, zal wel onduidelijk blijven.
Mocht u ooit tegen hetzelfde probleem lopen: doe er uw voordeel mee.

Vriendelijke groet,
Maarten

Bedankt Maarten na lang zoeken nu eindelijk opgelost. Ik zat wel in ca dezelfde richting aan te passen, maar kon toen niet het exacte vinden.
Hartelijk Dank
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan