• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Kan niet inloggen met DiGid voor belastingopgave

Status
Niet open voor verdere reacties.

J.van Lieshout

Gewaardeerd
Lid geworden
15 jun 2006
Berichten
1.025
Waarderingsscore
1
Beter gezegd als ik dan Digid kan aantoetsen dan gebeurt er niets. Mijn vrouw met haar tablet komt er wel in.
 
Gebruik je misschien een adblocker!
 
Ik denk dat er iets anders aan de hand is, ik kan gewoon inloggen met Ublock origin.
Abraham had al gekeken voor virussen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb ook nooit problemen met DiGid ondanks uBlock en Disconnect.

Met welke browser probeer je die inlog?
 
Ik heb deze inlog geprobeerd met microsoft edge. Nu ik bij mijn dochter net de belastingaangifte net succesvol heb gedaan heb ik thuis ook google chrome uitgeprobeerd. En ja,ik kan nu inloggen. Waar ligt dat nu aan? Is windows edge inferieur?
 
Microsoft.
Mogelijk dat Microsoft's Edge iets heeft tegen websites met Digid.
Het zou me niet verwonderen overigens - mogelijk dat Edge die inlogprocedure als onveilig inschat?
 
Is wel raar. Daar heb je een moderne computer voor deze gein. Voor DiGd maar voortaan google chrome gebruiken.
 
Het klopt inderdaad dat MS Edge (nog) niet overweg kan met ID-readers. Is nog steeds een bug en reeds meermaals gemeld aan Microsoft.
Ik heb al sinds begin van Win10 het programma Opera als extra browser genstalleerd, enkel en alleen voor het gebruik van mijn ID-card-reader. Meestal lukt het ook nog wel met de "oude" Internet Explorer (klik op startknop ... onder alle programma's op de "A" accessoires) of met Firefox.
Geduld oefenen tot het effectief werkt in Edge en tijdelijk een andere browser voor e-ID.

--- Update ---

Een extra mogelijkheid is werken met Freedelity als secure browser voor e-ID toepassingen: http://www.freedelity.be/applications
Werkt ook zeer goed !!!

--- Update ---

Oei, merk dat het enkel voor Belgi is :-(
 
Bedankt voor jullie goede raad.De afkorting MS komt me bekend voor, maar ik weet toch niet wat het hetekent.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan