• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost kan niet inloggen op switch

Status
Niet open voor verdere reacties.

BRo-4

Nieuw lid
Lid geworden
20 mei 2019
Berichten
3
Waarderingsscore
0
Ik heb een switch (TP-link) geplaatst achter mijn ziggo router.
Ziggorouter heeft IP 192.168.178.1
De switch werkt, via de switch heb ik verbinding met internet (volgens ipconfig is IP van laptop 192.168.178.179)
Maar ik kan niet op de switch inloggen (192.168.0.1 volgens de gebruiksaanwijzing).
Melding is dat dit adres niet bereikbaar is.

Wat gaat hier mis?
 
Als je al kan inloggen op die switch, zal je middels een ethernetkabel die switch moeten verbinden met jouw notebook.
En vervolgens moet je dan kunnen inloggen op die switch middels een webbrowser en opgegeven IP-adres.
Let wel: er mag dan verder niks met switch verbonden zijn.
 
En vermoedelijk zul je het IP-adres van je laptop dan handmatig in moeten stellen. Dit zal in het subnet van de switch moeten vallen.
 
hoe moet je dan het ip-adres van de laptop handmatig instellen?
 
Hoi dat is niet nodig hoor.

Maar jouw laptop moet even de standaard internettoegang stopzetten.
Ben je standaard via ethernet verbonden, dan is er geen internettoegang als jij je het notebook rechtstreeks met de bridge verbint.

Echter, ben je standaard via WLAN verbonden, dan gedurende de bridgeverbinding WLAN op Vliegtuigstand zetten, dan is de WLAN onderbroken.

WLAN weer inschakelen, nogmaals op Vliegtuigstand klikken.
 
Het kan natuurlijk zo zijn dat je switch nu een ander adres heeft gekregen dan in de handleiding staat. Met het command tracert kun je uitvinden via welke devices je op je eindbestemming komt. Druk op Windowstoets+R, geef daar cmd in en druk op enter. In de command prompt die opent vul je in: tracert 192168.178.1 en druk enter. Je computer gaat nu proberen te kijken via welke weg hij bij de router komt (hiervoor zal hij langs de switch moeten) en als het goed is krijg je dus 1 regel met het ip-adres van de switch (eerste regel) en vervolgens nog 1 regel met het ip-adres van de router. Als hier toch het adres uit de handleiding staat dan zit je switch op een ander administratief netwerk dan de router.

Je Switch zit op een ander administratief netwerk dan de router. Je PC krijgt een IP-adres van de router, want hij zit in dezelfde range als de router (zie je aan de 178 in het IP-adres). Het beste kun je je PC rechtstreeks met de switch verbinden, de router loskoppelen van de switch en dan inloggen op de switch en het IP-adres veranderen naar iets in de 178 reeks, maar dan niet: 192.168.178.1 (dat is de router) of 192.168.178.255 (die is gereserveerd voor broadcast).

Succes.
 
Staat in de manual dat je de pc/notebook met een vast ip adres dient aan te sluiten in de switch range op alleen de switch, logisch want er is geen dhcp server meer, zie #2.
 
Lange Pier heeft gelijk net als #2, als laatste geprobeerd, maar eigen IP wijzigen was de oplossing.
Daarna default IP van de switch statisch maken naar de range van de router en voortaan is inloggen weer mogelijk zonder eigen ip adres aan te passen.
dank aan allen!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan