• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost kan niet op internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

pluspower

Junior lid
Lid geworden
18 jan 2020
Berichten
87
Waarderingsscore
13
Met mijn laptop met Windows XP-Profesional kan ik niet meer op internet. Deze is uitgerust met Internet Explorer 6 Door een stomme fout heb ik Service Pack 1 (2002) verwijderd. Vermoedelijk is dat de oorzaak dat ik niet meer op internet geraak. Ook Mozalli Firefox (52.9.0) werkt niet meer. Microsoft ondersteunt Windows XP niet meer. Maar ik heb nog een andere laptop met Windows XP-Lite die perfect werkt. Deze is uitgerust met Internet Explorer 7 en heeft Service Pack 2 (2.0) en Service Pack 3(3.06).
Bestaat de mogelijkheid dat ik deze 2 programma's met behulp van een USB kopieer naar de eerste laptop.
Tot heden is me dat niet gelukt of is dat onbegonnen werk? Of is er misschien een betere oplossing???
 
Je zal SP3 opnieuw moeten installeren.

Windows XP Lite is overigens een illegale Windows XP!
 
Eerst en vooral bedankt voor de link. Ik heb deze gedownload op een nieuwe laptop. Daarna op een USB gezet en vervolgens op naar mijn laptop met Windows XP. Alles leek normaal te gaan tot op einde van het installeren op mijn scherm verscheen Service Pack 3 Setup Error met daaronder tekst Setup cannot update your Windows XP files because the language installed on your system is different from the update language.
Omdat ik het Engels niet machtig ben begrijp ik het niet. Het program Service PACK 3 is 316 MB groot en op mijn harde schijf heb ik nog 30.8 GB beschikbaar. Wat loopt er fout?
 
Het probleem is dat de originele Microsoft links voor XP-updates allemaal offline gehaald zijn.

Het enigste wat mogelijk nog wel werkt is naar de Windows Update gaan via Windows zelf.

Is het voor jou mogelijk om naar een systeemherstelpunt te gaan van voor het verwijderen?
 
Ik heb pas XP sp3 overnieuw geinstaleerd maar met met IE6 kom je niet bij Win update
ik moet wachten tot hij zelf update's ging halen en toen IE8 er opstond kon ik wel bij Win update komen voor de rest
 
Omdat ik een volledig systeemherstel had uitgevoerd heb ik geen herstelpunten meer.
 
Ik heb IE 8 (32bit) gedownload met een ander computer en daarna via een USB op mijn laptop met Windows XP te zetten. Maar dan kwam er op mijn scherm
iesetup.exe-Entrpoint niet gevonden
Kan entrypoint van procedure SHRegGetValueW niet vinden in DLL-bestand SHLWAPI.dll
 
Ik heb KB4012598 gedownload. Nu kwam er op mijn scherm:
Setup van KB4012598-fout
Setup heeft vastgesteld dat de versie van het servicepack dat op uw systeem is geïnstalleerd ouder is dan de versie die nodig is om deze hotfix te kunnen toepassen. U dient minimaal versie 3 van het servicepack te hebben geïnstalleerd.
 
Logisch.....staat er toch bij, sp3, wat je met een beveiligingsupdate zou moeten ontgaat mij.
 
Beste Lange Pier,
Met uw link is het gelukt. Service Pack 3 staat nu op mijn laptop. Maar kan nog niet op Internet. Morgen ga ik de instellingen controleren.
 
Neem aan dat je er mee hebt geupgradet. :cool:

Loop de drivers eens na, vooral die van de lan en chipset via apparaatbeheer, eventueel updaten.
 
Beste Lange Pier,
Deze opmerking snap ik niet. Maar ik kan nu terug op internet met firefox maar niet met Internet Eplorer. Maar dat stoort me niet.
Duizend maal bedankt voor de juiste link die u me stuurde.
Dus probleem is opgelost.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan