• Hulpvragenden in dit forumonderdeel worden enkel geholpen door daartoe bevoegde teamleden.
    Dit is belangrijk, zodat de hulpvragende goed geholpen kan worden zonder (goedbedoelde) aanvullende berichten van andere leden.
    Reageren op andermans discussie is daarom uitgeschakeld.
  • De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost Kan Skype voor bedrijven niet verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.
MBAM is beter.
Jekrijgt in de volgende stap de nieuwste versie.

Iobit Advanced Systemcare gaat er ook uit.

Jouw notebook zal na de eerste fix sneller zijn!
 
Help Abraham! Als ik hier op 'Opslaan' klik, gebeurt er niets! Toch staat FRST.exe ook op het bureaublad (ik heb het FRST64.exe genoemd). Het maakt trouwens niet uit waar je probeert op te slaan...
 

Bijlagen

  • Schermafdruk 2019-07-08 16.18.53.png
    Schermafdruk 2019-07-08 16.18.53.png
    133,9 KB · Weergaven: 5
Probeer het opslaan met de volgende naam: enkel Fixlist (dus zonder .txt).
 
Abraham, moet ik nu het volgende gaan doen?
Farbar Recovery Scan Tool (FRST.exe) met de fixlist.txt gebruiken
  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8 en Windows 10: via rechtsklik op FRST.exe en kies voor "Als Administrator uitvoeren".
  • Als het programma wordt gestart, klik dan op Ja in de popup.
  • Druk op de Fix knop.
  • Na de fix wordt een logbestand - Fixlog.txt - in dezelfde locatie aangemaakt van waaruit FRST.exe is gestart.
  • Post de inhoud van dit logbestand in jouw volgende bericht.
 
Inderdaad - gewoon doen.
Als FRST zonder administratorrechten wordt opgestart, heeft het tool te weinig rechten om de opdracht te doen.
 
Het resultaat van fixen, Abraham.
 

Bijlagen

  • Fixlog.txt
    10,2 KB · Weergaven: 2
Ik ben niet helemaal tevree, mogelijk dat we FRST nogmaals doen!

Download
51a46ae42d560-malwarebytes_anti_malware.png
MalwareBytes Anti-Malware.

  • Windows 2000 en Windows XP: dubbelklik op mbam-setup.exe.
  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8: en Windows 10: via rechtsklik op mbam-setup.exe en kies voor "Als Administrator uitvoeren".
  • Klik in het menu van Malwarebytes ANTI-MALWARE op Instellingen" en daar op "Detectie en Bescherming" en zet vervolgens een vinkje bij "Scan naar rootkits".
  • Klik vervolgens op de knop Scan nu om een bedreigingsscan uit te voeren.
  • Er zal nu gecontroleerd worden op beschikbare updates, klik hier op "Nu bijwerken als er beschikbare updates zijn.
  • De scan wordt nu automatisch gestart,wanneer de scan gereed is en er bedreigingen zijn gedetecteerd krijgt u hier een overzicht van.

  • Wanneer er geen bedreigingen zijn gedetecteerd klikt u na de scan op Bekijk gedetailleerd logboek.
  • Klik vervolgens op de knop Exporteer en kies de optie "Tekstbestand (*.txt)".
  • Geef vervolgens een bestandsnaam op voor het opslaan van het logbestand, bijvoorbeeld MBAM Scanlog.
  • Kies bijvoorbeeld het bureaublad als opslaglocatie en klik vervolgens op de knop Opslaan.

  • Wanneer er wel bedreigingen zijn gedetecteerd klikt u na de scan op Acties toepassen.
  • Bij de melding om de computer opnieuw op te starten klikt u op Ja / Yes.
  • Open na de herstart MalwareBytes Anti-Malware en klik bovenaan op Historie en selecteer Programmalogboeken.
  • Klik op de nieuwste Scan Log.
  • Klik op "Exporteer" en kies de optie "Tekstbestand (*.txt)".
    5557b93ba94ab-Malwarebytes_Exporteer_ScanLog.png
  • Geef vervolgens een bestandsnaam op voor het opslaan van het logbestand, bijvoorbeeld MBAM Scanlog.
  • Kies bijvoorbeeld het bureaublad als opslaglocatie en klik vervolgens op de knop Opslaan.
    532aab157609a-MBAM-Scan.png

MBAM-Log posten:
  • Kopieer nu de inhoud van het zojuist opgeslagen log en plak dit in uw nieuwe antwoord erbij.


Indien jij MBAM meteen als gratis versie wil gebruiken in plaatst van de veertien dagen durende demo met al zijn toeters en bellen te gebruiken, kijk dan hier
 
Dag Abraham. Mijn laptop is terug van bijna een week weggeweest om er een SSD in te laten zetten. Ik ben er dus nu pas aan toe om MBAM te draaien. Er zijn 15 bedreigingen gevonden en in quarantaine geplaatst. Moet ik daar nog iets mee of blijven ze daar tot St Juttemis? MBAM, met alle aanwijzingen ziet er heel anders uit dan jij beschrijft, dus ik weet niet of ik het goed gedaan heb. Uiteindelijk is er een tekstbestand ontstaan (MBAM Scanlog) waarvan ik de inhoud hieronder plak. Ik zie tot mijn schrik dat het scannen naar rootkits is uitgeschakeld, terwijl ik zeker weet dat ik het had ingeschakeld. Die optie is dus ergens toch weer uitgeschakeld.
Malwarebytes
www.malwarebytes.com

-Logboekdetails-
Scandatum: 16-07-19
Scantijd: 18:09
Logbestand: 1e6aa992-a7e4-11e9-9bfd-4c72b95af509.json

-Software-informatie-
Versie: 3.8.3.2965
Versie componenten: 1.0.613
Update pakketversie: 1.0.11584
Licentie: Gratis

-Systeeminformatie-
Besturingssysteem: Windows 10 (Build 17763.557)
Processor: x64
Bestandssysteem: NTFS
Gebruiker: Jovis\Jov

-Scansamenvatting-
Scantype: Bedreigingsscan
Scan geactiveerd door: Handmatig
Resultaat: Voltooid
Objecten gescand: 300365
Dreigingen herkend: 15
Dreigingen in quarantaine: 0
Verstreken tijd: 1 min, 37 sec

-Scanopties-
Geheugen: Ingeschakeld
Opstarten: Ingeschakeld
Bestandssysteem: Ingeschakeld
Archieven: Ingeschakeld
Rootkits: Uitgeschakeld
Heuristiek: Ingeschakeld
POP: Detectie
POA: Detectie

-Scandetails-
Proces: 1
PUP.Optional.AuslogicsDiskDefrag, C:\PROGRAM FILES (X86)\AUSLOGICS\DISK DEFRAG\DISKDEFRAG.EXE, Geen actie door gebruiker, [3605], [563400],1.0.11584

Module: 3
PUP.Optional.AuslogicsBoostSpeed, C:\PROGRAM FILES (X86)\AUSLOGICS\DISK DEFRAG\BROWSERHELPER.DLL, Geen actie door gebruiker, [3601], [610189],1.0.11584
PUP.Optional.AuslogicsBoostSpeed, C:\PROGRAM FILES (X86)\AUSLOGICS\DISK DEFRAG\DISKWIPEHELPER.DLL, Geen actie door gebruiker, [3601], [474616],1.0.11584
PUP.Optional.AuslogicsDiskDefrag, C:\PROGRAM FILES (X86)\AUSLOGICS\DISK DEFRAG\DISKDEFRAG.EXE, Geen actie door gebruiker, [3605], [563400],1.0.11584

Registersleutel: 6
PUP.Optional.AdvancedSystemCare, HKLM\SOFTWARE\MICROSOFT\WINDOWS NT\CURRENTVERSION\SCHEDULE\TASKCACHE\TREE\ASC12_SkipUac_Jov, Geen actie door gebruiker, [3817], [380341],1.0.11584
PUP.Optional.AdvancedSystemCare, HKLM\SOFTWARE\MICROSOFT\WINDOWS NT\CURRENTVERSION\SCHEDULE\TASKCACHE\TASKS\{45C8C4C6-9051-4938-9DF2-634A6003C7A1}, Geen actie door gebruiker, [3817], [380341],1.0.11584
PUP.Optional.AdvancedSystemCare, HKLM\SOFTWARE\MICROSOFT\WINDOWS NT\CURRENTVERSION\SCHEDULE\TASKCACHE\PLAIN\{45C8C4C6-9051-4938-9DF2-634A6003C7A1}, Geen actie door gebruiker, [3817], [380341],1.0.11584
PUP.Optional.AuslogicsDiskDefrag, HKLM\SOFTWARE\MICROSOFT\WINDOWS NT\CURRENTVERSION\SCHEDULE\TASKCACHE\TREE\Auslogics\Disk Defrag\Start Disk Defrag On Jov Logon, Geen actie door gebruiker, [3605], [563400],1.0.11584
PUP.Optional.AuslogicsDiskDefrag, HKLM\SOFTWARE\MICROSOFT\WINDOWS NT\CURRENTVERSION\SCHEDULE\TASKCACHE\TASKS\{066BC54C-05FB-45B1-ADFC-D99340601BDE}, Geen actie door gebruiker, [3605], [563400],1.0.11584
PUP.Optional.AuslogicsDiskDefrag, HKLM\SOFTWARE\MICROSOFT\WINDOWS NT\CURRENTVERSION\SCHEDULE\TASKCACHE\LOGON\{066BC54C-05FB-45B1-ADFC-D99340601BDE}, Geen actie door gebruiker, [3605], [563400],1.0.11584

Registerwaarde: 0
(Geen kwaadaardige items gedetecteerd)

Registerdata: 0
(Geen kwaadaardige items gedetecteerd)

Gegevensstroom: 0
(Geen kwaadaardige items gedetecteerd)

Map: 0
(Geen kwaadaardige items gedetecteerd)

Bestand: 5
PUP.Optional.AdvancedSystemCare, C:\WINDOWS\SYSTEM32\TASKS\ASC12_SkipUac_Jov, Geen actie door gebruiker, [3817], [380341],1.0.11584
PUP.Optional.AuslogicsBoostSpeed, C:\PROGRAM FILES (X86)\AUSLOGICS\DISK DEFRAG\BROWSERHELPER.DLL, Geen actie door gebruiker, [3601], [610189],1.0.11584
PUP.Optional.AuslogicsBoostSpeed, C:\PROGRAM FILES (X86)\AUSLOGICS\DISK DEFRAG\DISKWIPEHELPER.DLL, Geen actie door gebruiker, [3601], [474616],1.0.11584
PUP.Optional.AuslogicsDiskDefrag, C:\WINDOWS\SYSTEM32\TASKS\Auslogics\Disk Defrag\Start Disk Defrag On Jov Logon, Geen actie door gebruiker, [3605], [563400],1.0.11584
PUP.Optional.AuslogicsDiskDefrag, C:\PROGRAM FILES (X86)\AUSLOGICS\DISK DEFRAG\DISKDEFRAG.EXE, Geen actie door gebruiker, [3605], [563400],1.0.11584

Fysieke sector: 0
(Geen kwaadaardige items gedetecteerd)

WMI: 0
(Geen kwaadaardige items gedetecteerd)


(end)
 
Ik heb niet idee dat je alles wat Iobit is, hebt verwijderd?
Iobit maakt helemaal niks zelf maar leunt en leent bij anderen software, geeft het een Iobit jasje en dat is het dan.
In 2009 kwam Malwarebytes erachter dat spywarescanner die ook in Advanced Cleaner zit, gewoon gebruik maakte van de aktuele MBAM database.

Sindsien lijdt de spwyware scanner van Iobit aan inflatie en vindt nog geen 20% van hetgeen MBAM vindt.
 
Abraham, je kunt mij niet vragen of ik alles van Iobit verwijderd heb. Ik weet niet hoe ik dat zou moeten controleren. Ik vind nergens iets meer dat Advanced System Care heet of iets dergelijks..
Wil je dat ik nog iets doe? Bijvoorbeeld FRST nog eens draaien, zoals je in #28 voorstelde?
Ik ben verbaasd dat MBAM er nog eens 15 items uit haalde.
De laptop is met die SSD erg snel geworden. Hij start op in een mum van tijd.
 
Doe het volgende nu:

download
536cf876403ee-AdwCleaner_Icon.png
AdwCleaner by Malwarebytes naar het bureaublad.

Klik met de rechtermuisknop op AdwCleaner en kies voor de optie
RunAsAdmin.jpg
Als administrator uitvoeren.
  • Klik vervolgens op de knop Nu scannen.
  • Wanneer de scan gereed is klikt u vervolgens op de knop Reiniging en Reparaties.
  • Klik vervolgens in het informatiescherm op Schoonmaken en nu opnieuw opstarten.
  • Nadat de computer opnieuw is opgestart wordt AdwCleaner automatisch geopend, klik op Logbestand bekijken.
  • Plaats dit logbestand als bijlage in het volgende bericht.
  • (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\AdwCleaner\Logs\AdwCleaner[C00].txt.)
 
Hier istie.
Tot morgen. Ik ben benieuwd
 

Bijlagen

  • AdwCleaner[C04].txt
    1,8 KB · Weergaven: 5
Verwijder Softronic uit Chroom.

Softronic is een website die je niet wil gebruiken voor downloads vanwege adware meegeleverd met elke download.
 
Goedenmorgen Abraham, wat je schrijft is een bevestiging van wat ik al dacht. Softronic is niet te vertrouwen. Maar hoe krijg ik het weg? Chrome opnieuw installeren? Verlies ik dan geen belangrijk werk?
 
Laten we kijken of onderstaande misschien de oplossing is:

Download het
51e281a62c183-Junkware_Removal_Tool_icon_Canned_1351185104.png.jpg
Junkware Removal Tool


Ga daarvoor naar


en klik daar op de linker groene downloadknop.


Downloadlokatie: Dit programma absoluut naar het bureaublad downloaden of anders naar het bureaublad verplaatsen!

Opmerkingen:

  • Alle openstaande programma's en webpagina's dienen afgesloten te zijn.
  • Het is raadzaam de actieve beveiligingssoftware te de-activeren, zodat mogelijke conflicten met JRT.exe uitgsloten worden.:
  • Hier en hier vindt je gegevens hoe antivirusprogramma's en spywarescanners te deaktiveren.
  • Dat tijdens de scan van JRT.exe tijdelijk de snelkoppelingen verdwijnen van het bureaublad, is normaal.

Junkware Removal Tool by Thisisu opstarten:

  • Windows 2000 en Windows XP: dubbelklik op JRT.exe.
  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8 en Windows 10: via rechtsklik op JRT.exe en kies voor "Als Administrator uitvoeren".
  • JRT.exe zal daarna Windows gaan scannen.
  • Deze scan kan afhankelijk van de systeemspecificaties soms vrij lang duren, wees dus geduldig.
  • Indien de scan voltooid is, zal een logje (JRT.txt) op het bureaublad opgeslagen worden en automatisch openen.
  • Voeg dit log toe in jouw volgende bericht.
 
Abraham, hier is de JRT.txt
Jov
 

Bijlagen

  • JRT.txt
    1,2 KB · Weergaven: 2
Ga na naar Chroom instellingen en dan Zoekmachines.
Verwijder daar die van Softonic!
 
Abraham, je schrijft 'Ga na naar Chroom instellingen en dan Zoekmachines'. Dat is mij niet duidelijk. Als ik op Chrome klik kom ik altijd in mijn Gmail-inbox terecht. Als ik daar op het tandwiel voor instellingen klik krijg ik een menu waar ik de weg kwijt raak. Daar op 'Instellingen' klikken levert alle instellingen op waar het geen doen is om 'Zoekmachines' te vinden, maar ik zal daar wel verkeerd zitten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan