• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Kaspersky accepteert geen Malwarebytes meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Veng

Elite lid
Lid geworden
27 nov 2012
Berichten
6.543
Waarderingsscore
137
Omdat Kaspersky nogal veel resources van mijn cpu vraagt (15%) als ik FF open heb staan was ik wat aan het experimenteren met verschillende settings. Daarbij overwoog ik ook een herinstallatie van Kaspersky. Eerst de nieuwe free cloud versie maar die wilde Malwarebytes free verwijderen (Is nota bene niet eens actief).
Vervolgens probeerde ik de bestaande versie opnieuw te installeren: zelfde laken een pak: Malwarebytes moet er echt af.
Daarom maar weer een image teruggezet met de bestaande versie die nog niet moeilijk doet over Malwarebytes.
Ik denk dat ik maar op zoek ga naar een andere scanner. Ik heb Bitdefender free al klaar staan.
Ik zie nu de lijst met Kaspersky's incompatible software: dat zijn zo'n beetje alle virusscanners:
Op zich niet zo vreemd maar om er dan een niet actieve scanner van af te willen gooien gaat me wat ver.
 
Laatst bewerkt:
Ziggo. Ik weet dat die ook gratis AV aanbiedt ja (Fsecure). Althans vermoed ik daat je daar op doelt. Ik ben alleen vergeten waarom ik daar niet voor voelde:) Waarschijnlijk dat ik hem niet hoog genoeg in de lijsten vond staan. Bovendien maar voor één apparaat.
 
Ik gebruik hem wel en ben er blij mee.
Dat je betalen moet voor meerdere apparaten, is natuurlijk niet leuk, maar dat is dan ook niet mijn probleem.
 
Welke versie/pakket biedt Ziggo aan? "Safe" of "Total" ik neem aan deze laatste.
 
Gratis is enkel de antivirus, dus de Windows firewall blijft actief.
 
Sorry, gezien de prijs bedoelde ik ook de "Safe"
 
Ja ,dat is wel altijd een probleem met diverse antivirussoftware ,de meeste geven conflicten en kunnen niet samen werken.
heb dat ondervonden met AVG en Bittdefender. (beide Betaalde Versies)
Gebruik nu enkel nog enkel Malwarebytes en de ingebouwde Windows versie
Tot nu toe werkt het prima,en ja ik heb Ziggo, maar hun Safe on the internet gebruik ik niet,hoewel deze gratis is.
En het aller belangrijkste, de Computers werken zoals het hoort, Geen conflicten meer.
Eens per veertien dagen laat ik de gratis versie van Esetonlinescanner lopen
 
Ik scan soms met Malwarebytes en Trend Micro. Naast Kaspersky heb ik ook nog OSArmor draaien. Alles loopt prima en ik heb MB en KA wederzijds uitgesloten.
 
Foutje. Dubbel gepost.
 
Waarom vele mensen met W10 nog steeds andere AV's gebruiken dan Defender (die erg goed is) kan ik niet rijmen.
 
Elk een heeft zo zijn eigen voorkeuren, ik denk ook dat het gros inmiddels weet dat Windows Defender prima is.
Zo ben ik het zat dat Windows Defender het openen van een werkbalk enorm vertraagt.
En dan heb ik nog niet eens over het feit, dat Windows Defender vrijwel elke dag de computer wil scannen.
 
"Waarom vele mensen met W10 nog steeds andere AV's gebruiken dan Defender (die erg goed is) kan ik niet rijmen "
Dat kan ik in mijn geval wel uitleggen: volgens de AV testen heeft Defender tamelijk veel fals positives (het meeste van alle AV's in die lijst). Ik kijk gewoon in de lijst wie er gemiddeld op alle onderdelen het beste scoort.
Verder lees ik:
"The downsides are that scheduling scans is too difficult for many to accomplish, there's no protection for web browsers other than Edge or Internet Explorer " terwijl ik FF gebruik.
Hoe belangrijk het allemaal is weet ik ook niet maar dat waren mijn overwegingen om voor Kaspersky free te kiezen.
 
Elk een heeft zo zijn eigen voorkeuren, ik denk ook dat het gros inmiddels weet dat Windows Defender prima is.
Zo ben ik het zat dat Windows Defender het openen van een werkbalk enorm vertraagt.
En dan heb ik nog niet eens over het feit, dat Windows Defender vrijwel elke dag de computer wil scannen.
Goed instellen dan want ik heb er op diverse computers totaal geen last van welke vertraging of scanning dan ook, ben er erg content mee, of een AV goed is kunnen wij als leken toch niet beoordelen, de testen van die sites die dat doen zeggen genoeg.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan