• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Kaspersky werkt klava soms niet bij.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Berend Jansen

Gewaardeerd
Lid geworden
16 dec 2013
Berichten
1.333
Waarderingsscore
45
Sinds kort werkt KIS 2016 het onderdeel KLAVA niet meer goed bij.
Na enige dagen gaat het weer goed, maar daarna wordt er weer gemeld dat de databases verouderd zijn.
Ik kan niet goed vinden waar KLAVA voor staat of wat het is.
Iemand een idee?

5a1b343311d86-kaspersky-klava.jpg
 
Ja, met automatische verlenging.
Misschien handig om de nieuwste versie te installeren, denk ik...
Maar wat betekent de term KLAVA eigenlijk?
 
KLAVA is de updatedatabase in Kasperspy.

Upgrade nu naar de versie KIS 2017!

Als je daarna de update error blijft houden = meldt dat dan.
 
Ik ben nu elders. Zal vanavond versie 2018 (want die is er inmiddels) op de werk-pc installeren.
KIS geeft daar aan dat de laatste update op 24-11 is geweest, dus nog geen reden tot grote paniek, denk ik.
 
De werk-pc staat thuis wel aan. Kan dat kwaad in deze situatie?
 
Zolang de firewall in de router en in Windows hun werk doen - weinig tot geen kwaad!
Het gebruikt enkel energie!
 
De firewall is die van KIS, natuurlijk.
Maar deze zal het ongetwijfeld blijven doen.
 
KIS geeft daar aan dat de laatste update op 24-11 is geweest, dus nog geen reden tot grote paniek, denk ik.

Maar toch mis je wel 3 dagen, want elke anti virus update elke dag,
Ik gebruik zelf Bitdefender en die update soms wel 3 keer per dag.
Maar geen reden tot grote paniek zoals jij zelf al zegt.
Ik verwacht dat de 2018 wel goed werkt.
Welke versie van Windows gebruik jij eigenlijk?
Ik had bij Bitdefender 2017 problemen met de nieuwste versie van Windows 10.
Nadat ik de 2018 versie had geïnstalleerd was het over.
 
Ik heb Windows 8.1 met KIS 2016 (verzuimd dit jaar versie 2017 te installeren).
Morgen heb ik alle tijd om KIS 2016 te deïnstalleren en versie 2018 te gaan gebruiken.
Hopelijk werkt de update-database dan weer zoals het hoort.
 
Ik verwacht het wel, maar we wachten het wel af :)
 
Vanmorgen versie 2016 verwijderd en KIS 2018 geïnstalleerd.
Updaten gaat nu prima. Probleem opgelost dus.
Voor de volledigheid loopt nu een volledige scan.
 
Mooi dat het weer werkt!
Ik zal dit topic dan sluiten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan