• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Keuze desktop applicatie of web applicatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

snelledre

Nieuw lid
Lid geworden
17 nov 2016
Berichten
9
Waarderingsscore
0
Allen,

Ik wil een programma in c# voor preventief onderhoud bij te houden en opdrachten uit te printen op uren en op weken basis.
Maar wat is wijsheid dit gewoon in een desktop applicatie te maken of toch in ASP.net (webapplicatie).

Zelf ben ik een beetje bang dat er met een webapplicatie later meer onderhoud nodig is met diverse veiligheids updates e.d. klopt dat.
Wat is jullie ervaring? Of hebben jullie andere tips of oplossingen.

Ik heb al een beetje ervaring in C# dus ik kan eigenlijk nog alle kanten op aangezien ik nog in een leer curve zit.

Andr?
 
Als het op meerdere plaatsen toegankelijk moet zijn, voor meerdere mensen, dan zou ik er een webapplicatie van maken. En dan liever in php, dan ben je systeemonafhankelijk. Je kunt dan ook eens kijken op sites als hotscripts.com, mogelijk is daar wel iets bruikbaars te vinden.

Is het alleen voor jezelf op je eigen pc, dan ligt een losse applicatie in c# meer voor de hand.
 
Het gaat inderdaad om een applicatie die op 2 hooguit 3 plaatsen gebruikt kan worden en dus eventueel ook tegelijkertijd.
Alle data wordt geschreven naar een SQL-server op het netwerk.
Nu heb ik al een applicatie met frontend in acces die naar deze server schrijft en ook deze applicatie draait op 3 plaatsen.
Maar deze wil ik om gaan zetten naar een echte c# applicatie of webbased, en deze samen voegen in de nieuwe applicatie.
Voor deel is natuurlijk bij webbased is het onderhoud op n plek wat echt wel zijn charmes heeft.

Ik zal eens kijken op de link heb nog 0,0 ervaring met php maar dat is geen probleem.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan