• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Kortsluiting moederbord

Status
Niet open voor verdere reacties.

Custom667

Nieuw lid
Lid geworden
28 nov 2012
Berichten
6
Waarderingsscore
0
Hallo,

Nieuwe pc gekocht en zelf aan het samenstellen geweest. Nu ben ik de stand-offs van het moederbord vergeten, daardoor heeft mijn moederbord sluiting gemaakt (pc ging 2 seconden aan, daarna weer uit, geen beeld, en dit continu).
Heb die stand-offs toch er onder gedraaid, pc startte gewoon op. Maar... Ik heb nu een flikkerend en verkleurd beeld.
Windows geinstalleerd, allemaal goed maar nog altijd het slechte beeld. Ik dacht ik installeer de video-kaart driver, maar nu komt hij niet verder dan het boot-menu. Dus hij heeft eerst nog op de onboard kaart gedraaid denk ik, en nu de video kaart herkent wordt doet hij helemaal niks meer.
Mijn vraag is nu, is mijn moederbord EN videokaart kapot? Of alleen de videokaart?
Is het uberhaupt wel kapot?
Ik heb het beeldscherm op een andere pc aangesloten, en daar geeft hij ook rare kleuren en flikkert hij. Maar wel een suk minder, waar zou dit aan kunnen liggen


Samsung 22 inch LED scherm (HD)
MSI Geforce 650GTX Ti videokaart
ASUS P8H77 V-LE moederbord
 
:welkom: Custom,

Ik begrijp het niet helemaal is hij toen je hem op het onboard kaart heb aangesloten wel gewoon opgestart? Dan ligt het aan je videokaart. Als dat niet zo is ligt het waarschijnlijk aan je moederbord en kan je daar het beste mee terug gaan naar de winkel. (als je nog garantie hebt)
 
Ik heb het beeldscherm op een andere pc aangesloten, en daar geeft hij ook rare kleuren en flikkert hij. Maar wel een suk minder, waar zou dit aan kunnen liggen

Gebruik maar eerst een ander beeldscherm, als die het op een andere comp ook raar doet.........

En of het mobo het heeft begeven door die kortsluiting zie je pas met een andere monitor, als het in de bios allemaal goed werkt zou ik me geen zorgen maken, zo ook als het met de insteek videokaart en andere monitor het miss wel goed doet, eerst testen alvorens conclusies.
 
ja ok. had al gelijk een ander beeldscherm aangesloten, mijn 32 inch HD Samsung tv, en het systeem werkte vlekkeloos. Was er gelijk zo druk mee dat ik vergeten ben te reageren. Maargoed, 22 inch, beeldscherm geruild vandaag bij computerland. Nieuw uit de doos, aangesloten. Weer niets..... Zelfde flikkerende verkleurde beeld, vanaf het opstartscherm al.
Dit doet dit beeldscherm ook op mijn laptop, dus ik denk dat het aan de HDMI kabel ligt. Ik ga even zoeken wat voor kabel dit scherm nodig heeft, misschien wel 1.4. Ik laat wel weten wat er uit komt.

edit: heb even het een en ander geprobeerd. Driver van Samsung geinstalleerd en op HMDI gezet, videokaart driver heb ik, die ook even goed ingesteld. gewoon 60 hz en 32bit color.
Beeldscherm doet het wel op VGA, maar HDMI nog steed flikkeringen en verkleuring.
Het enige wat ik dat nog weet is dat het de kabel kan zijn, ander versie dus. Want op mijn 32 inch samsung doet de pc het prima op HD.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan