• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Krijg beeldschermgrootte niet goed ingesteld

Status
Niet open voor verdere reacties.

truus22

Gewaardeerd
Lid geworden
11 okt 2005
Berichten
1.957
Waarderingsscore
1
Hoi beste mensen,

Ik heb onlangs Windows 10 previews genstalleerd via VmWare, helaas is dat niet helemaal naar wens gegaan. Na de virtuele installatie draait Windows 10 welliswaar via VMware op mijn Laptop met daarop Windows 8.1 genstalleerd , maar de beeldschermgrootte krijg ik niet goed ingesteld. Hij staat nu op 1024x768. Bij een vorige virtuele installatie van Windows 8 gebeurde dat automatisch. Nu helaas niet. Ik begrijp niet hoe dat komt en wat ik er eventueel aan kan doen. Kan iemand s.v.p. "licht in de duisternis" brengen? Ik zou daar zeer dankbaar voor zijn.
Overigens VMTools is wel genstalleerd.

Met vriendelijke groet,

Cor Jansen
 
Welke videokaart gebruik je (type)? Als het een AMD is kan je eens gaan kijken in het Catalist Control Centre. Daar staat onder "Mijn digitale beeldscherm" en "opties schermgrootte" de functie underscan-overscan. Standaar staat ie op underscan. Als je die functie wijzigt naar overscan 0%, dan heb je terug full screen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi Artstudiog,

Bedankt voor jouw snelle reactie, maar hoe kom ik er achter, welke videokaart mijn Laptop gebruikt?

grt,
Cor
 
Rechtermuis op het bureaublad ... schermresolutie ... geavanceerde instellingen. Daar kan je aflezen welke beeldschermkaart erin zit.
 
Ok Artstudiog, Sorry, dat ik gisteren er ineens vandoor moest, maar hier ben ik weer. De gegevens van mijn Videokaart zijn: op Mobile Intel(R) 4 Series Express Chipset Family (Microsoft Corporation - WDDM 1.1) en ik twijfel niet aan jouw deskundigheid, maar je moet weten, dat ik via VMware ook een virtuele Windows 8.1 heb draaien, waarbij de afmetingen van het beeldscherm normaal zijn (1600x900), dus ik denk niet dat het aan de Videokaart ligt, want anders zouden bij deze virtuele Windows 8.1 die beeldscherminstellingen ook niet goed staan. Lijkt jou dat ook niet?

Cor
 
Niemand, die een idee heeft?????
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Met VMWare heb ik geen ervaring. Wat ik wel gemerkt heb als er iets niet naar behoren werkt in Windows 10 TP: de drivers (zowel W8.1 als W7) downloaden en extracten, de genstalleerde driver volledig verwijderen en heropstarten. Dan de driver manueel terug installeren. Waarom W8.1 n W7 drivers omdat ik merk dat de W8.1 drivers niet goed werken en de W7 drivers wel. Misschien dat eens proberen. Let op, Windows 10 is nog steeds in testfase dus het kan wel zijn (waarschijnlijk) dat er nog technische stukken ontbreken die in de definitieve versie wel gaan werken (zoals vb Cortana).
Lukt het nog niet, dan ben ik helaas uitgeteld met mijn beperkte kennis. Succes.
 
Hoi artstudiog, bedankt voor jouw reactie. Inderdaad zou het kunnen, dat W10 nog niet naar behoren werkt (testversie). Mijn virtueel genstalleerde versie van W8.1 in VMWare, heeft deze problemen n.l. niet. Bedoel je met "de drivers", de Drivers van de videokaart?

Groet,
Cor
 
dus vmware ,in vmware instellingen kan dat wel???
 
Hoi artstudiog, bedankt voor jouw reactie. Inderdaad zou het kunnen, dat W10 nog niet naar behoren werkt (testversie). Mijn virtueel genstalleerde versie van W8.1 in VMWare, heeft deze problemen n.l. niet. Bedoel je met "de drivers", de Drivers van de videokaart?

Groet,
Cor

Klopt, drivers videokaart verwijderen. Niet vergeten om eerst de juiste drivers te gaan downloaden (of via een andere pc natuurlijk)
 
Hoi vanschagen, bedankt voor jouw reactie. Ik weet niet precies wat jij bedoelt, maar de beeldscherminstellingen in VMware kan je veranderen in het genstalleerde virtuele besturingssysteem. Bedoelde jij dat te vragen?

Groet,
Cor
 
nee jij zegt dat je win 8.1 in vmware hebt draaien,en dan daar weer in win 10 in vmware,ik vraag me af of dat kan??:D
 
Je kan meerdere besturingssystemen laten draaien in VMWare...(niet tegelijktijdig uiteraard)
 
Hey Cor, hoever staat het ondertussen met beeldschermformaat?
 
Sorry artstudiog, maar wij hebben een sterfgeval in de familie, waardoor ik op dit moment mijn handen niet helemaal vrij heb. Ik krijg het beeldscherm nog steeds niet goed. Ik weet wl, dat bij de installatie van mijn virtuele Windows 8 het beeldscherm zich even later vanzelf goed instelde. Bij deze W10 gebeurt dat niet en ik kom er niet achter hoe dat komt. Wellicht, dat ik naderhand deze W10 nog eens opnieuw ga installeren. Ik houd je op de hoogte,

Groetjes,
Cor
 
Hallo iedereen en voor diegenen die het interesseert: Intussen heb ik de oude installatie van W10 uit Vmware verwijderd en W10 opnieuw genstalleerd. Nu heb ik die problemen met het beeldscherm niet, maar hoe het kwam dat ik die bij de vorige installatie wl had, weet ik nog steeds niet. Wel is het zo, dat ik nu meer geheugen en meer ramgeheugen voor Vmware beschikbaar had gesteld; resp. 30 GB en 2 GB. Wellicht dat ik de vorige keer te weinig geheugen voor Vmware beschikbaar had gesteld, resp. 20 en 1 GB. Wie het weet mag het zeggen, Graag zelfs......

Bedankt voor jullie aandacht en suggesties,

Cor Jansen (truus22)
Weert
 
Ik vermoed dat het kwam doordat je eerst te weinig werkgeheugen had toegekend aan VMware.
1 GB is weinig voor Windows 10. Op deze website (Installeer Windows 10 in VirtualBox) staat dat 1 GB het absolute minimum is.
Vooral omdat een deel van dat werkgeheugen waarschijnlijk ook nog wordt gebruikt voor hardware, waaronder je grafische kaart.

Zelf heb ik nog nooit gewerkt met VMware, wel met VirtualBox. Die lijken me vergelijkbaar. Dan moest ik ook wel eens spelen met de hoeveelheid toegekend werkgeheugen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bedankt voor jouw reactie Porrelaar en inderdaad, ik heb datzelfde vermoeden wat betreft de toekenning van de grootte van het (werk)geheugen) in Vmware. Wat betreft de vergelijking tussen Virtualbox en VMware; mijn ervaring is, dat Vmware beter werkt dan Virtualbox, maar dat is wellicht heel persoonlijk.

Groet,
Cor
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan