• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Sticky Krijg geen toegang meer email adres.

Status
Niet open voor verdere reacties.

SaltaDoom

Gewaardeerd
Lid geworden
23 jun 2008
Berichten
1.008
Waarderingsscore
3
Heb mijn wachtwoord aangepast en ben 100% zeker dat het juist is. Via google kan ik er binnen. Maar bij gebruik van "office outlook" waar ik tot over een paar dagen geen probleem mee had om in te loggen werkt dat nu niet meer.
De foutmelding "Aanmelden bij server inkomende email, mislukt."
Nochtans staan alle parameters goed:
inkomende server (imap) 993 SSL
uitgaand server (smtp) 564 TLS

Hoe kan ik weer toegang krijgen voor mijn email account via de PC (Microsoft outlook).
Email is *************gmail.com

Met vriendelijk groeten,
 
Heb je het wachtwoord dan wel ook aangepast binnen Outlook, via Bestand->Accountinstellingen?
 
over welke Office gaat het hier dan ...
 
Account verwijderen uit je Microsoft Outlook en opnieuw aanmaken.
 
De vraag van maulem is terecht. De vraag van Emi is hier niet van belang. Elke versie van Microsoft Outlook wordt namelijk door Google als 'minder veilig' beschouwd. En daarom krijg je geen toegang vanuit Microsoft Outlook tot je mail van Gmail.

Misschien heb je dat Gmail account al jaren geleden opgenomen in Outlook en ging dat altijd zonder problemen. De problemen krijg je pas als je je wachtwoord gaat wijzigen (wat jij hebt gedaan) of nu een nieuw Gmail account toegevoegd hebt aan Outlook.

Wat is de oplossing? Je hoeft niets te wijzigen in Microsoft Outlook, maar je moet in je Google account het gebruik van minder veilige apps (zoals Microsoft Outlook en Thunderbird) toestaan.
Sluit eerst Microsoft Outlook af.
Klik dan op de volgende link: Toestaan dat minder veilige apps toegang tot uw account krijgen - Google-account Help

Lees alles goed door en voer dan de instructies uit die onder Optie 2 staan.

Zelf heb ik dit ook moeten doen, omdat ik mijn Gmail account heb opgenomen in zowel Outlook 2016 als in Thunderbird.
In mijn Google account, onderdeel Beveiliging ziet het er nu zo uit:

5c48b4341cf2c-Google-account-toegang_tot_minder_veilige_apps_aanzetten.png


Nadat je minder veilige apps toegang hebt verleend, mag je Outlook openen. Hoogstwaarschijnlijk werkt je Gmail account dan weer perfect in Outlook.
Nadat je minder veilige apps toegang hebt verleend tot je Gmail, zul je direct een e-mail krijgen waarin staat dat je onveilig bezig bent. Die waarschuwing kun je negeren. Een soortgelijke waarschuwing kun je iedere paar maanden krijgen.

Overigens hoefde ik helemaal geen poortnummers in te vullen voor inkomende of uitgaande server. Ik hoefde enkel mijn e-mailadres van Gmail in te vullen en het bijbehorende wachtwoord. De rest wordt geregeld door Outlook of door Thunderbird.

uitgaand server (smtp) 564 TLS
Dat poortnummer lijkt me niet juist. Moet dat niet 465 zijn? Nogmaals, als je voor automatisch (dus niet handmatig) kiest, dan hoef je helemaal geen poortnummers in te vullen.
 
Klopt wat @porrelaar zegt. Ik heb vandaag op dezelfde manier toegang moeten verlenen tot mijn Gmail-account binnen een Visual Studio applicatie. Ik probeerde binnen deze applicatie via deze Gmail-account een mailtje te versturen naar een gebruiker, maar dat werd keer op keer geweigerd. Zelfs een nieuw Gmail-account aangemaakt, maar zonder resultaat. Totdat ik in de Beveiliging van het Gmail-account minder veilige apps toegang verleende... ging het ineens zonder problemen!
 
Hoi Porrelaar,

Fantastisch is gelukt. Een heel grote bedankt.
Hier bij mij staat TSL op 587 ook volgens ik op internet qua instellingen heb gevonden.

Mvg,
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Fijn dat het gelukt is, zodat je nu je mail van Gmail kunt bekijken in Microsoft Office.

Hier bij mij staat TSL op 587 ook volgens ik op internet qua instellingen heb gevonden.
Dat is een mogelijkheid. Je hebt voor de server voor uitgaande berichten 2 mogelijkheden:

5c49994522b14-2_servers_voor_uitgaande_berichten_Gmail.png


In je startpost schreef je poort 564. Dat kan niet. Misschien was dat een tikfout?

Dit is voor mij de poort voor de server voor uitgaande berichten in Thunderbird:

5c4999ded8457-SMTP_server_Gmail_in_Thunderbird.png


Dat heb ik zelf niet zo ingesteld. Dat deed Thunderbird voor mij.

Jij hoeft nu niets te veranderen. Gmail werkt nu immers in Outlook. Het probleem is opgelost. ;)
 
Heel goed dat het is opgelost. De uitgebreide handleidingen die Porrelaar maakt hebben al vele mensen geholpen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan