• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Krijg Onedrive niet opgestart

Status
Niet open voor verdere reacties.

mcl

Nieuw lid
Lid geworden
31 jan 2010
Berichten
12
Waarderingsscore
0
Hallo,
Ik heb OneDrive gedownload en geinstalleerd, maar als ik op .exe klik, dan gebeurt er niets.
Het pictogram staat ook niet rechts onder aan de PC bij de verborgen pictogrammen. Ik ben er al 2 dagen mee bezig.
Bij de Apps in w10 staat hij wel, maar ook als ik daar op klik, gebeurt er niets.
Wat te doen?
 
Kun je met ook niet openen met rechter muis knop en dan open als administrator?
Met welke browser heb jij dit gedownload?
Staat hij tussen programma`s en onderdelen?
Zo ja mogelijk kun je Onedrive hier dan nog herstellen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als je de verkenner opent dan moet je in de linkerkolom ergens Onedrive zien staan klopt dat?
 
geef in het zoekvenster gpedit.msc in ...en klik op ok..
klik verder op Computerconfiguratie...open de Beheersjablonen en vervolgens Windows onderdelen ..
scrol in Windows onderdelen naar de map OneDrive .... open deze dan ook ..
er mag in het rechterscherm niets geconfigureerd zijn ...
indien bij de regel " voorkomen dat OneDrive word gebruikt voor bestandsopslag " niet geconfigureerd niet vermeld staat dan dien je dit dus te veranderen naar Niet geconfigureerd .. bevestigen met toepassen en ok ..
herstart je systeem ...en klik vervolgens op de OneDrive snelkoppeling bij start ...
je dient je vervolgens ook in te loggen met je Microsoft account om deze te kunnen gebruiken ...
rechts klik nu op de taakbalk en kies taakbalkinstellingen ... klik verder op de regel " selecteren welke pictogrammen er op de taakbalk moeten weergegeven worden ... je zou nu vervolgens ook weer de OneDrive snelkoppeling moeten zien .
 
Hallo,
Dit:
scrol in Windows onderdelen naar de map OneDrive .... open deze dan ook ..

zieik niet, dus kan ook niet verder. Nog een idee?
 
als jij OneDrive daar dus niet vermeld zie staan dan klopt er iets niet met je eerdere bewering in bericht 1 waar jij dus vermeld " Ik heb OneDrive gedownload en geinstalleerd " ..
 
Hallo Emi,
Ik heb hem gedownload en geinstalleerd. Het ikoon staat ook bij de apps, maar als ik er op klik dan gebeurt er niets!!
 
Kijk eens rechts in het systeemvak of je hem daar ziet staan. Daarnaast zou Onedrive na installatie in de verkenner aanwezig moeten zijn.
 
Als ik op OneDrive.exe klik, dan gaat hij installeren, maar verder gebeurt er niets.
 
Rechts in het systeemvak staat hij niet. Ook bij de verborgen items niet.
 
Als je de verkenner na installatie opent moet hij er daar ergens tussen staan.
 
Hij staat alleen onder " snelle toegang", maar als je daar op klik, dan gebeurt er niets!
 
heeft deze dan ook een groen vinkje er bij staan ..denkelijk niet je krijgt hier pas een groen vinkje als je ook aangemeld bent bij OneDrive en als het synchroniseren voltooit is

eerder heb ik u al laten verstaan dat er niets mocht geconfigureerd zijn in groepsbeleid van Onedrive ...jij gaf aan daar niet in te geraken ..en nogthans zit hier het probleem ..want ik heb hier zojuist de test gedaan ..en alhoewel dus de map Onedrive aanwezig is en alhoewel dat dus ook de snelkoppeling van OneDrive aanwezig is is deze dus niet op te starten en verschijnt ook rechts onder in de taakbalk geen snelkoppeling ..pas nadat ik de status bij voorkomen dat OneDrive word gebruikt voor bestandsopslag op niet geconfigureerd instelde verscheen deze rechts onder in de taakbalk tevens verscheen ook het aanmeldingsscherm om deze dus in te stellen ...hier dien ik nu dus mijn Microsoft email adres als ook het wachtwoord in te geven om aanstonds verbonden te worden met deze cloud service...

592c7bb8f09cb-Ashampoo_Snap_2017.05.29_21h50m53s_003_.png

592c7be26d580-Ashampoo_Snap_2017.05.29_21h50m29s_002_.png


ben je nog niet geregisteerd bij OneDrive kun je dit alsnog doen via deze link https://onedrive.live.com/about/nl-be/
 
Laatst bewerkt door een moderator:
eerder vermelde je dat je OneDrive gedownload had ...en dit terwijl OneDrive standaard aanwezig is in de Windows 10.. klik je de eerdere vermelde link hier boven in bericht 13 verder op de tap "download" dan word dit zelfs vermeld ...
 
eerder vermelde je dat je OneDrive gedownload had ...en dit terwijl OneDrive standaard aanwezig is in de Windows 10.. klik je de eerdere vermelde link hier boven in bericht 13 verder op de tap "download" dan word dit zelfs vermeld ...


Hallo,
Dit is de oplossing. Heb advies opgevolgd en nu is OneDrive zichtbaar en het werkt.
Bedankt.
Groet,
Martin
 
fijn dat je deze nu wel kunt gebruiken ...
als ik je nu echter goe begrijp heb je deze nu opnieuw gedownload vanaf de download pagina verkregen door de eerdere geplaatste link in bericht 13..
dan vraag ik me nu af vanwaar jij dan eerder de download heb gedaan !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan