• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies LaCie network space niet meer zichtbaar Windows 10

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nikki Russel

Gevestigd lid
Lid geworden
3 dec 2006
Berichten
318
Waarderingsscore
1
Beste forum leden,
Zoals boven al is omschreven kan ik die netwerk schijf niet meer benaderen.
Het schijnt dat de home-groep niet meer in de Windows update 1803 zit.
Het schijnt dat de bron wel online is, maar niet reageert op verbindingspogingen
(zie screenshot bijlage).
Hierdoor kan ik dus ook niet inloggen.
Wie kan mij hiermee helpen om dit op te lossen zodat de netwerkschijf weer te benaderen is?


m.vr.gr. Nikki
 

Bijlagen

  • Windows Netwerkcontrole 15-06-2018.jpg
    Windows Netwerkcontrole 15-06-2018.jpg
    27,4 KB · Weergaven: 20
Beste forumleden, is niemand bekend met dit probleem?
Zelf LaCie benaderd kon alleen in het Engels, kreeg en mail met een
link die het probleem zou oplossen, werkte echter niet ik zou: SMB 1.0 uit moeten schakelen.
 
Het schijnt dat de home-groep niet meer in de Windows update 1803 zit.

Helaas ben ik niet bekent met jou probleem.
Maar jij gaf aan dat de thuis groep niet meer bestaat.
Mij die werkt volgens mij alleen anders -> configuratie scherm-netwerken en internet-netwerk centrum-geavanceerde instellingen voor delen.

Er was gisteren ook al iemand die problemen had met de thuisgroep sinds de upgrade.
Dit is niet helemaal vergelijkbaar als bij jou, maar voor hem is het nu opgelost.
https://www.nationaalcomputerforum....entie-gevraagd-na-update.133966/#post-1116961
 
Schijnbaar hebben meer mensen daar last van.
Kijk eens hier vanaf bericht 10 of dit voor jou ook werkt.
Klik
 
Heb naar geavanceerde instellingen voor delen gekeken, denk dat deze goed staat.
zie bijlage!
 

Bijlagen

  • Geavanceerde instellingen voor delen.jpg
    Geavanceerde instellingen voor delen.jpg
    76 KB · Weergaven: 13
Heb je de link uit bericht 4 nog bekeken?
 
Ik heb de link gelezen echter er staat zoveel, ook over een NAS, volgens mij is een Netwerk schijf toch
weer iets anders een NAS heeft een eigen moederbord.
Zelf zit ik ook nog niet zo goed in het netwerk gebeuren, je stelt het eenmaal in en het werkt,
totdat de Update kwam. Ik heb SMB 1.0 uitgeschakeld, die stond nl. aan.
Je gaat zo twijfelen of het niet aan de schijf ligt, ook kreeg ik al een melding op het scherm van: LaCie Network Assistant cannot run. Please confirm that Bonjour is installed on your computer.
Ik wil ook een proberen om de netwerkschijf rechtstreeks via crossover utp kabel aan de PC aan te sluiten om te kijken of dat werkt.
Gr. Nikki
 
Ik neem dat het om een Nas ging, vandaar die link, maar dat had ik dat verkeerd.
Heb jij Bonjour al eens verwijderd en die erop nieuw opgezet?
 
Helaas niet, zoals ik boven aan ik het bericht schrijf, gaat het om een LaCie network space "design by Neil Poulon" dit is een gewone netwerkschijf die ik op diverse computers in mijn netwerk kan benaderen.
 
Je zou hier op de support pagina van Lacie eens kunnen kijken of daar een antwoord is te vinden.
Ook vind je daar de downloads, misschien dat je die er opnieuw op moet zetten.
Klik
 
Even een paar dagen rust genomen. Uiteraard heb ik op de pagina van LaCie gekeken zonder een oplossing te vinden. Van alles geprobeerd ook Bonjour opnieuw geherinstalleerd, krijg steeds de melding van: kan geen Netwerkschijf vinden.
 
Jammer dat je nog geen oplossing hebt gevonden.
Had jij toevallig ook al de software van Lacie verwijderd en die na een herstart erop nieuw opgezet?
Heb je Lacie ook al eens reset?

Schakel de stroomschakelaar naar de UIT-positie. Wacht tot het station uitgeschakeld is.
Zet het station AAN .
Draai de schakelaar binnen ongeveer 3 seconden weer UIT.
Draai deze onmiddellijk AAN.

Indien het licht snel knippert, stelt het apparaat zichzelf opnieuw in.
Probeer het station opnieuw aan te sluiten na ongeveer 1 minuut met de standaardgebruikersnaam en het standaardwachtwoord (standaard zijn deze allebei "admin".)
 
Helaas krijg ik de netwerkschijf niet aan de praat. Zou het met een NAS wel lukken als ik die aanschaf?
Zou de Synology NAS DS218+ een goede optie zijn?
 
Ik heb waarschijnlijk de oplossing voor jou.
Kijk eens hier Klik
Ik heb daar een handleiding geplaatst die mensen helpt toch weer bestanden te delen.
Hopelijk werkt dit ook voor jou.
 
Ga het proberen, alvast bedankt ik geef bericht.
 
Ja dat is goed, hopelijk dat het werkt.
 
Heb de functies als omschreven stuk voor stuk van handmatig op automatisch gezet.
Alleen de DNS Client staat op automatisch met aanvullende tekst: starten via trigger.
Ik ben bang dat dit ook niet werkt.
 
Jammer dat dit niet heeft geholpen.
Heb jij dit op meerdere computers uitgeprobeerd?
Ook de tip nog gelezen over de anti virus en firewall?
 
Kun jij de computers wel allemaal vinden in jou netwerk?
Zo niet dan heb ik hier een aanvulling neer gezet, die wel zou moeten werken om een netwerk te maken.
Klik hier
 
Ik heb de link gelezen echter er staat zoveel, ook over een NAS, volgens mij is een Netwerk schijf toch
weer iets anders een NAS heeft een eigen moederbord.

Een NAS is eigenlijk een server die met een ethernet kabel aangesloten is op een router . Een netwerkschijf is iets helemaal anders .
Sinds de laatste W10 update kun je geen particulier netwerk meer aanmaken, enkel nog Privé of openbaar .

Dit is een NAS
View: https://youtu.be/E6xG4hTW424
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan