• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

LAMP-server binnen Linux Container mogelijk?

  • Onderwerp starter Ex lid 168236
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
E

Ex lid 168236

Gast
Hallo forumsbewoners,

Ik wil eigenlijk een lamp-server, een MQTT server en een NAS geinstalleerdt hebben op 1 laptop.
De laptop draait op Ubuntu x64 en heeft meer dan genoeg ram en processor kracht om dat aan te kunnen.
Geen probleem ... toch?

De gedachte die nu in mij naar boven komt is : "wat als ik problemen krijg met 1 van de drie servers, of misschien zelfs 2?".
De mogelijkheid bestaat dat ik in dit geval in de problemen raak en ben dan ook bang dat het één mogelijk invloed kan hebben op de totale (gezondheid) van het systeem, wat dan invloed kan hebben op de server processen van de andere severs.. ! (klopt dit?)

Nu heb ik ooit iets gelezen over Containers op linux systemen waarin je installaties kunt doen van bijvoorbeeld een server-applicatie die op deze manier, als het ware, in een eigen veilige (vergelijkbaar met virtualisatie) omgeving kan draaien.

Dit lijkt mij een goede oplossing voor mijn problemen.. :)

Mijn vraag is eigenlijk of iemand hier mij kan uitleggen of mijn redenering klopt en of dit inderdaad een goed plan is.
Of iemand een beter alternatief?
 
Blijkbaar is dit mogelijk! Los van elkaar wel in ieder geval. Men noemt dat Docker-Images.
Ik ga maar gewoon proberen. Ben benieuwd!
 
Na wat
Blijkbaar is dit mogelijk! Los van elkaar wel in ieder geval. Men noemt dat Docker-Images.
Ik ga maar gewoon proberen. Ben benieuwd!

Ik had gelijk. Het heeft mij een paar uur gekost maar het was het waard.

Dit is inderdaad ideaal en veel beter dan virtualisatie vanwege meerdere (docker-container) systeem-eigenschappen die ik hier via een link met jullie zal delen.


Ik ga nu dus zowel een lamp-server, MQTT, en waarschijnlijk nog een cloud(of)NAS werkend krijgen op een simpele hp-elitebook. (Intel i5 processor met 8GB RAM)
Goed genoeg voor eigen gebruik.. gewoon omdat het kan.. :)

Hoe ik uit ga komen met de opslagcapaciteit van de NAS is voor latere zorg maar ik denk met wat micro-sd kaartjes een heel eind te kom!

Missie geslaagd!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan