• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Lang zoeken na inloggen op het NCF

HansGU

Elite lid
Lid geworden
22 jul 2012
Berichten
5.088
Waarderingsscore
1
Hallo lezer(s),

Het valt me de laatste tijd op dat wanneer ik inlog op het NCF (dat doe ik met de nieuwste versie van Firefox) helemaal linksboven, dus voor/boven de tekst zoekresultaten nationaal computerforum, het wereldbolletje (dat zoekt) extreem lang blijft doordraaien. Dit duurde vroeger niet zo lang, vandaar dat ik vraag of iemand weet waardoor dit komt. Ter verduidelijking een plaatje.

563888bd8a881-dit.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Jammer dat het beeld enkel de bovenste helft weergeeft en niet het browser gedeelte boven de taakbalk.
Want daar - linksonder - kan je waarschijnlijk de adressen zien die geladen dienen te worden, want dat zijn er tegenwoordig aardig wat.
 
Dag Abraham,

Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt. Adressen die geladen moeten worden: Ik heb windows7 enkele dagen geleden opnieuw geinstalleerd, ik dacht juist dat er nu niet veel geladen moest worden maar belangrijker is de vraag hoe ik je kan laten zien wat er dan allemaal wordt opgestart?

--- Update ---

De screenshot nogmaals, meer krijg ik er niet op.

5638954989d2f-Blijft_zoeken.jpg
 
Dag Hans,

Je hoeft geen afbeelding van je hele scherm te maken.
Met het knipprogramma van Windows kun je het stukje uitknippen wat jij bedoelt.
Ik neem aan dat het niet gaat over een 'wereldbolletje', maar over een draaiend cirkeltje, dat aangeeft dat de pagina geladen wordt.
Zie de pijl in onderstaande afbeelding:

563898a592b27-NCF_draaiend_cirkeltje.png


Dat is al vrij lang zo op het NCF. Ik weet de oorzaak niet, maar ik heb er verder geen last van. De website is verder goed bruikbaar.
Ook wanneer je meer tabbladen van het NCF geopend hebt in je browser, dan zie je dat het cirkeltje vaak eeuwig blijft draaien:

563899e7965e1-NCF_meer_tabbladen_open.png


Ik trek me daar niets van aan, omdat ik alles kan lezen wat ik op die pagina's staat en ook kan doen wat ik wil doen.
Misschien weten anderen de oorzaak.
Bij andere websites is dit inderdaad niet zo. Het komt bij mij alleen bij het NCF voor. Het ligt dus niet aan jouw computer.
------------------
Edit: omdat jouw vraag te maken heeft met hoe het forum werkt, heb ik je vraag verplaatst naar Schakel een Mod / Admin in.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb het over het laden van deze website.
Sinds de overname is er het een en ander aan addlinks bijgekomen en die willen allen geladen zijn.
Is er een of meerdere van die links traag om een of andere reden, dan vertaald dit zich naar het totaalplaatje van langzaam laden van het NCF.
 
Ok, bedankt voor de uitleg, Abe,
Onder in beeld zie je dan zoiets:

56389db89393c-Bezig_met_laden.png


Vooral 'Verbinden met activate.tapatalk.com' kan lang duren.

Toevoeging: een andere sterke vertrager is vaak www.google-analytics.com

@Hans: Jij hoeft je daar dus niets van aan te trekken. Zodra jij de website volledig in beeld hebt, kun jij gaan klikken op zoekresultaten. Je kunt dan al gaan lezen, vragen stellen of vragen beantwoorden, ook al blijft dat cirkeltje nog draaien.

Jij kunt er dus zelf niets aan doen om dat draaiende cirkeltje sneller te laten verdwijnen. Dat is iets voor Ydieresis of Wilhelm.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@ Abraham

@ Porrelaar

Allebei bedankt. Ik bedoelde inderdaad dat cirkeltje. Nu weet ik tenminste dat het niet aan mijn computer ligt.

Hartelijk dank.
 
Verbinden met tapatalk loopt inderdaad niet soepel en heb ik al een tijdje geleden gemeld. Mods kunnen dit in de Tapatalk forum draad zien intern.

-edit-

Op dit moment browsen alle leden die online hier zijn met Modzilla firefox. Misschien klopt dit niet, omdat ik even geswitcht heb met Internet Explorer, maar blijft het aangeven met FF. In ieder geval heeft IE de genoemde probleem niet bij mij.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan