• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Laptop aan tv met HDMI kabel, geluid blijft uit pc komen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Kun je in apparaatbeheer eens kijken wel versie van de Intel grafische kaart jij gebruikt.
De laatste op de Intel site is 26.20.100.7870.
Maar het zou kunnen dat die niet werkt voor jou laptop.
 
Niet alle laptops met een HDMI-uitgang hebben ook die koppeling met de interne geluidskaart. Die geven dus alleen het beeld uit. Meestal past Windows de geluidskaartinstellingen aan wanneer je een TV eraan koppelt. Maar wellicht dat dat niet altijd gebeurt.

Mocht je laptop dat wel hebben, die koppeling van de HDMI aan de geluidskaart, dan moet je even kijken bij: 'Configuratiescherm', 'hardware en geluiden', 'audioapparaten beheren' (dit laatste kun je als het goed is ook gewoon in het zoekveld intypen bij 'Start'), en dan je met je muis op je televisie gaan staan, en met de rechter muisknop erop klikken en vervolgens op 'Als standaard apparaat instellen' te klikken.
 
Bij een notebook met een Intel processor gaat de HDMI via de GPU in de CPU, bij insteekkaarten gaat het via die.
 
Niet alle laptops met een HDMI-uitgang hebben ook die koppeling met de interne geluidskaart. Die geven dus alleen het beeld uit. Meestal past Windows de geluidskaartinstellingen aan wanneer je een TV eraan koppelt. Maar wellicht dat dat niet altijd gebeurt.

Mocht je laptop dat wel hebben, die koppeling van de HDMI aan de geluidskaart, dan moet je even kijken bij: 'Configuratiescherm', 'hardware en geluiden', 'audioapparaten beheren' (dit laatste kun je als het goed is ook gewoon in het zoekveld intypen bij 'Start'), en dan je met je muis op je televisie gaan staan, en met de rechter muisknop erop klikken en vervolgens op 'Als standaard apparaat instellen' te klikken
.
en dan je met je muis op je televisie gaan staan, en met de rechter muisknop erop klikken en vervolgens op 'Als standaard apparaat instellen' te klikken.


Tja, en dat lukt dus niet...
 
Het kan ook zijn dat je in de tv een bepaalde instelling aan moet zetten of moet veranderen.
Want niet elke tv werkt het zelfde.
 
Er zijn verschillende sites met verschillende oplossingen en tips, zoals deze.
Deze gaat dan om een Sony Bravia.
Dus dit kan weer iets anders werken, afhankelijk van het merk tv die jij gebruikt.

Bij aansluiten via HDMI:

1) gebruik de juiste HDMI poort, de HDMI poort die pal naast de VGA aansluiting zit, daar vlak in de buurt zit ook nog een ingang voor een audiokabeltje.

2)De HDMI kabel kan zowel beelds als geluid doorgeven, mits de HDMI-aansluiting in je PC dat kan.
Je BRAVIA test (bij de HDMI-aansluiting voor je PC, in ieder geval bij mijn 2010 model) of je via de kabel vanaf de PC kant ook geluid kan worden doorgeven. Als dat kan, wordt de losse audio ingang uitgeschakeld. Als dat niet kan, dan wordt de losse audioingang ingeschakeld. Je hebt hier via menu's in de Bravia verder geen controle over.

3)Wat soms mis gaat, is dat de PC inprincipe wel geluid KAN doorgeven, maar dat dat in Windows staat uitgeschakeld. Je MOET in dat geval het HDMI geluid inschakelen wil je PC-geluid bij je HDMI.
BRAVIA en PC-videokaart-met-HDMI hebben het nu eemaals samen zo besloten, dat de losse geluidsingang is uitgeschakeld. Jij hebt geen overrule controle in een of ander menu.
Veel PC's hebben een videokaart met HDMI uitgang ook voor geluid, en daarnaast een losse geluidskaart. Van die losse geluidskaart (die ook microfoon in, audio in, headphone out etc. etc. regelt) is vaak ook ingschakeld als de standaard geluidsoutput, en het HDMI-geluid staat uitgeschakeld. Je moet dit wisselen in de instellingen van je besturingssysteem.
 
o.k. dank voor jullie moeite, blijft voor mijn laptop onopgelost
 
Wat is het merk en type van jou tv?
 
Pff, Portugees ding denk ik ...Mitsai.., het vreemde is dat ik van anderen wel de laptops het beeld en geluid via de tv krijg, alleen niet vanuit mijn eigen laptop
 
wel beeld , maar geluid via de laptop
 
tv is denk ik een portugees merk : mitsai
 
maar doe niet te veel moeite, ik heb het al opgegeven, zet het maar op slot
 
zet hem maar op slot, kom er niet uit...
 
Als jij dat wil, dan zet ik hem op slot.
 
Ik heb via de officiele Acer site nog geprobeerd de laatste driver voor Realtek te downloaden, hij deinstalleert, en installeert , maar bij herstarten was dus helemaal geen geluid meer, de driver wordt gewoon niet geinstalleerd. Met systeemherstel geluid weer teruggekregen.....zet dit probleem maar op slot!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan