• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Laptop Batterij

Status
Niet open voor verdere reacties.
T

T23

Gast
ik heb een paar vragen in verband met het energiebeheer van een laptop batterij

ik ben de gelukkige bezitter van een ibm thinkpad t23 vandaag na het booten van m'n laptop schoot de battij stand van m'n laptop van 40 % ineens naar 5% (laptop wel al een weekje niet gebruikt)

vraag 1:moet ik me zorgen maaken over de gezondheid van m'n batterij ? (battery healt = good condition)

vraag 2: momenteel heb ik voor het energiebeheer op m'n laptop de ibm maximiser naast het standaard battijbeheer programma van xp. is dit verstandig ? en zou het aan te raden zijn intel speedstep hierbij te installeren of kan ik beter enkel de intel speedstep nemen ?

alvast bedankt
 
Heb geen laptop dus wat ik er over weet is maar beperkt, naar mijn weten is het niet raar dat een pc die een week uit heeft gestaan na een reboot van 40% nog maar 5% heeft. Tenslotte kost opstarten een hoop stroom. je je kan het vergelijken met een mobiele telefoon, gebruik je hem een week niet is hij wel ook zo leeg. Batterijebn werken over het algemeen het best alsze volldig zijn ontladen en dan voor langere tijd weer zijn opgeladen. Laadt je ze half op, worden ze lui als het ware.

Hoop voor je dat je batterij niet defect is, zag ergens staan dat die rond de 200 euro kosten voor jouw type notebook, en dat is best prijzig.

Over welke progjes kunt gebruiken om je energiebeheer te beheersen, durf ik geen antwoord op te geven, zoals ik al zei ik heb geen laptop.
Ik weet wel dat een hoop andere forumleden een laptop hebben, en wellciht willen zij jou veretellen wat voor manieren zij voor hun energie toepassen.
 
heb een laptop maar kan niet bijzonder veel aanvullen op wat frankw al gezegd heeft eigenlijk (en de mijne steekt bijna steeds gewoon op de electriciteit)

wat de gezondheid van je batterij betreft moet je je idd geen zorgen maken hoor, na die een week niet gebruikt te hebben is dat wel normaal

ik heb speciaal in de winkel waar k de mijne gekocht heb gevraagd naar naar hoe de batterij de sparen (had ervoor al vanalles gehoord over mensen van wie de laptop nog uitstekend ging, maar de batterij kapot was ed.) en men zei mij dat het standaard energiebeheer (xp) meer dan voldoende was..., ze hbn me niets speciaals ervoor aangeraden (niets vermeld van die intel speedstep iig) (en ik hoop dat ze dat ook juist hebben? <_< ben nu ook wel eens benieuwd naad wat de andere laptoppers hierover geinformeerd kregen of weten :) )

Verder ook zoals frankw al zegt, principe van volledig ontladen en opladen

een vriend van me heeft nog zo'n model waarvan je de batterij moet wisselen met het diskettestation,die spreekt altijd van "als je de batterij niet nodig hebt, ze er uit halen.."

meer kan ik eigenlijk niet erover vertellen :unsure: hopelijk de anderen wel :)
 
ik heb wel een laptop. en om de batterij in goede conditie te houden laat ik hem 1 keer in de twee weken via mijn bios helemaal leeglopen. Zit wel ergens een optie voor in je bios als het goed is. Dit helpt de levensduur van je batterij te verlengen. Probeer het maar eens, daarna wel weer helemaal op laten laden maar dat kan je doen terwijl je laptop aan staat.
 
Dit probleem is inderdaad geen probleem. Wanneer je laptop uit staat moet hij tog nog bepaalde dingen bijhouden. Een voorbeeld hiervan is de datum en de klok. Hierdoor komt het waarschijnlijk dat de laptop in 1x naar beneden schoot. Je moet pas een nieuwe batterij aanschaffen waneer deze helemaal defect is. Tot die tijd kunt u altijd de oplader bij de hand houden!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan