• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost Laptop blijft in de slaapstand

Status
Niet open voor verdere reacties.

leotje

Gewaardeerd
Lid geworden
6 mei 2004
Berichten
1.127
Waarderingsscore
0
Ik beschik over een HP Pavilion 15. Sinds gisteren blijft mijn laptop in de slaapstand. Ook bij een harde reset gaat de laptop direct in de slaapstand. Geen idee waarom dit gebeurt, niets verandert, niets verwijderd etc. Heeft iemand enig idee hoe ik dit probleem kan oplossen?
 
Dit zijn allemaal Pavilion 15........
Welke is het?

En denk dat het geen slaapstand is, er zal niet worden doorgestart.
Ding is wel volledig van de spanning geweest?
Accu eruit, adapter eraf en de powerswitsch 10 x intrommelen, adapter eraan en opstarten, wat gebeurt er dan?
 
Het betreft de pavilion 15-cc593nd.
 
Accu kan niet er uit gehaald worden, is van de spanning afgeweest en aan/ uitknop 15 sec ingedrukt gehouden
 
Helaas niet.
 
Bij het opstarten blijft de aan/uitknop knipperen
 
Vermoedelijk een conflict tussen snel opstarten en de slaapstand.
Start de laptop tot drie keer en druk hem dan weer uit.

Daarna weer aanzetten en afwachten wat er er gebeurd.

Apropos: schijnbaar weet je niet dat het gebruiken van de slaapstand in combinatie met een snelle SSD a) helemaal niet nodig is en b) wil jij de de levensduur van de SSD bekorten, dan de slaapstand blijven gebruiken.

Want telkens in slaapstand zetten, betekent dat er heel veel naar de SSD geschreven moet worden en dat is niet leuk voor electronische opslag.
 
Een SSD gaat nooit eerder kapot zijn dan de levensduur van een laptop. Zelfs niet als die 20 jaar oud is. Levensduur in deze is dus erg relatief. Of de noodzaak er is valt te betwisten. Zelf gebruik ik ook steeds slaapstand op mijn laptop met SSD. Doordat ik soms mijn laptop dichtklap en de computer niet afsluit omdat er nog documenten geopend zijn bijvoorbeeld. In slaapstand gaat de laptop dan gewoon uit. Maar bij afsluiten krijg je dan nog een extra melding.
 
Accu kan niet er uit gehaald worden, is van de spanning afgeweest en aan/ uitknop 15 sec ingedrukt gehouden
Met de accu aangesloten is die nooit van de spanning.
Wordt openmaken of wegbrengen.
 
je zou eerst ctrl+alt+delete moeten indrukken en dan gedurende de 5seconden de aan/uit toets inhouden om deze uit te zetten aangezien deze nu telkens in de slaapstand gaat ...staat tevens ook vermeld op blz 67 van je manual .
 
Je kunt m eerst een dag in de aan stand laten staan zonder de 230V erop, dan is de accu wel leeg hoor. Dan kun je verder met de tips hierboven.
 
je zou eerst ctrl+alt+delete moeten indrukken en dan gedurende de 5seconden de aan/uit toets inhouden om deze uit te zetten aangezien deze nu telkens in de slaapstand gaat ...staat tevens ook vermeld op blz 67 van je manual .
Waar kan ik deze Manuel vinden?
 
Je kunt m eerst een dag in de aan stand laten staan zonder de 230V erop, dan is de accu wel leeg hoor. Dan kun je verder met de tips hierboven.
Ga ik doen.:)
 
Vermoedelijk een conflict tussen snel opstarten en de slaapstand.
Start de laptop tot drie keer en druk hem dan weer uit.

Daarna weer aanzetten en afwachten wat er er gebeurd.

Apropos: schijnbaar weet je niet dat het gebruiken van de slaapstand in combinatie met een snelle SSD a) helemaal niet nodig is en b) wil jij de de levensduur van de SSD bekorten, dan de slaapstand blijven gebruiken.

Want telkens in slaapstand zetten, betekent dat er heel veel naar de SSD geschreven moet worden en dat is niet leuk voor electronische opslag.
Aan en uit knop blijft helaas knipperen
 
Wat gebeurt er indien je de aan/uitknop langer ingedrukt houdt.
 
Wat gebeurt er indien je de aan/uitknop langer ingedrukt houdt.
Dan wordt de laptop afgesloten maar dan moet je aan/uit-knop wel ongeveer min. 10/12 seconden ingedrukt houden
 
Zo is dat bij mij ook ingesteld middels energiebeheer.
Maar wat gebeurt er indien je dat nu doet en nog iets langer indrukt - verdwijnt dan het knipperen?
 
Zo is dat bij mij ook ingesteld middels energiebeheer.
Maar wat gebeurt er indien je dat nu doet en nog iets langer indrukt - verdwijnt dan het knipperen?
Laptop blijft uit.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan