• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Laptop detecteerd oortjes niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

brammie2

Gewaardeerd
Lid geworden
23 nov 2012
Berichten
1.552
Waarderingsscore
0
Hallo,
Mijn laptop detecteerd sinds kort niet meer of er oortjes in de laptop zijn gestoken, hij blijft gewoon via de speaker afspelen.
Bij afspeelapparaten staat ook alleen speaker bij. Ik dacht misschien is de 3,5mm jack kapot, maar toen ik ubuntu vanaf usb probeerde, kreeg ik audio via speaker n via oortjes tegelijk als ik oortjes erin duwde, dus de poort is niet kapot. Ik heb een Lenovo B50.
Dit probleem trad op bij windows 7, dus ik dacht ik wacht tot windows 10 en misschien is het dan opgelost maar nee. Ik heb zowel bij windows 7 als bij windows 10 de stuurprogramma's meerdere keren opnieuw geinstalleerd.

Alvast bedankt
 
En geluid via HDMI werkt ook niet, in geluids instellingen staat er niet aangesloten. Maar grote kans dat dat probleem los staat van dit probleem.
 
Ja Realtek High Defenition Audio Driver, die heb ik ook een aantal keer proberen opnieuw erop te zetten, allemaal zonder succes.
 
Als je naar Configuratiescherm > Geluid gaat , welk apparaat word daar aangeduid bij afspelen. Luidsprekers of hoofdtelefoon ?

--- Update ---

Als je naar Configuratiescherm > Geluid gaat , welk apparaat word daar aangeduid bij afspelen. Luidsprekers of hoofdtelefoon ?

Sorry , nog eens goed gelezen, je citeert.
Bij afspeelapparaten staat ook alleen speaker bij.

Normaal worden oordopjes ook als hoofdtelefoon weergegeven. Controleer eens of dit niet uitgeschakeld is. Rechtsklik eens bij Geluid > afspelen dan verschijnt een scherm waar je apparaten kan uitschakelen of inschakelen. Ook kan aan of uitgevinkt worden of uitgeschakelde apparaten moeten weergegeven worden.
 
Nee bij geluid staat alleen Luidsprekers en HDMI(niet aangesloten) bij. Ik had al gecontroleerd of uitgeschakelde apparaten zichtbaar zijn
 
kan jij eens checken of je wel de videokaart driver hebt, want die regelt de HDMI poort ;)
 
kreeg ik audio via speaker n via oortjes tegelijk als ik oortjes erin duwde, dus de poort is niet kapot
Jack ingang miss iets vervuild want de speakers moeten uitschakelen als je de hoofdtelefoon inplugt, iemand in de omgeving met contactspay?
 
In Ubuntu doet het probleem zich niet voor , in Windows wel. Een Virus geschreven voor Windows activeert zich niet in Ubuntu bij opstarten van het OS . Het zou dan ook een virusje kunnen zijn , maar dan moet je bij Abraham zijn .
 
Ubuntu werkt ook niet helemaal naar behoren, daar speelt hij het geluid via speakers en oortjes tegelijk af. Trouwens ik heb Windows 10 er met schone installatie opgezet, is het dan mogelijk dat het een virus is, want alles word toch verwijderd?
 
Niemand een idee?
 
Jack ingang miss iets vervuild want de speakers moeten uitschakelen als je de hoofdtelefoon inplugt, iemand in de omgeving met contactspay?
Gedaan?

Audiodriver denstalleren via apparaatbeheer en rebooten.
 
Schoonmaken zal het probleem niet zijn want in ubuntu werkte mijn oortjes wel. In apparaatbeheer heb ik audiodrivers verwijderd en dit heeft niet geholpen. Wat me opviel in apparaatbeheer is, er staat een onbekend PCI apparaat bij, en ik denk dat dit de videokaart is. Ik weet niet of er amd of nvidia in hoort te liggen, maar beide drivers werken niet.
 
Of denken jullie dat ik m beter gewoon op kan sturen? Want door Windows 10 is de garantie er toch niet vanaf?
 
Oke dan zal ik hem op sturen, want hier weet volgensmij ook niemand een antwoord op mijn probleem.
Evengoed bedankt voor alle moeite
 
Ik heb op dit moment net hetzelfde probleem, alles geprobeerd wat hierboven werd aangegeven. Mijn volgende stap is installatie op een nieuwe harde schijf (zodat oude gegevens evtl behouden blijven).

Het betreft bij mij ook een Lenovo B50(-70).

We zijn beide trouwens niet enige met dit probleem. Let op als je hem terugstuurt, want als Lenovo de laptop terugzet naar fabrieksinstellingen zal het probleem opgelost zijn (volgens verschillende artikels op internet). Een niet defect product terugsturen kan extra kosten met zich meebrengen, ook al zit het toestel nog in garantie.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dus als ik dit product terug stuur zeggen hun dat het niet defect is?
 
Mogelijk, tenzij er echt sprake is van een hardwarematig defect. Neem voor de zekerheid eerst contact hierover met Lenovo.
 
Weer enkele uren op zitten zoeken, verse Windows installatie met drivers uitgevoerd. Ik bel er maandag voor naar Lenovo.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan