• Hulpvragenden in dit forumonderdeel worden enkel geholpen door daartoe bevoegde teamleden.
    Dit is belangrijk, zodat de hulpvragende goed geholpen kan worden zonder (goedbedoelde) aanvullende berichten van andere leden.
    Reageren op andermans discussie is daarom uitgeschakeld.
  • De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Laptop erg traag

Status
Niet open voor verdere reacties.
Klopt, maar ik dacht dat ik eerst Windows 7 moest installeren, en vanaf daar upgraden naar Windows 10?
Of is de link de kortste slag?
 
Met schone installatie wordt bedoeld alles eerst wissen op de HD!

Voordat je de tweede optie gebruikt komt de set up met het gegeven dat er een licentie nodig is.
Jij klikt dan op de knop beneden aan dat er geen licentie nodig is en in het volgende venster geef je dan Windows 10 Professional aan - niet de versie met toevoeging N kiezen, want dan wordt Windows Mediaplayer niet geïnstalleerd.

Daarna kies je de tweede optie (onderste) om te installeren.
Je komt in een nieuw venster waar de grafisch de harde schijf wordt weergegeven.
Klik op de eerste vermelding en dan op het rode kruis, zo wis je stuk voor stuk alle partities.
De HD moet helemaal leeg en is dat gedaan, ga je naar de volgende stap!

Je klikt daarna op de knop rechtsonder en dan gaat Windows 10 opnieuw geïnstalleerd worden op een schone schijf, die daardoor ook van een schone MBR wordt voorzien.
 
Met schone installatie wordt bedoeld alles eerst wissen op de HD!

Voordat je de tweede optie gebruikt komt de set up met het gegeven dat er een licentie nodig is.
Jij klikt dan op de knop beneden aan dat er geen licentie nodig is en in het volgende venster geef je dan Windows 10 Professional aan - niet de versie met toevoeging N kiezen, want dan wordt Windows Mediaplayer niet geïnstalleerd.

Daarna kies je de tweede optie (onderste) om te installeren.
Je komt in een nieuw venster waar de grafisch de harde schijf wordt weergegeven.
Klik op de eerste vermelding en dan op het rode kruis, zo wis je stuk voor stuk alle partities.
De HD moet helemaal leeg en is dat gedaan, ga je naar de volgende stap!

Je klikt daarna op de knop rechtsonder en dan gaat Windows 10 opnieuw geïnstalleerd worden op een schone schijf, die daardoor ook van een schone MBR wordt voorzien.
Alles eerst wissen op de HD, is daar een speciale manier voor?
 
Dit gaan van zelf zodra de installatie loopt.
 
Is het je niet helemaal duidelijk?

Daarna kies je de tweede optie (onderste) om te installeren.
Je komt in een nieuw venster waar de grafisch de harde schijf wordt weergegeven.
Klik op de eerste partitie en dan op het rode kruis, zo wis je stuk voor stuk alle partities.
De HD moet helemaal leeg en is dat gedaan, ga je naar de volgende stap!

Je klikt op de knop rechtsonder en dan gaat Windows 10 opnieuw geïnstalleerd worden op een schone schijf, die daardoor ook van een schone MBR wordt voorzien.

Verhaal iets verbeterd!
 
Succes!
Wij wachten de uitkomst van :)
 
Ik heb de laptop vanochtend rond 11:15 aan het 'installeren' gezet, en ging op zoek naar update's... hij is daar nu nog mee bezig, klopt dit wel?
 
Schoone installatie gedaan?
Indien ja - herstart Windows dan nu eerst op nieuw op.
 
Nee, de update's worden nog gezocht. de oude Windows staat nog gewoon te draaien op de achtergrond.
Of doe ik wat verkeerd? Ik heb de link meteen gepakt die mij gegeven werd, en is nu nog bezig..
 
Dus het advies om een schone installatie te doen heb jij niet uitgevoerd?
 
Het is mij gelukt, complete schone installatie! Alleen hij moet écht geactiveerd worden.. maar hoe? Ik heb géén optie gehad met licentie oid...
 
Hoezo moet hij geactiveerd worden?
Er stond al Windows 10 op, dus hoeft dat niet opnieuw.
 
Neem me niet kwalijk, ik heb niet goed gekeken. Ik wil iedereen bedanken voor de hulp!
 
Oké, fijn dat het toch goed werkt!
Geen dank.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan