• Hulpvragenden in dit forumonderdeel worden enkel geholpen door daartoe bevoegde teamleden.
    Dit is belangrijk, zodat de hulpvragende goed geholpen kan worden zonder (goedbedoelde) aanvullende berichten van andere leden.
    Reageren op andermans discussie is daarom uitgeschakeld.
  • De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies Laptop gaat heel traag

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ok, ik zet dit ook eerst op USB, thx
 
attached file
 

Bijlagen

  • Addition.txt
    48 KB · Weergaven: 3
Kan u dit zo openen aub?
 
Nu het andere log bijvoegen - ik heb namelijk beide logs nodig.
 
Oei, iets misgegaan dan
 
Het zal deze zijn veronderstel ik
 

Bijlagen

  • FRST.txt
    210,9 KB · Weergaven: 2
Deze Windows 10 is een Windows 7 update.
Advies - de laptop is door MS voor windows 10 gelicenseert en dus kan je een volkomen schone Windows 10 installeren, waarin geen oude registerlasten van Windows7 resteren.

En ongetwijfeld zal je zondermeer aan tempo winnen.
Technisch zit deze laptop nog redelijk modern in elkaar en verdient ook daarom een schone installatie met Windows 10!
 
Is die update naar windows 10 dan de oorzaak van het feit dat we geen websites meer kunnen openen?
Wat stel je dan voor?
 
Hoe kan ik het regelen dat ik voorlopig terug op internet kan met de laptop? Kan ik terug naar WIndows 7? Gooi ik Bitdefender eraf? K
 
Kan ik verder met enkel Windows defender?
 
Heb Bitdefender verwijderd, en ik kan terug websites openen! Heb nu enkel die Windows Defender, heb ik eigenlijk nog extra antivirus nodig?
Bijkomende vraag : ik kan Dropbox niet verwijderen, en krijg telkens foutmelding bij opstarten pc : "This application failed to start because it could not find or load the Qt platform plugin 'windows' in ""
 
Ja je kunt alleen Windows defender gebruiken.
Had jij ook last van een trage computer?
Want ik heb zelf enkele keren ervaren dat bij een herinstallatie van Bitdefender, Windows defender aan bleef en dit kan voor een slecht werkende computer zorgen.
 
Dit las ik toevallig vandaag.

Als het gaat om de detectie van malware zitten er nauwelijks verschillen in virusscanners voor Windows 10, zo blijkt uit de nieuwste test van het Duitse testlab AV-Test dat 18 verschillende pakketten voor eindgebruikers vergeleek. Van de 18 pakketten werden er elf 11 als "Top product" beoordeeld.

Niet eerder in de geschiedenis van AV-Test wisten zoveel virusscanners deze beoordeling te halen. De anti-viruspakketten werden beoordeeld op de detectie van malware, prestaties en bruikbaarheid. Voor de drie onderdelen konden de pakketten bij elkaar 18 punten verdienen. Bij de detectie van malware werd gekeken naar 225 "zero-day" malware-exemplaren en bijna 5600 malware-exemplaren die in de laatste vier weken voor de test werden ontdekt.

Voor de detectie van de zero-day malware, wat in de definitie van AV-Test onbekende, nieuwe malware is, werd er een gemiddelde score van 99,6 procent gehaald. De test met de 5600 exemplaren leverde een gemiddelde detectiescore van 100 procent op. Dertien virusscanners wisten op dit onderdeel de maximale 6 punten te halen, gevolgd door vijf scanners met 5,5 punten. De in Windows 10 ingebouwde gratis virusscanner Windows Defender detecteert in beide tests 100 procent van de malware en scoort 6 punten.

Bron Security.nl
 
Ok ..., wel was eigenaardig, laptop was al tijdje niet gebruikt, en we moesten dus heel wat updates doen, heb ik gedaan, ook update van Windows 7 naar 10, so far geen probleem. Maar de antivirus was vervallen, en dus ben ik op het net op zoek gegaan naar beste gratis antivirus, en kwam zo bij Bitdefender. En bij nader inzien, is het van dan misgegaan, geraakte niet meer op websites, en ging nog trager dan voorheen. Dus nu had ik zoiets van, ik gooi er die antivirus terug af, en ja, problemen waren opgelost. Ik las nu ook dat Windows 10 samen met Bitdefender effectief problemen geven, dus ... weer iets bij geleerd :)
 
Ik heb zelf nooit problemen gehad met Bitdefender en Windows 10.
Maar Windows 10 geeft soms kleine of zelfs grote problemen bij mensen.
Maar het is opgelost en Windows defender is ook een goede anti virus.
Maar het belangrijkste aan een veilige computer is de gebruiker zelf.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan