• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Laptop geeft schokken

Status
Niet open voor verdere reacties.

RobbertNL

Junior lid
Lid geworden
16 aug 2011
Berichten
70
Waarderingsscore
0
Beste,

Sinds enige tijd krijg ik soms een schok van mijn laptop wanneer ik hem aanraak. Dit gaat om de onderkant van mijn laptop. De bovenkant heb ik nergens last van. Dit gebeurt zowel aangesloten als niet aangesloten aan de adapter. Tot een paar maanden geleden had ik er geen last van.
Het gaat om een Asus R556L.

Wat kan hier de oorzaak van zijn en hoe kan ik dit oplossen? Zou het bijvoorbeeld door een klap kunnen komen?

Bij voorbaat dank!
 
Heeft jouw notebook een metalen onderkant?

In ieder geval is het in mijn ogen niet goed en vereist dit eigenlijk een technisch onderzoek.
 
Het betreft een plastic onderkant die vastzit met metalen schroeven. Ik heb hem nog nooit opengemaakt om er zelf naar te kijken.
 
Heeft de adapter randaarde? zo ja, zit die in een randaarde wandcontactdoos?

Zijn het echt schokken of is het een prikkeling die je voelt, lijkt mij alleen bij de schroeven dan en niet via het kunststof, bij het laatste zou het een statische ontlading kunnen zijn als er een stoffen ondergrond is waar het notebook op ligt.

En wat zou je kunnen zien als je hem openmaakt, kabouters?
 
Misschien een nogal domme vraag, maar hoe kun je zien of een adapter randaarde heeft?

Ik krijg van die schokken die je ook altijd krijgt wanneer je geladen bent en iets aanraakt. Een irritant gevoel, maar verder geen last. Verder is het vaak bij de schroeven, maar af en toe ook op het kunststof-oppervlak. Laptop staat vrijwel altijd op een tafel met niets eronder.

En wat ik zou kunnen zien als ik hem open maak? Wellicht is er een kabel los?
 
Ik zit nu er aan te denken dat het mogelijk lekstromen zijn.

Probeer of een hardreset werkt.

Daarvoor haal je het notebook van de stroom, haal je de accu er uit en verwijder je ook alles wat via USB is aangesloten.

Klap het notebook open en hou dan de aan/uitknop een halve tot hele minuut ingedrukt, zodat de lekstromen via het chassis kunnen weglekken.
 
@Abraham54 Ik zal dat morgen eens proberen (eerder kan niet). Er is bij mij niet de mogelijkheid om de accu eruit te halen zonder de gehele onderkant eraf te halen. Dat zal ik dus morgen eens gaan proberen.

@Lange Pier Mijn adapter is niet voorzien van randaarde en is gewoon een platte eurostekker, maar zat net wel in een wandcontactdoos met randaarde. Zelf denk ik niet dat het hieraan ligt, aangezien ik de schokken ook krijg zonder dat de adapter aangesloten is.
 
Laatst bewerkt:
Zou ik het probleem ook op kunnen lossen door een geaarde lader (officiële van Asus) te kunnen kopen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan