• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Laptop herkent externe muis niet meer, wat kan ik proberen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Satin

Junior lid
Lid geworden
17 dec 2007
Berichten
31
Waarderingsscore
0
Hallo allemaal,

Sinds vandaag doet mijn draadloze muis het niet meer. Hij verschijnt in Apparaatbeheer onder 'Andere apparaten' en hij geeft de melding dat de stuurprogramma's voor dit apparaat niet zijn geïnstalleerd (code 28).

Heb de volgende stappen ondernomen om te kijken waar het aan kan liggen en wat een mogelijke oplossing is:

- muis op andere pc en laptop geprobeerd (doet het daar wel gewoon)
- alle andere USB-ingangen geprobeerd en ook met verschillende muizen (werken geen van allen)
- batterij vervangen (geen verandering)
- vanuit Apparaatbeheer het stuurprogramma van de muis proberen bij te werken (geen stuurprogramma beschikbaar)
- vanuit Apparaatbeheer de muis volledig verwijderd en opnieuw opgestart (geen verandering)
- vanuit Apparaatbeheer de USB's volledig verwijderd en opnieuw opgestart (geen verandering)
- bestanden vanuit windows/Prefetch verwijderd (geen verandering)
- er is recentelijk geen Windows update uitgevoerd

Vlak voordat de muis het niet meer deed, had ik mijn telefoon via een USB-kabel aan mijn laptop gekoppeld om wat foto's over te zetten. Volgens mij deed de muis het direct daarna niet meer.

Bij verwijderen en opnieuw opstarten wordt de muis overigens keurig 'opnieuw herkend' en 'opnieuw geïnstalleerd', maar hij werkt vervolgens niet. Staat dan bij 'Andere apparaten' en geeft dus de melding met code 28, zoals eerder omschreven.

Heeft iemand tips voor mij wat ik kan proberen? Hoor graag wat ik over het hoofd zie.
 
Heel raar maar heb gisteren van een vriend identiek hetzelfde probleem gekregen. Heb jij ook een HP laptop? Maar soit, systeemherstel naar de laatste update (herstelpunt van vorige dag) en probleem was opgelost.
 
je draait wellicht ook de Windows 10 last build 16299.248 wat jij nu ondervind met je muis heb ik dus hier met elke usb stick dat ik aansluit ...eerder werden deze gewoon via de verkenner weergegoven na het bekende geluidje van aansluiten maar nu dus niet meer en worden deze in apparaatbeheer vermeld onder "andere apparraten "
het heeft niets met HP te maken ..je kan een herstelpunt terug zetten en het zal effe opgelost zijn maar dit probleem komt terug ...heb hier al 4x een herstelpunt terug gezet telkens komt dit probleem terug ..ik heb vandaag (zojuist klaar ) een verse installatie gedaan en voorlopig werkt hier alles normaal ... momenteel zit ik hier terug op build 16299.248 zonder het probleem vast te stellen ..
 
Heel raar maar heb gisteren van een vriend identiek hetzelfde probleem gekregen. Heb jij ook een HP laptop? Maar soit, systeemherstel naar de laatste update (herstelpunt van vorige dag) en probleem was opgelost.

Het is een Lenovo laptop met een HP draadloze muis.
 
je draait wellicht ook de Windows 10 last build 16299.248 wat jij nu ondervind met je muis heb ik dus hier met elke usb stick dat ik aansluit ...eerder werden deze gewoon via de verkenner weergegoven na het bekende geluidje van aansluiten maar nu dus niet meer en worden deze in apparaatbeheer vermeld onder "andere apparraten "
het heeft niets met HP te maken ..je kan een herstelpunt terug zetten en het zal effe opgelost zijn maar dit probleem komt terug ...heb hier al 4x een herstelpunt terug gezet telkens komt dit probleem terug ..ik heb vandaag (zojuist klaar ) een verse installatie gedaan en voorlopig werkt hier alles normaal ... momenteel zit ik hier terug op build 16299.248 zonder het probleem vast te stellen ..

Heb zojuist nog een keer systeemherstel gedaan en nu reageert de muis weer. Staat wel nog steeds bij andere apparaten. Merkwaardig. Het is inderdaad een tijdelijke oplossing, maar we doen het er maar mee ;)

Bedankt allemaal voor de reacties!
 
we zijn 1 dag verder en het probleem met het aansluiten van eender welke usb aansluiting blijkt hier nu voorbij te zijn ...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan