• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies Laptop lijkt niet écht af te sluiten

Status
Niet open voor verdere reacties.

mrcool

Junior lid
Lid geworden
24 jul 2007
Berichten
40
Waarderingsscore
0
Dag iedereen

Sinds korte tijd merk ik dat mijn laptop, een dell XPS 15 9560, niet écht lijkt af te sluiten. Wanneer ik met een volle batterij afsluit en hem (uiteraard niet met het stopcontact nog in ;)), na een nachtje slapen weer aan zet, dan merk ik dat de batterij toch een stukje is leeggelopen (bv. nog 90%).

Enige tijd hiervoor heb ik meegemaakt dat ik mijn pc helemaal niet meer kon afsluiten: afsluiten betekende gewoon een herstart; in de logfiles van de pc zorgde destijds de bluetooth driver voor problemen. Nu weet ik niet of dit er iets mee te maken heeft gehad of niet ...

Anderszijds weet ik ook niet echt waar ik moet beginnen zoeken; blijkbaar heeft mijn pc een 'hybride shutdown', waarbij settings onthouden wordt voor een volgende snellere opstart. Die heb ik momenteel uitgezet, maar dat mocht niet baten.

Iemand enig idee waar ik moet beginnen zoeken? Of iemand die van hulp kan zijn?

Alvast bedankt!
mrcool
 
@Lange Pier : nee, dat is net wat ik gisteren af gezet heb voor de zekerheid ...:
1546618021302.png
 
Op de slaapstand blijft er ook spanning op staan en wordt er ook stroom gebruikt.
Zal altijd ook zo wel geweest zijn maar is je nooit opgevallen?
 
@Lange Pier Ik laat hem niet in slaapstand staan, hoor. Ik sluit hem wel degelijk volledig af.
De batterij hoort toch helemaal niet leeg te lopen als de laptop is uitgeschakeld? Thans, toch geen 10% op een nachtje tijd ... ?
 
Was dat plaatje dan niet van jouw situatie?

En de batterij verwijderen na afsluiten een optie?
Er is wel zelfontlading maar is geen 10% per nacht.
 
Hoe oud is de accu?
Ik merk bij mij telefoon ook als ik hem 100% op heb geladen en in de ochtend weer aan zet dat hij s`ochtends soms ook wel eens op 90% staat. Ook duurt het langer voor hij is opgeladen. De accu heb ik 26 maanden is gebruik, dus door slijtage werkt het allemaal minder.
 
@Lange Pier : de afbeelding is inderdaad van mijn laptop ... ;-)
@aarie25 : batterij is nu pakweg een jaar oud ... lijkt me vroeg om daar al last van te krijgen, toch?
 
@aarie25 : batterij is nu pakweg een jaar oud ... lijkt me vroeg om daar al last van te krijgen, toch?[/QUOTE]

Een accu gaat gemiddeld 4 jaar mee, sommige houden het langer vol, andere minder lang.
Vaak merk je snel genoeg als de accu snel leeg loopt.
 
Enige tijd hiervoor heb ik meegemaakt dat ik mijn pc helemaal niet meer kon afsluiten: afsluiten betekende gewoon een herstart; in de logfiles van de pc zorgde destijds de bluetooth driver voor problemen. Nu weet ik niet of dit er iets mee te maken heeft gehad of niet ...

Ik neem aan dat dit probleem nu is opgelost?
 
Schijnbaar hebben meer mensen last van een verlies van de accu.
Na 4 maanden al een verlies van 8%.
Klik hier
 
@Lange Pier,

Lijkt mij niet nodig, want er is niets mis mee :)
 
Je kan hem proberen af te sluiten met CMD, moet je de volgende command gebruiken:
shutdown /s /f /t 0
 
De opdracht is; %windir%\System32\shutdown.exe -s -t 0
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan