• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Sticky Laptop loopt vast

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tinkebel

Junior lid
Lid geworden
1 mei 2012
Berichten
65
Waarderingsscore
0
Mijn Acer Swift 1 loopt de laatste dagen vast. Ik zit dan in een word-document te werken en dan is er ineens geen beweging meer in de cursor. Icoontje windows op toetsenbord werkt dan ook niet meer, noch fn-toetsen. Het lijkt dus op compleet vastlopen. Heb de laptop dus al een paar keer ' hard ' moeten afsluiten door de aan/uitknop ingedrukt te houden. Daarna weer opgestart, hem op normale manier afgesloten en weer aan. Daarna leek het probleem opgelost maar paar uur later toch weer vastloper... Is dit zelf op te lossen of moet ie gerepareerd? mocht iemand een oplossing weten, dan hoor ik het graag.
Hartelijke groet, Tiny
 
Nee, wordt niet warm. En heb Avast free antivirus. Na deze scan (geen virus gedetecteerd) liep ie ook een keer vast, en denk niet dat het slim is om een tweese antivirusprogramma erop te zetten?
 
Uhm, geen idee wat je daarmee bedoelt (sig...?). En je bedoelt dat ik Speccy zou moeten downloaden en daarmee m'n laptop checken? Er zit nog garantie op, dus moet 'm misschien toch maar naar de reparatie brengen. Alleen ben ik 'm dan natuurlijk even kwijt, en dat is lastig. Vandaar toch eerst maar even hier de vraag gedeponeerd....
 
Kijk eens of er geen virus dit probleem veroorzaakt.
Scan eens met de volgende programma`s.
Gratis software voor cyberbeveiliging en anti-malware kies hier voor gratis downloaden
AdwCleaner - gratis Adware Cleaner en Removal Tool

Wordt hij warm tot heet?
Want het kan ook een stof probleem zijn.
Toch adwcleaner geïnstalleerd en 25 bedreigingen gedetecteerd. Laptop is nu opnieuw opgestart, en hoop dat het probleem hiermee opgelost is... Morgen kijken of ie niet weer vastloopt. In ieder geval dank voor de hulp zover.
 
Toch adwcleaner geïnstalleerd en 25 bedreigingen gedetecteerd. Laptop is nu opnieuw opgestart, en hoop dat het probleem hiermee opgelost is... Morgen kijken of ie niet weer vastloopt. In ieder geval dank voor de hulp zover.

Scan ook even met de andere scanner, (het eerste linkje)
 
[/QUOTE
Ccclaner gebruik ik regelmatig, speccy nog niet gedownload. Gister na die 25 dingen in quarantaine via malwarebytes vanmorgen weer opgestart, liep als een zonnetje, maar nu binnen 5 minuten weer vast. En om "m nu voor de 6e keer 'hard' uit te zetten is volgens mij ook niet verstandig, of is dat niet erg? Want anders kan ik speccy er ook niet op zetten....
 
Tinkebel het heeft geen zin om steeds de berichten te quoten.
Gewoon een bericht intypen is voldoende.
 
Ik denk dat ik m dan straks toch maar naar de reparatie breng bij mediamarkt. Er zit nog garantie op. Ik hoop alleen dat ik m dan moet te lang kwijt ben...
 
Via Malwarebytes geen verdere bedreigingen gevonden. Nu speccy geïnstalleerd. Wat ik daar verder mee moet, geen idee :). En binnenzijde stofvrij: hoe controleer je dat (of zeg ik nu weer iets heel doms...). Maar hij wordt niet warm, en de laptop is van januari dit jaar, dus ik neem aan dat dat het probleem niet kan zijn? Enfin, straks anders toch maar naar Mediamarkt, ik weet het anders ook niet... Ik los het altijd liever zelf op, want ben m'n laptop niet graag kwijt, maar het is kennelijk iets wat niet zomaar op te lossen is...
 
Speccy: average temperature: schommelt steeds tussen 42 en 47: is dat normaal?
 
laatste update: ook 'probleem oplossen' in configuratiescherm gedaan, problemen (welke, weet ik niet) gevonden en opgelost, en moest daarna opnieuw opstarten. Maar had dat gister ook gedaan, en daarna liep hij toch weer vast. Enfin, sowieso dank voor jullie tijd. Als het probleem zich blijft voordoen, ga ik er mee naar de reparatie.
 
Speccy: average temperature: schommelt steeds tussen 42 en 47: is dat normaal?

Zou jij de log van Speccy hier willen plaatsen, hoe je dat moet doen staat in het tweede linkje
uit bericht 9.
 
Zou jij de log van Speccy hier willen plaatsen, hoe je dat moet doen staat in het tweede linkje
uit bericht 9.
Hij is opnieuw vastgelopen, dus kan weer geen kant meer op zonder hem weer geforceerd te sluiten. Toch maar vastgelopen en al naar de reparatie, vrees ik. Want nog weer een keer geforceerd sluiten en opnieuw aan, en hopen dat ie niet vastloopt tijdens speccyhandelingen... Als we nou maar wisten of we daar het probleem mee zouden kunnen detecteren. Nogmaals dank voor jullie hulp, straks denk ik toch maar naar mediamarkt, die gaan om 11.00 open...
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan