• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Sticky Laptop loopt vast

Status
Niet open voor verdere reacties.
http://speccy.piriform.com/results/MSI4dGTBL7YmFA5gTBfllDU (ik had m'n laptop vastgelopen en wel dichtgedaan, doe ik hem weer open, doet de cursor het weer, dus toch maar even nog dit proberen). Sorry als ik het verkeerd doe met 'reply' (want moet ik direct antwoorden op aarie25, of gewoon nieuw antwoord schrijven in veld daaronder...)
 
Goedemorgen Tinkebel,

als jouw Acer klapkoffertje mee wil doen, doe nu het volgende:

Download
51ec4de7e6926-MiniToolbox_Canned.png
MiniToolBox en plaats dit tool op jouw bureaublad.

Farbar MiniToolBox gebruiken:
  • Sluit nu eerst alle nog openstaande programmavensters!
    • Windows 2000 en Windows XP: start "MiniToolBox.exe" via dubbelklikken.
    • Windows Vista, Windows 7, Windows 8 en Windows 10: start "MiniToolBox.exe" via rechtsklik Als Administrator uitvoeren.
Vink de volgende onderdelen aan:
  • List content of Hosts
  • List last 10 Events Viewer Errors
  • List Installed Programs
  • List Devices - Only Problems
  • List Users, Partitions and Memory size
  • List Minidump Files
  • List Restore Points
    • Klik nu op de knop "Go".
    • Aansluitend wordt een log aangemaakt (Result.txt) in de zelfde map waar "MiniToolBox.exe" in zit.
    • Kopieer en plak de inhoud van het log in jouw volgende bericht.
Notabene: indien "Reset FF Proxy Settings" gekozen is, dienen de gebruikte webbrowsers afgesloten te zijn!
 
Goedemorgen, ik heb nog een half uur voordat ik de deur uit moet; niet om je onder druk te zetten (en zolang ie in die tijd niet vastloopt) :)
MiniToolBox by Farbar Version: 17-06-2016
Ran by tinyf (administrator) on 16-12-2018 at 11:11:43
Running from "C:\Users\tinyf\Downloads"
Microsoft Windows 10 Home (X64)
Model: Swift SF113-31 Manufacturer: Acer
Boot Mode: Normal
***************************************************************************
========================= Hosts content: =================================

========================= Event log errors: ===============================

Application errors:
==================
Error: (12/16/2018 07:57:11 AM) (Source: Office 2016 Licensing Service) (User: )
Description: Subscription licensing service failed: -1073422333

Error: (12/15/2018 07:31:54 PM) (Source: Microsoft-Windows-SpellChecker) (User: LAPTOP-F6EIARVR)
Description: brave hendrikbrave hendrik-2147467263

Error: (12/15/2018 06:03:00 PM) (Source: Microsoft-Windows-SpellChecker) (User: LAPTOP-F6EIARVR)
Description: brave hendrikbrave hendrik-2147467263

Error: (12/15/2018 01:03:34 PM) (Source: Office 2016 Licensing Service) (User: )
Description: Subscription licensing service failed: -1073422333

Error: (12/14/2018 03:37:23 PM) (Source: ESENT) (User: )
Description: CCleaner64 (14080,G,0) Een poging het bestand C:\Users\tinyf\AppData\Local\Microsoft\Windows\WebCache\WebCacheV01.dat te openen voor alleen-lezen is mislukt. Systeemfout 32 (0x00000020): Het proces heeft geen toegang tot het bestand omdat het door een ander proces wordt gebruikt. . Tijdens het openen van het bestand treedt fout -1032 (0xfffffbf8) op.

Error: (12/14/2018 10:52:59 AM) (Source: Bonjour Service) (User: )
Description: Local Hostname LAPTOP-F6EIARVR.local already in use; will try LAPTOP-F6EIARVR-2.local instead

Error: (12/14/2018 10:52:59 AM) (Source: Bonjour Service) (User: )
Description: mDNSCoreReceiveResponse: ProbeCount 2; will deregister 16 LAPTOP-F6EIARVR.local. AAAA 2A02:A210:2E03:1000:6565:A535:7A28:D732

Error: (12/14/2018 10:52:59 AM) (Source: Bonjour Service) (User: )
Description: mDNSCoreReceiveResponse: Received from 2A02:A210:2E03:1000:6565:A535:7A28:D732:5353 16 LAPTOP-F6EIARVR.local. AAAA 2A02:A210:2E03:1000:52AF:DEEF:DC84:DEB5

Error: (12/14/2018 09:04:22 AM) (Source: Office 2016 Licensing Service) (User: )
Description: Subscription licensing service failed: -1073422333

Error: (12/14/2018 09:01:20 AM) (Source: Bonjour Service) (User: )
Description: Local Hostname LAPTOP-F6EIARVR.local already in use; will try LAPTOP-F6EIARVR-2.local instead
 
Hoi je zet mij echt niet onder druk hoor, maar het log is incompleet, dus daar kan ik weinig mee.
Wat ik vreemd vind is de de inhoud van de hostfile niet gegeven wordt.
Of Avast heeft dat voorkomen of de hostfile bestaat niet.

Controleer of het bestand hosts in C:\Windows\System32\drivers\etc aanwezig is.
Indien ja: open het dan in kladblok post de eventule inhoud van de hostsfile mede in jouw volgende bericht.
 
Hoi je zet mij echt niet onder druk hoor, maar het log is incompleet, dus daar kan ik weinig mee.
Wat ik vreemd vind is de de inhoud van de hostfile niet gegeven wordt.
Of Avast heeft dat voorkomen of de hostfile bestaat niet.

Controleer of het bestand hosts in C:\Windows\System32\drivers\etc aanwezig is.
Indien ja: open het dan in kladblok post de eventule inhoud van de hostsfile mede in jouw volgende bericht.

Ah, dit bericht alweer gewijzigd, want hosts staat er wel in (moest daarvoor doorklikken) en dit is wat daar staat:
# Copyright (c) 1993-2009 Microsoft Corp.
#
# This is a sample HOSTS file used by Microsoft TCP/IP for Windows.
#
# This file contains the mappings of IP addresses to host names. Each
# entry should be kept on an individual line. The IP address should
# be placed in the first column followed by the corresponding host name.
# The IP address and the host name should be separated by at least one
# space.
#
# Additionally, comments (such as these) may be inserted on individual
# lines or following the machine name denoted by a '#' symbol.
#
# For example:
#
# 102.54.94.97 rhino.acme.com # source server
# 38.25.63.10 x.acme.com # x client host

# localhost name resolution is handled within DNS itself.
# 127.0.0.1 localhost
# ::1 localhost
 
Laatst bewerkt:
Mooi zo, dat is de standaard host!
Post nu graag het gehele log van de Minitoolbox of voeg het bij via de knop Bijlage toevoegen.
 
Is opnieuw vastgelopen, dus kan er weer niet in. Ik schrijf dit op m'n telefoon. Misschien dat ie straks op miraculeuze wijze weer op gang komt, net als vanmorgen, maar zo niet, dan moet ie morgen geblokkeerd en wel naar de reparatie...
 
Ik heb hem vanmorgen maar weer geforceerd uitgedaan, weer aan, avast eraf gehaald en volgens instructie die je gaf Windows opnieuw ingesteld (de eerste optie van de drie die er werden gegeven). Malwarebites en cccleaner er weer op gezet, maar nog geen avast. Werkt defender net zo goed, of nog iets anders installeren? Dank voor alle hulp, trouwens. Ik hoop dat het het vastloopprobleem nu is opgelost, nu even kijken hoe ik de boel weer op alle fronten op z'n pootjes terecht kan krijgen (zoals wel/niet Avast of iets anders...)
 
Windows Defender is minstens zo goed als Avast.
Bovendien draait Windows Defender ook veel lichter in Windows dan Avast.

Bovendiendien kan je Windows Defender ook verbeteren: Beveiliging
 
Windows Defender is minstens zo goed als Avast.
Bovendien draait Windows Defender ook veel lichter in Windows dan Avast.

Bovendiendien kan je Windows Defender ook verbeteren: Beveiliging
Dank voor je bericht! Dan houd ik op het Defender (en zal de link die je geeft ook even bekijken). En nu maar hopen dat de boel is opgelost, ik ga daar voor mijn gemoedsrust maar vanuit. Nogmaals dank.
 
O, toch nog een laatste vraag: door die herinstallatie heb ik er nu ook vanzelf Norton op zitten: is dat nodig (is dat gekoppeld aan Defender)? Ik krijg nu steeds meldingen van ze, en volgens mij had ik om die reden Norton er voorheen allang niet meer op zitten.
 
Ik ben benieuwd of jou probleem nu weg is. Even de komende dagen afwachten.
Geen dank!
 
Nee Norton mag je verwijderen.
Die is niet aan Defender gekoppeld.
 
Laptop dicht gedaan, doe ik hem weer open: krijg ik het starscherm weer, inclusief cursor. Ingelogd, en nu doet ie het weer. Voor hoe lang blijft afwachten. Enfin, dat er iets aan de hand is, is wel zeker... Hoe het op te lossen is een volgende... Toch naar de reparatie, of zijn er nog mogelijkheden (als ie weer blijft vastlopen en ik moet hem voor de 8e keer in twee dagen geforceerd uitdoen, lijkt me ook niet goed...?)
 
Jij hebt een Acer en Acer is een fabrikant die zijn computers volstopt met crapware en een proefantivirus (Norton).

Opteer je er voor om Windows 10 helemaal schoon te installeren, dan krijg je daardoor zelfs een snellere klapkoffertje dan met de Windows 10 nu.
 
O, toch nog een laatste vraag: door die herinstallatie heb ik er nu ook vanzelf Norton op zitten: is dat nodig (is dat gekoppeld aan Defender)? Ik krijg nu steeds meldingen van ze, en volgens mij had ik om die reden Norton er voorheen allang niet meer op zitten.

Norton schakelt defender uit, beide (defender en norton) werkt niet.
 
Opteer je er voor om Windows 10 helemaal schoon te installeren

In zulk geval, riskeer je dan niet alle drivers voor de hardware niet te hebben als deze niet in windows 10 ingebouwd zitten?
Dat is een vraag die ik me al enige tijd stel.
 
Jij hebt een Acer en Acer is een fabrikant die zijn computers volstopt met crapware en een proefantivirus (Norton).

Opteer je er voor om Windows 10 helemaal schoon te installeren, dan krijg je daardoor zelfs een snellere klapkoffertje dan met de Windows 10 nu.
Aha... Net Acer helpdesk aan de telefoon gehad die me drie stuurprogramma's laten downloaden, waarna het probleem opgelost zou moeten zijn. Eens kijken of dat lukt. Norton er al afgehaald...
Norton schakelt defender uit, beide (defender en norton) werkt niet.
oef, dan moet ik nu dus toch norton er weer op zetten? Ik snap er niks meer van... Of dan toch Avast weer...?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan