• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies Laptop medion wilt niet meer opstarten naar windows

Status
Niet open voor verdere reacties.

enricove_

Nieuw lid
Lid geworden
9 okt 2018
Berichten
3
Waarderingsscore
0
Ik heb een Medion laptop gereset met de gedachte om alle bestanden te verwijderen om hem zo op te schonen. Ik heb weinig verstand van microsoft computers en heb hem waarschijnlijk zo gereset dat de laptop niet meer naar windows op start. het enige wat ik nu krijg als ik hem opstart is een balk met de opties F2: Setup-menu F3: Recovery F12: Display Boot Menu.
Als ik op recovery druk dan staat ar vallidiation failed. Iemand enig idee wat ik moet doen?
 
- Wat krijg je te zien als je F12 gebruikt?
- Ik neem aan dat je Windows installatieschijf meegeleverd hebt gekregen?
- hoe oud is de machine?

Mogelijke optie zou ook nog de meegeleverde (?) servicedisk kunnen zijn. Daarmee zou je ook moeten kunnen opstarten.
 
Foutje in regel 2 van mijn vorige bericht. Ik bedoelde eigenlijk:
- ik neem aan dat je GEEN Windows installatieschijf meegeleverd hebt gekregen<
 
Foutje in regel 2 van mijn vorige bericht. Ik bedoelde eigenlijk:
- ik neem aan dat je GEEN Windows installatieschijf meegeleverd hebt gekregen<

- Nee ik heb geen windows installatieschijf. op de sticker op de behuizing zie ik dat er windows vista Home premium op zat.
- als ik op F12 druk komen er drie opties namelijk:
2. IDE CD: HL-DT-ST DVDRAM GSA-T50N-C
3. IDE HDD: HITACHI HTS547575A9E384-9P
7. PCI BEV: REALTEK BOOT AGENT

heb allen al een keer geprobeerd, maar gebeurd weinig.

- ik weet zo snel niet hoe oud de laptop is, omdat ik dit voor een oudere meneer doe, waar ik niet zo snel contact mee kan hebben. hoplijk maakt dit de leeftijd van de laptop niet heel veel uit.
 
Weet die oudere meneer dat je de laptop hebt (geschoond)?
 
Weet die oudere meneer dat je de laptop hebt (geschoond)?

Ik werk voor de stichting Humanitas, waar deze meneer langskomt voor hulp. Hij heeft mij gevraagd om de laptop te resetten, maar omdat ik niet thuis ben in microsoft is dit dus mis gegaan.
 
Welke versie van Windows zou je erop terug willen installeren?
 
Ik heb een Medion laptop gereset met de gedachte om alle bestanden te verwijderen om hem zo op te schonen.
Dat is dan gelukt.:)

Maare, wat heb je gedaan en weet je nog welke Windows erop stond? die sticker zegt niet zo veel, daar is die destijds mee geleverd.
En wat is het volledige type van die Medion?
Mocht het Vista of W7 zijn, hier staan de recovery's in een ISO file.
https://www.pcwebplus.nl/phpbb/viewtopic.php?t=3151
Met deze tool kun je ook andere volledige versie downloaden.
https://www.heidoc.net/joomla/techn...icrosoft-windows-and-office-iso-download-tool
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan