• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies Laptop om te renderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

ThomasSo

Nieuw lid
Lid geworden
2 sep 2018
Berichten
7
Waarderingsscore
0
Beste lezer(s), ik ben nieuw op dit forum, ben op zoek naar een nieuwe laptop die snel kan renderen.
Ik gebruik een tekenprogramma om keukens te tekenen en mijn huidige laptop doet er te lang over om te renderen (minstens 20 minuten).
Budget tussen de € 2.000 en Max. €3.000 ik heb er helaas weinig verstand van.
Wie wil mij hierin adviseren? Gr Thomas
 
En hoe heet dat programma?

Een Macbook lijkt mij een goede keuze alhoewel er problemen zijn met het tokkelbord van de pro versies.


Of vul hier je wensen in en vergelijk.
https://tweakers.net/categorie/496/...ReyYNQJn_nomSJv1IjcJWfKETM8ur4jyvOgKRB49W2_QA

Je kunt hem ook zelf samenstellen en die hier plaatsen voor de ondersteuning.
https://bto.eu/product-categorie/laptops/?filter_processor=intel-core-i7&query_type_processor=or
Het programma heet Winnerdesign en draait helaas niet op een Mac.
Ik heb geken op BTO maar zoals gezegd heb ik er helaas te weinig verstand van om een weloverwogen keuze te maken.
 
Wat je het best kan nemen is een zogeheten workstation met dedicated videokaart voor zware ontwerp programma's.

Waar gaat jouw voorkeur naar uit - een 15'6"- of een 17,3" scherm?
 
Ik heb een voorkeur voor een voorkeur voor een 15 inch maar het zou ook een 17 inch mogen zijn
 
Suggestie :
 

Bijlagen

  • voorbeeldje.pdf
    127,3 KB · Weergaven: 5
Dat BTO-ontwerp zou goed zijn indien er een nVidia Quadro kaaart in zou zitten in plaats van gamekaart!
Daarmee wordt die BTO-laptop superheet met ontwerpprogramma's.

17,3 inch wordt ook echt zwaar om mee te nemen en is flink duurder.

https://www.dell.com/nl-nl/work/sho...30/spd/precision-15-7530-laptop/xctop7530emea

https://www.lenovo.com/nl/nl/laptops/thinkpad/p-series/ThinkPad-P50/p/22TP2WPWP50

Omdat het zakelijke notebooks zijn, kan je ook opteren om een refurbished systeem te nemen, waardoor je enerzijds goedkoper uit dan met nieuw maar je wel geldt om om onderdelen zoals SSD en HD te vernieuwen.
 
Suggestie 2:
 

Bijlagen

  • voorbeeldje2.pdf
    127,2 KB · Weergaven: 5
Zelf had ik een BTO 15m879 uitgezocht, denk alleen dat dit model overgekwalificeerd is voor wat ik hem ga gebruiken
 
Mijn vorige bericht suggestie(2) betreft een 15M879 en geloof mij, dat gaat als een Ferrari voor hetgeen jij wil gaan doen.

Aanvulling : ik ben al jaren klant van BTO, evenals 1 van mijn kinderen. Zelf ben ik aan mijn 2e BTO laptop 'bezig'. De eerste heeft augustus vorig jaar na jaren en jaren trouwe dienst de geest gegeven.
Voordeel van BTO is (ook) hun ongekende service.
 
Laatst bewerkt:
Mijn vorige bericht suggestie(2) betreft een 15M879 en geloof mij, dat gaat als een Ferrari voor hetgeen jij wil gaan doen.
Thanks waarschijnlijk gaat het ook dit model worden, morgen wellicht even bellen met BTO
 
Mijn vorige bericht suggestie(2) betreft een 15M879 en geloof mij, dat gaat als een Ferrari voor hetgeen jij wil gaan doen.

Aanvulling : ik ben al jaren klant van BTO, evenals 1 van mijn kinderen. Zelf ben ik aan mijn 2e BTO laptop 'bezig'. De eerste heeft augustus vorig jaar na jaren en jaren trouwe dienst de geest gegeven.
Voordeel van BTO is hun ongekende service.
Ik had er nog nooit van gehoord, heb van de week even met hun gechat, moet zeggen waren zeer correct
 
Beter nog (na het bellen), ga er naartoe en ze laten je het model zien. Dan kan je het 'bevoelen' en bekijken. Koffie krijg je er ook nog en het bekijken en bevoelen is vrijblijvend.
 
Aanvullinkje op suggestie 2 : ik was vergeten Windows erbij te 'klikken', maar een Windowsversie koop je tegenwoordig online voor een paar tientjes of, desgewenst, direct ook bij BTO.

Bijkomend voordeel van BTO is dat ze (desgewenst) alleen Windows voor je pré-installeren, tezamen met de noodzakelijke drivers en verder 0,0 bloatware en / of andere meuk.
 
Ik hoop dat die BTO net zo goed gekoeld als beide werkpaarden van Dell en Lenovo.
 
Dank je wel quandor, ik ga ermee aan de slag!
 
@Abraham54 : zoals ik schreef typ ik dit bericht op mijn inmiddels 2e BTO. Naast een paar andere handige dingetjes hebben de BTO's nog een ander grappig voordeel (t.o.v. veel andere 'merk' laptops) : je pakt een klein Parkerschroevendraaiertje, schroeft een stuk of 6 schroefjes los en vervolgens kun je de 2 ventilatoren bereiken en goed stofvrij maken, evenals de koelribben (hetgeen ik 1x in de 2 maanden doe)
 
Het programma heet Winnerdesign en draait helaas niet op een Mac.
Ik heb geken op BTO maar zoals gezegd heb ik er helaas te weinig verstand van om een weloverwogen keuze te maken.
https://www.compusoftgroup.com/nl-nl/oplossingen/verkoop/winner-design/systeemeisen
Eisen zijn niet echt bijzonder en een Geforce kan het prima doen, meeste rekenwerk wordt door de CPU gedaan.
Zelf had ik een BTO 15m879 uitgezocht, denk alleen dat dit model overgekwalificeerd is voor wat ik hem ga gebruiken
Denk het ook maar het gaat dat wel als een speer.
 
Dank je wel quandor, ik ga ermee aan de slag!

Oké.

Het zou leuk zijn om te horen welk merk het uiteindelijk is geworden.

Mijn advies om even naar IJsselstein te rijden blijft 'staan'. Krijg je daar geen goed 'gevoel', dan moet je vooral géén BTO kopen. Krijg je daar wél een goed gevoel dan...……….. :)
 
Je zou ook nog wat kunnen snuffelen tussen de HP Elitebooks. Daar ben ik een fan van.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan