• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Laptop sluit niet meer af - Windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eruption35

Junior lid
Lid geworden
21 apr 2017
Berichten
39
Waarderingsscore
0
Dag lezer :)!

Ik wist niet exact waar dit topic te plaatsen, dus bij voorbaat excuus als dit de verkeerde plek is.

Ik heb, zoals de titel al vermeld, problemen met het afsluiten van mijn laptop. Het afsluiten zelf gaat goed,
maar als het scherm zwart wordt blijft de laptop (fan) draaien, en ook de aan/uitknop blijft in de 'aanstand'.
Dit probleem doet zich alleen voor met afsluiten, slaapstand gaat bijvoorbeeld prima. De enige manier om mijn laptop uit te krijgen is door het ingedrukt houden van de aan/uitknop. Het opstarten daarna gaat ook gewoon prima en er lijkt dan geen vuiltje aan de lucht.

Extra info:
Ik heb deze week Windows opnieuw moeten installeren aangezien mijn vorige harde schijf er de brui aan had gegeven. Dus een nieuwe SSD geplaatst en Windows opnieuw genstalleerd.
Ik draai Windows 7 Home Premium 64bit (SP1) op een Acer Aspire 4755G.


Heeft hier iemand wellicht een suggestie? Alvast hartelijk dank!

~Eruption35
 
Dank!
Ik heb de gehele lijst doorlopen, helaas nog zonder resultaat.
Kan het zijn dat de bonte verzameling aan Windows Updates die ik nog moet uitvoeren hier mede oorzaak van is?
 
Zeker. Elke stap die daar staat uitgevoerd.
 
Heeft dat iets opgelost?
 
Ik hoop dat zo te testen. Ben eerst verzeild geraakt in 191 updates (-_-'). Vanmiddag liep dat vast bij nummer 169. Ik ben benieuwd :p.
 
Doe je die updates via wifi of kabel?
Als het via Wifi is, zou je een kabel er aan kunnen doen.
 
Via WiFi, inderdaad. Mocht het weer falen neem ik kabel zeker in overweging.
 
We vernemen het wel of het gelukt is.
 
Helaas nog niet nee. De updates hebben zich geinstalleerd, maar mijn laptop sluit zich daarna niet af. Dus handmatig uitgezet middels het ingedrukt houden van de aanknop. Vervolgens weer opnieuw opgestart, en wat volgt is het mij inmiddels bekende "fout bij configureren van windows updates.......".
 
Nope, nog niet geholpen nee. Stomvervelend dit ook. Ik run momenteel de System Update Readiness Tool, en die is ondertussen al een ruim uur aan het zoeken.
 
Wanneer het hulpprogramma wordt genstalleerd, wordt het automatisch uitgevoerd. Hoewel het meestal minder dan 15 minuten duurt, kan het op sommige computers veel langer duren. Zelfs als de voortgangsbalk lijkt te stoppen, wordt de scan nog steeds uitgevoerd en moet u niet op Annuleren klikken.

Als ik dit lees, zou ik het nog afwachten.
 
Dank voor alle hulp tot zo ver.
Inmiddels heb ik het probleem met de updates op weten te lossen door zoeken naar updates op 'nooit' te zetten, vervolgens eerst KB3020369 en daarna KB3172605 te installeren, en daarna te zoeken naar updates; 262 stuks succesvol genstalleerd middels de oplossing uit onderstaande link.

https://answers.microsoft.com/en-us...solution/f39a65fa-9d10-42e7-9bc0-7f5096b36d0c

Het initile probleem, het niet afsluiten van mijn laptop, is echter nog steeds aanwezig.
 
Ik heb ooit eens zoiets gehad en toen bleek 1 van de programma's die meteen mee opstart met windows het afsluiten te voorkomen.

Dat zijn dus meestal die progjes die rechts onderin de taakbalk te zien zijn.

Je kunt ze uitzetten door in MSconfig diue dingen uit te zetten.
 
@aarie25. Ja, de updates zijn dit keer goed genstalleerd, heb de geschiedenis van updates erop nageslagen.

@AnjoZ. Gedaan, lijkt voorlopig niets uit te halen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan