• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Laptop start niet goed op na onderbroken (?) update.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zunnekuukske

Nieuw lid
Lid geworden
15 apr 2018
Berichten
3
Waarderingsscore
0
De laptop van mijn schoonzus start sinds afgelopen week niet goed op. Wat er precies is gebeurd weet ik niet, maar ik vrees dat een update abrupt is afgebroken doordat de batterij slecht is en de computer direct hard heeft afgesloten of zoiets.
Op de laptop staat Windows 10.
Bij het opstarten komt de melding “Er kan niet worden aangemeld bij uw account. Dit probleem kan vaak worden opgelost door u af te melden bij uw account en u dan opnieuw aan te melden”. Ik heb dat inmiddels een aantal keren gedaan en het lijkt erop dat er dan wel iets gebeurt maar niet genoeg, want er komt iedere keer weer dezelfde melding. De laptop maakt vervolgens een tijdelijk profiel aan maar dan kun je natuurlijk niet bij je bestanden.

Ik heb al het nodige gegoogled maar ik kom er niet uit. Ik zelf ben niet alleen digibeet maar ook Apple-gebruiker, schiet niet echt op dus.

Is het mogelijk om de laatste update weer opnieuw, en nu goed, uit te laten uitvoeren? Of is er misschien een andere oplossing? Kan iemand me verwijzen naar een goede link?
Alvast bedankt.
 
Je kunt met dat tijdelijk profiel wel in de computer komen toch?
Dan zou je de updates handmatig kunnen installeren via bijvoorbeeld Windows update catalog.
Welke versie van Windows 10 gebruikt jou schoonzus?

Maar het zou kunnen dat haar profiel is beschadigd en dat je een nieuwe administrator profiel moet aanmaken. Gaat het om een lokaal of Microsoft account?
 
Ik weet even niet welke versie ze gebruikt ( ben nu niet bij haar), maar ik zal proberen via Windows update catalog handmatig een nieuwe update te installeren. Lukt dat niet dan zal ik een nieuw profiel moeten aanmaken. Hopelijk kan ik dan nog wel bij haar (foto)bestanden en zijn die niet ook beschadigd.
Bedankt voor je reactie.
 
Hartelijk dank Aarie25, ik ga ervan uit dat ik er hiermee wel uitkom. Heb net nog even gekeken, nieuwste updates had-ie kennelijk al. Probleemoplosser functionaliteit gevonden en advies hiervan is om de updates te verwijderen en opnieuw te laten uitvoeren, is kennelijk een corrupte file gedecteerd. Mocht het zo zijn dat er toch een nieuwe account nodig is dan kom ik daar vast uit met de door jou genoemde site hiervoor. Nogmaals hartelijk dank voor de hulp.
 
Geen dank!
Ja klopt je kunt heel makkelijk de updates verwijderen.
Als je de updates opnieuw gaat installeren, wel de laptop aan het netsnoer aansluiten om
het zelfde probleem te voorkomen. Maar ik ga er van uit dat jij dit al van plan was.
 
Dit topic wordt door mij verplaatst van Algemeen naar Windows 10.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan