• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Laptop start op maar geeft geen beeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hansen90

Nieuw lid
Lid geworden
8 nov 2019
Berichten
10
Waarderingsscore
2
Hallo,

Ik heb een laptop aangeboden gekregen van een kennis. Hij moes 200 euro kosten het gaat om de MSI GS73VR 6RF-021NL (Stealth Pro). Alleen hij start dus wel op (fans hoor je draaien en toetsen bord verlicht.) Maar geeft geen beeld. Nu heb ik mij laten vertellen dat dit waarschijnlijk de videokaart is. Zelf ben ik niet ontzettend handig hiermee en vroeg me af of het het kopen waard is en hem dan te laten maken want de nieuw prijs was bijna 2000 euro en het is een goeie laptop.

Mvg
 
Als het de videokaart is (wat op voorhand natuurlijk geen inkoppertje is) dan is een prijs van € 200,-- prima, dus doen, alleen, hoe kom je erachter dat het de videokaart is en niet het moederbord...…..?

De videokaart vervangen is nog wel te doen, maar het moederbordje vervangen gaat wel een paar duiten kosten.
 
Ja dat is een beetje de vraag, maar wat is een live duit? Moet ik denken aan rond de 200 of wel rond de 500?

En de rede dat ik denk dat het de videokaart is is omdat ik een externe monitor heb geprobeerd maar die geeft meestal ook geen beeld maar heel soms wel.
 
Laatst bewerkt:
Als dat zo is dan is de videokaart niet echt 100% kapot. Alleen : als we videokaart definiëren kan het om de toegevoegde (dedicated) of de (ingebouwde) Intelvideochip gaan.
Als het goed is dan heeft de machine ook een Intel® HD Graphics 530 aan boord en zou 'ie daar prima op moeten kunnen draaien.

Als de machine een keen met een externe monitor 'draait' zou je even in het bios de Nvidia dedicated kaart uit moeten schakelen. Daarna zou de machine weer perfect moeten werken. Echter, gaming is dan wel even voorbij.
 
Oké, jij zou hem dus wel kopen?
 
Ik in ieder geval niet.
Want je weet niet niet wat je zo mogelijk aan reparatiekosten kwijt bent.
 
Ding start helemaal niet op, de ventilator hoor je draaien en de harde schijf zal opstarten indien geen SSD, dat wil alleen maar zeggen dat er spanning op staat.
Een niet werkende notebook kopen? niet doen.
 
Oké, bedankt voor jullie tips. Ik vond het namelijk een mooie aanbieding omdat ik niet zo'n groot budget heb. En er op deze manier toch een goeie kon halen voor leave prijs
 
Ik ben 'geestelijk' nog niet toe aan "Niet doen". Als jij een beperkt budget hebt en je kan een machine voor 200 kopen dan is het misschien handig om bij een lokale pc-boer te informeren wat de onderzoekskosten zijn. Stel dat 'ie daar 50 tot 100 euro voor rekent dan zal je vooraf moeten incalculeren dat je die kwijt bent als de reparatiekosten vele honderden euro's gaan bedragen. Gaat het 'slechts' om de videokaart en kost een nieuwe 200 tot 300 euro en de onderzoekskosten vervallen als je die aanschaft, dan denk ik dat je voor totaal € 500,-- een fraaie machine zou hebben.

Kijk ik naar de specs :
dan is dit toch wel een fraai machientje. Ouder dan 3 jaar kan 'ie ook niet zijn, want als ik de prijsontwikkeling bij Tweakers bekijk, dan start die pas in augustus 2016.
 
Laatst bewerkt:
Ja dat dacht ik ook, maar ik kan hem daar pas heen brengen als ik hem heb gekocht. En wat als het moederbord stuk is wat kan het dan gaan kosten?
 
Da's een verrekt goede vraag. Ik durf het niet te zeggen. Ik heb ooit een Dell gehad waarvan na 6 jaar het moederbordje kapot ging. Dell Amsterdam gebeld en de helpdesk aldaar reageerde met :
tja meneer, da's bijna een museumstuk. Moederbordjes voor dergelijke prehistorische machines zijn schaars en dus duur. U mag 'm opsturen maar reken iig op meer dan €500,-- aan kosten.

Geheel gefrustreerd over de museumstuk opmerking heb ik het Delletje toen maar afgeschreven.

Gelet op jouw bericht dat je 'm pas mee mag nemen als je 'm koopt, verander ik nu van mening naar "Niet doen".
 
Dat verklaart toch niet waarom hij het soms op een externe monitor het wel doet?
Ding start helemaal niet op, de ventilator hoor je draaien en de harde schijf zal opstarten indien geen SSD, dat wil alleen maar zeggen dat er spanning op staat.
Een niet werkende notebook kopen? niet doen.

Deze pc boer zit bij mij in de buurt en kost 25 euro als je het niet laat reparenen

Zou ik hem dan ook niet naar msi kunnen opsturen want 3 jaar is niet oud, wel heb ik geen garantie maar levensverwachting licht toch veel hoger
 
Ik heb een laptop aangeboden gekregen van een kennis.
maar ik kan hem daar pas heen brengen als ik hem heb gekocht
Als het om een kennis gaat waarom zou die hem dan niet even meegeven aan je in goed vertrouwen, zodat jij kan uitzoeken wat of de kosten kunnen zijn voor reparatie. Ik heb nu zo het vermoede dat als jou kennis dit niet wil dat hij er iets meer vanaf weet wat of er mis mee is, dan dat die nu laat blijken.
Gr.
Pred..
 
Dat is waar maar het is een verre kennis en hij had al een pc en na het stuk gaan van de laptop zegt hij overgegaan te zijn op de pc en geen onderzoek erna te hebben gedaan. Maar omdat kennis misschien nog wel een groot woord is snap ik wel dat hij dit niet wil.
 
Ik heb hetzelfde bij een probook 450 gehad. Het bleek de bios te zijn. Na wat zoekwerk kreeg ik de tip om tijdens het opstarten de windows toets plus R vast te houden. Dan zou de bios een recovery doen.
Bij mij werkte dat inderdaad. Dus probeer het, wie weet werkt dat bij jou ook.
Succes 👍
 
@Ron01 deed hij het bij jou weleens op de externe monitor dan?
 
Dat verklaart toch niet waarom hij het soms op een externe monitor het wel doet?
Dat vertelde je eerst niet, dan is het de dedicated videokaart en indien die met ball floating is gesoldeerd kan het aardig in de papieren lopen en kans dat het blijft werken is niet zo groot.
 
@Lange Pier klopt sorry, hoe bedoel je aardig in de papieren dat het veel geld gaat kosten? Zou ik niet naar msi kunnen gaan?
 
Ik denk dat dit topic :


een compléét ander licht op de zaak werpt. Kijk vooral ook even naar het berichtje van vrijdag 8 november van 15.00 uur.
Hansen90 : ik denk dat je op het punt staat gen**id te worden. Als die thread is wat ik denk dat het is, dan heb je een 'lekkere' kennis!
 
Laatst bewerkt:
@Lange Pier klopt sorry, hoe bedoel je aardig in de papieren dat het veel geld gaat kosten? Zou ik niet naar msi kunnen gaan?
Tja, die doen er zelf niets mee, ze zullen een reperatiebedrijf inschakelen, kun je zelf ook doen maar als er geen insteekkaart inzit, kan er niets over vinden, zal het met een reflow een tijdelijke oplossing vaak zijn.
Over kosten weet ik niets maar een kennis had vroeger een notebook reparatiebedrijf die voor een reflow 250 euro rekende, tis veel werk en vergt veel tijd.

Zal toch eerst openmaken worden, spreek af om hem te kopen als het niet te veel kost om het te repareren, onderzoekskosten ben je sowieso kwijt als je het laat doen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan