• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Laptop start soms wel en soms niet door

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marco van den Tweel

Bekend gezicht
Lid geworden
17 okt 2012
Berichten
152
Waarderingsscore
0
Mijn laptop start soms wel en soms niet door. De ene keer zie ik wel MSI verschijnen en Windows en de andere keer hoor ik de laptop alleen werken en zie ik niks. Wat is er mis? Moet ik mijn bios soms updaten? Ik heb een MSI GE62 2QD Apache.
 
Vraag: is jouw notebook altijd met de voedingsadpter verbonden of gebruik jij meestentijds de accu?
 
25% van de tijd aan de oplader en 75% van de tijd op de batterij. Ik doe hem aan de lader zodra de laptop leeg is of zodra ik een spel speel. Als ik afleveringen terug kijk doe ik dit op de batterij.
 
Ik internet ook zolang de batterij nog vol is daarna doe ik hem aan de lader.
 
Als je een echte gaminglaptop hebt, zal de accu niet zo lang meegaan.
Mijn Lenovo Thinkpad hangt altijd aan de lader!

Dus nu de vraag, wat doet jouw notebook verbonden met lader en dan aanzetten?
 
Is dit altijd al zo geweest of wanneer is dat begonnen?

En waarom zou dat te maken hebben met je bios?

Loslatende flip waar de GPU op zit kan een reden zijn.
 
Dit is sinds een maand aan de hand. Ik dacht omdat hij niet goed doorstartte. Zit er iets in het bios mis? Oh ik hoop dat dat het met de GPU is.
 
Ga naar het bios en kijk of CPU en Videokaart daar goed vermeld staan
Hetzelfde voor de vermelding van SSD/HD's.
 
Dit is sinds een maand aan de hand. Ik dacht omdat hij niet goed doorstartte. Zit er iets in het bios mis? Oh ik hoop dat dat het met de GPU is.
Je hoopt dat het niet mis is neem ik aan en als je verder niets in de bios hebt gedaan heeft het daar niets mee te maken, heeft er überhaupt niets mee te maken als er niet wordt doorgestart.

Kan ook nog een losgelaten soldeerverbinding op een andere plaats zijn maar zal openmaken worden en kijken.
 
Kijk ook eens heel goed op je scherm of er niet een heel flauw beeld is wanneer het donker blijft ? Een lampje kan het beter zichtbaar maken. Het kan namelijk ook de inverter/backlight voor het (LCD) scherm zijn die soms niet goed wil starten.
 
Kapotte werkgeheugen bankje.. pc telt gewoon de aantal ram geheugen ook al zijn ze stuk of niet. Bios/ pc haalt de info ergens anders vandaan dan te tellen hoeveel ram het heeft. Kapotte werkgeheugen zorgt 9 van de 10 keer gelijk al geen beeld signaal bij het op starten.( zwart beeld) maar soms kan het zijn dat dat de fout / kapotte chip niet elke keer aanspraak op gemaakt word en pas bij aan spraak foute boel. Dit is zeker bij als je 2 bankjes of meer in je pc / laptop hebt
 
Dag iedereen bedankt voor het reageren. Ik ben weer wat wijzer geworden. Ik ga de laptop loshalen en kijken wat er mis is. Zoals eerder gezegd kon dit gpu aansluiting zijn. Maar nu blijkt er nog een oplossing te zijn, namelijk dat het werkgeheugen kapot is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan