• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Laptop stuk trager na upgrade naar Windows 10

Status
Niet open voor verdere reacties.

NielsAC

Bekend gezicht
Lid geworden
19 apr 2015
Berichten
114
Waarderingsscore
0
Mijn laptop is een stuk trager geworden na de upgrade. Ik speelde bijvoorbeeld Football Manager 2014, en dat was prima te doen voor de upgrade. Wat toen binnen een seconde werd geladen, duurt nu meer dan 10 seconden, waardoor het gewoon niet meer te spelen is. Kan ik hier wat tegen doen?
 
Geef het een paar dagen, Niels. En start de laptop ook een paar keer opnieuw op.
Ik heb gisteren de upgrade uitgevoerd op een netbook (= mini laptop). De eerste tijd viel er niet mee te werken. Het processorgebruik stond op 99%. Blijkbaar werden er toen op de achtergrond allerlei optimaliseringsprocessen uitgevoerd. Dat kun je nagaan in Taakbeheer. Ook werkten sommige functies niet of traag.
Vandaag voelt het netbook een stuk vlotter aan. Ook het opstarten gaat nu sneller. En het processorgebruik is nu normaal.

Daarnaast kun je kijken of je al de nieuwste driver hebt voor je grafische kaart. Kijk eerst bij de fabrikant van je netbook of hij een nieuwere driver heeft.
 
Je had gelijk, het gaat nu prima.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan