• Hulpvragenden in dit forumonderdeel worden enkel geholpen door daartoe bevoegde teamleden.
    Dit is belangrijk, zodat de hulpvragende goed geholpen kan worden zonder (goedbedoelde) aanvullende berichten van andere leden.
    Reageren op andermans discussie is daarom uitgeschakeld.
  • De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

laptop traag / Servicehost: lokaal systeem gebruikt veel geheugen

Status
Niet open voor verdere reacties.

laurens2705

Nieuw lid
Lid geworden
21 apr 2017
Berichten
21
Waarderingsscore
0
Hoi! In mijn zoektocht om mijn laptop wat op te schonen ben ik op dit forum terecht gekomen. Ik hoop dat jullie ook mij kunnen helpen met mijn trage laptop. Zou super zijn! Alvast bij voorbaat bedankt.

--- Update ---

Hierbij nog wat meer info: Ik heb een Asus. Processor: Intel core i7-4710 HQ CPU @ 2.50 GHz. 8 GB ram geheugen. Windows 10 64bits.

Zojuist een Farbar recovery scan gedaan. In de bijlage de logbestanden.Bekijk bijlage FRST.txtBekijk bijlage Addition.txt
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi, jij hebt drie clouddiensten in jouw Windows draaien - gebruik jij enkel DropBox?
 
Dropbox en Google Drive worden gebruikt. Welke zie je nog meer?

--- Update ---

Onedrive en/of icloud zeker? die worden volgens mij niet actief gebruikt.
 
Verwijder de Asus WebStorage
Start daarna de computer opnieuw op.

Een vraag: waarom heb jij Java in jouw Windows nodig?





Waarschuwing: onderstaande bewerking is enkel voor deze computer bedoeld, het toepassen hiervan in een andere computer kan tot schade in Windows leiden.


We gaan
51a5c8edc4692-icon1337952077.png


Farbar Recovery Scan Tool (FRST.exe) opnieuw gebruiken.

Open een nieuw kladblok (of anders: notepad) bestand, via "Start\Alle programmas\Bureau-accessoires\Kladblok (of Notepad)".
Kopieer en plak de tekst in het code-venster in het lege kladblokvenster.

Code:
start

CreateRestorePoint:
EmptyTemp:
CloseProcesses:

HKLM\...\Run: [iTunesHelper] => C:\Program Files\iTunes\iTunesHelper.exe [176440 2016-09-09] (Apple Inc.)
HKLM-x32\...\Run: [WebStorage] => C:\Program Files (x86)\ASUS\WebStorage\2.2.2.524\ASUSWSLoader.exe [63272 2015-05-31] ()
HKU\S-1-5-21-3793944-264059720-1314925340-1001\...\Run: [iCloudServices] => C:\Program Files (x86)\Common Files\Apple\Internet Services\iCloudServices.exe [67384 2016-09-09] (Apple Inc.)
HKU\S-1-5-21-3793944-264059720-1314925340-1001\...\Run: [iCloudDrive] => C:\Program Files (x86)\Common Files\Apple\Internet Services\iCloudDrive.exe [110392 2016-09-09] (Apple Inc.)
HKU\S-1-5-21-3793944-264059720-1314925340-1001\...\Run: [iCloudPhotos] => C:\Program Files (x86)\Common Files\Apple\Internet Services\iCloudPhotos.exe [356664 2016-09-09] (Apple Inc.)
HKU\S-1-5-21-3793944-264059720-1314925340-1001\...\MountPoints2: {7a7d5e05-8755-11e4-8251-806e6f6e6963} - "C:\WINDOWS\system32\RunDLL32.EXE" Shell32.DLL,ShellExec_RunDLL E:\index.htm
ShellIconOverlayIdentifiers: [!AsusWSShellExt_B] -> {6D4133E5-0742-4ADC-8A8C-9303440F7191} => C:\Program Files (x86)\Common Files\AWS\2.2.2.524\ASUSWSShellExt64.dll [2015-04-22] (ASUS Cloud Corporation.)
ShellIconOverlayIdentifiers: [!AsusWSShellExt_O] -> {64174815-8D98-4CE6-8646-4C039977D809} => C:\Program Files (x86)\Common Files\AWS\2.2.2.524\ASUSWSShellExt64.dll [2015-04-22] (ASUS Cloud Corporation.)
ShellIconOverlayIdentifiers: [!AsusWSShellExt_U] -> {1C5AB7B1-0B38-4EC4-9093-7FD277E2AF4E} => C:\Program Files (x86)\Common Files\AWS\2.2.2.524\ASUSWSShellExt64.dll [2015-04-22] (ASUS Cloud Corporation.)
ShellIconOverlayIdentifiers: [00avg] -> {472083B0-C522-11CF-8763-00608CC02F24} =>  -> Geen bestand
R2 Apple Mobile Device Service; C:\Program Files\Common Files\Apple\Mobile Device Support\AppleMobileDeviceService.exe [83768 2016-08-05] (Apple Inc.)
R2 Asus WebStorage Windows Service; C:\Program Files (x86)\ASUS\WebStorage\2.1.11.399\AsusWSWinService.exe [71168 2014-08-20] (ASUS Cloud Corporation) [Bestand niet getekend]


cmd: ipconfig /flushdns
cmd: netsh winsock reset
end

Sla nu dit kladblokbestand in de dezelfde locatie waar ook FRST.exe aanwezig is op als Fixlist.txt

Farbar Recovery Scan Tool (FRST.exe) met de fixlist.txt gebruiken
  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8 en Windows 10: via rechtsklik op FRST.exe en kies voor "Als Administrator uitvoeren".
  • Als het programma wordt gestart, klik dan op Ja in de popup.
  • Druk op de Fix knop.
  • Na de fix wordt een logbestand - Fixlog.txt - in dezelfde locatie aangemaakt van waaruit FRST.exe is gestart.
  • Post de inhoud van dit logbestand in jouw volgende bericht.
 
Die cloud service van Asus wordt niet gebruikt.. Toevallig een idee of en zo ja hoe ik die kan weggooien / uitzetten? *edit: Oh, dat is zeker door het verwijderen van Asus Webstorage? Dat ga ik nu doen en vervolgens aan de slag met Farbar recovery scan.


Waarom ik Java heb? Eerlijk gezegd geen idee. Zal het ooit een keer ergens voor nodig gehad hebben. Maar wordt nu volgens mij zelden-nooit gebruikt..
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dan gelijk met de Asus Webstorage ook Java verwijderen.

Ook na de installatie van Java, jouw computer absoluut op nieuw opstarten.
 
Webstorage en Java verwijderd; opnieuw opgestart; FRST gedaan; wederom opnieuw opgestart.

Hier het fixlog:

Fix resultaat van Farbar Recovery Scan Tool (x64) Versie: 20-04-2017
Gestart door Laurens (21-04-2017 19:15:27) Run:1
Gestart vanaf C:\Users\Laurens\Desktop
Geladen Profielen: Laurens (Beschikbare Profielen: Laurens)
Boot Modus: Normal
==============================================

fixlist inhoud:
*****************
start

CreateRestorePoint:
EmptyTemp:
CloseProcesses:

HKLM\...\Run: [iTunesHelper] => C:\Program Files\iTunes\iTunesHelper.exe [176440 2016-09-09] (Apple Inc.)
HKLM-x32\...\Run: [WebStorage] => C:\Program Files (x86)\ASUS\WebStorage\2.2.2.524\ASUSWSLoader.exe [63272 2015-05-31] ()
HKU\S-1-5-21-3793944-264059720-1314925340-1001\...\Run: [iCloudServices] => C:\Program Files (x86)\Common Files\Apple\Internet Services\iCloudServices.exe [67384 2016-09-09] (Apple Inc.)
HKU\S-1-5-21-3793944-264059720-1314925340-1001\...\Run: [iCloudDrive] => C:\Program Files (x86)\Common Files\Apple\Internet Services\iCloudDrive.exe [110392 2016-09-09] (Apple Inc.)
HKU\S-1-5-21-3793944-264059720-1314925340-1001\...\Run: [iCloudPhotos] => C:\Program Files (x86)\Common Files\Apple\Internet Services\iCloudPhotos.exe [356664 2016-09-09] (Apple Inc.)
HKU\S-1-5-21-3793944-264059720-1314925340-1001\...\MountPoints2: {7a7d5e05-8755-11e4-8251-806e6f6e6963} - "C:\WINDOWS\system32\RunDLL32.EXE" Shell32.DLL,ShellExec_RunDLL E:\index.htm
ShellIconOverlayIdentifiers: [!AsusWSShellExt_B] -> {6D4133E5-0742-4ADC-8A8C-9303440F7191} => C:\Program Files (x86)\Common Files\AWS\2.2.2.524\ASUSWSShellExt64.dll [2015-04-22] (ASUS Cloud Corporation.)
ShellIconOverlayIdentifiers: [!AsusWSShellExt_O] -> {64174815-8D98-4CE6-8646-4C039977D809} => C:\Program Files (x86)\Common Files\AWS\2.2.2.524\ASUSWSShellExt64.dll [2015-04-22] (ASUS Cloud Corporation.)
ShellIconOverlayIdentifiers: [!AsusWSShellExt_U] -> {1C5AB7B1-0B38-4EC4-9093-7FD277E2AF4E} => C:\Program Files (x86)\Common Files\AWS\2.2.2.524\ASUSWSShellExt64.dll [2015-04-22] (ASUS Cloud Corporation.)
ShellIconOverlayIdentifiers: [00avg] -> {472083B0-C522-11CF-8763-00608CC02F24} => -> Geen bestand
R2 Apple Mobile Device Service; C:\Program Files\Common Files\Apple\Mobile Device Support\AppleMobileDeviceService.exe [83768 2016-08-05] (Apple Inc.)
R2 Asus WebStorage Windows Service; C:\Program Files (x86)\ASUS\WebStorage\2.1.11.399\AsusWSWinService.exe [71168 2014-08-20] (ASUS Cloud Corporation) [Bestand niet getekend]


cmd: ipconfig /flushdns
cmd: netsh winsock reset
end
*****************

Herstelpunt is succesvol gemaakt.
Proces succesvol afgesloten.
HKLM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run\\iTunesHelper => waarde is succesvol verwijderd.
HKLM\Software\WOW6432Node\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run\\WebStorage => waarde niet gevonden.
HKU\S-1-5-21-3793944-264059720-1314925340-1001\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run\\iCloudServices => waarde is succesvol verwijderd.
HKU\S-1-5-21-3793944-264059720-1314925340-1001\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run\\iCloudDrive => waarde is succesvol verwijderd.
HKU\S-1-5-21-3793944-264059720-1314925340-1001\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run\\iCloudPhotos => waarde is succesvol verwijderd.
HKU\S-1-5-21-3793944-264059720-1314925340-1001\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\MountPoints2\{7a7d5e05-8755-11e4-8251-806e6f6e6963} => sleutel is succesvol verwijderd.
HKCR\CLSID\{7a7d5e05-8755-11e4-8251-806e6f6e6963} => sleutel niet gevonden.
HKLM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\ShellIconOverlayIdentifiers\!AsusWSShellExt_B => sleutel niet gevonden.
HKCR\CLSID\{6D4133E5-0742-4ADC-8A8C-9303440F7191} => sleutel niet gevonden.
HKLM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\ShellIconOverlayIdentifiers\!AsusWSShellExt_O => sleutel niet gevonden.
HKCR\CLSID\{64174815-8D98-4CE6-8646-4C039977D809} => sleutel niet gevonden.
HKLM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\ShellIconOverlayIdentifiers\!AsusWSShellExt_U => sleutel niet gevonden.
HKCR\CLSID\{1C5AB7B1-0B38-4EC4-9093-7FD277E2AF4E} => sleutel niet gevonden.
HKLM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\ShellIconOverlayIdentifiers\00avg => sleutel is succesvol verwijderd.
HKCR\CLSID\{472083B0-C522-11CF-8763-00608CC02F24} => sleutel niet gevonden.
HKLM\System\CurrentControlSet\Services\Apple Mobile Device Service => sleutel is succesvol verwijderd.
Apple Mobile Device Service => dienst is succesvol verwijderd.
Asus WebStorage Windows Service => dienst niet gevonden.

========= ipconfig /flushdns =========


Windows IP Configuration

Successfully flushed the DNS Resolver Cache.

========= Eind van CMD: =========


========= netsh winsock reset =========


Sucessfully reset the Winsock Catalog.
You must restart the computer in order to complete the reset.


========= Eind van CMD: =========


=========== EmptyTemp: ==========

BITS transfer queue => 0 B
DOMStore, IE Recovery, AppCache, Feeds Cache, Thumbcache, IconCache => 31590419 B
Java, Flash, Steam htmlcache => 4012 B
Windows/system/drivers => 184504727 B
Edge => 18389116 B
Chrome => 548673020 B
Firefox => 0 B
Opera => 0 B

Temp, IE cache, history, cookies, recent:
Default => 0 B
Users => 0 B
ProgramData => 0 B
Public => 0 B
systemprofile => 0 B
systemprofile32 => 0 B
LocalService => 230848 B
NetworkService => 15844 B
Laurens => 145099097 B

RecycleBin => 0 B
EmptyTemp: => 885.5 MB tijdelijke gegevens verwijderd.

================================


Het systeem moest herstart worden.

==== Eind van Fixlog 19:19:05 ====
 
Start
51a46ae42d560-malwarebytes_anti_malware.png
MalwareBytes Anti-Malware.

  • Windows 2000 en Windows XP: dubbelklik op de MBAM-snelkoppeling.
  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8/8.1 en Windows 10: via rechtsklik op de MBAM-snelkoppeling en kies voor "Als Administrator uitvoeren".
  • Klik in het menu van Malwarebytes ANTI-MALWARE op nstellingen" en daar op "Detectie en Bescherming" en zet vervolgens een vinkje bij "Scan naar rootkits".
  • Klik vervolgens op de knop Scan nu om een bedreigingsscan uit te voeren.
  • Er zal nu gecontroleerd worden op beschikbare updates, klik hier op "Nu bijwerken als er beschikbare updates zijn.
  • De scan wordt nu automatisch gestart,wanneer de scan gereed is en er bedreigingen zijn gedetecteerd krijgt u hier een overzicht van.

  • Wanneer er geen bedreigingen zijn gedetecteerd klikt u na de scan op Bekijk gedetailleerd logboek.
  • Klik vervolgens op de knop Exporteer en kies de optie "Tekstbestand (*.txt)".
  • Geef vervolgens een bestandsnaam op voor het opslaan van het logbestand, bijvoorbeeld MBAM Scanlog.
  • Kies bijvoorbeeld het bureaublad als opslaglocatie en klik vervolgens op de knop Opslaan.

  • Wanneer er wel bedreigingen zijn gedetecteerd klikt u na de scan op Acties toepassen.
  • Bij de melding om de computer opnieuw op te starten klikt u op Ja / Yes.
  • Open na de herstart MalwareBytes Anti-Malware en klik bovenaan op Historie en selecteer Programmalogboeken.
  • Klik op de nieuwste Scan Log.
  • Klik op "Exporteer" en kies de optie "Tekstbestand (*.txt)".
    5557b93ba94ab-Malwarebytes_Exporteer_ScanLog.png
  • Geef vervolgens een bestandsnaam op voor het opslaan van het logbestand, bijvoorbeeld MBAM Scanlog.
  • Kies bijvoorbeeld het bureaublad als opslaglocatie en klik vervolgens op de knop Opslaan.
    532aab157609a-MBAM-Scan.png

MBAM-Log posten:
  • Kopieer nu de inhoud van het zojuist opgeslagen log en plak dit in uw nieuwe antwoord erbij.
 
Malwarebytes
www.malwarebytes.com

-Logboekdetails-
Scandatum: 21-04-17
Scantijd: 19:32
Logboekbestand: MBAM scanlog.txt
Beheerder: Ja

-Software-informatie-
Versie: 3.0.6.1469
Versie componenten: 1.0.103
Update pakketversie: 1.0.1776
Licentie: Proef

-Systeeminformatie-
Besturingssysteem: Windows 10
Processor: x64
Bestandssysteem: NTFS
Gebruiker: VENDERBOS\Laurens

-Scansamenvatting-
Scantype: Bedreigingsscan
Resultaat: Voltooid
Objecten gescand: 412994
Verstreken tijd: 28 min, 19 sec

-Scanopties-
Geheugen: Ingeschakeld
Opstarten: Ingeschakeld
Bestandssysteem: Ingeschakeld
Archieven: Ingeschakeld
Rootkits: Ingeschakeld
Heuristiek: Ingeschakeld
POP: Ingeschakeld
POA: Ingeschakeld

-Scandetails-
Proces: 0
(Geen kwaadaardige items gedetecteerd)

Module: 0
(Geen kwaadaardige items gedetecteerd)

Registersleutel: 0
(Geen kwaadaardige items gedetecteerd)

Registerwaarde: 0
(Geen kwaadaardige items gedetecteerd)

Registerdata: 0
(Geen kwaadaardige items gedetecteerd)

Gegevensstroom: 0
(Geen kwaadaardige items gedetecteerd)

Map: 0
(Geen kwaadaardige items gedetecteerd)

Bestand: 0
(Geen kwaadaardige items gedetecteerd)

Fysieke sector: 0
(Geen kwaadaardige items gedetecteerd)


(end)
 
Lijkt nu wel wat beter. Ik vind het nog steeds niet denderend, maar dat is het misschien ook nooit echt geweest. Veel dank voor je hulp tot zover in elk geval. Even uit nieuwsgierigheid: waarom doe je/doen jullie dit??
 
Er zijn genoeg mensen die anderen willen helpen en zo gebeurd dat ook op fora.
Ook al heb ik nu als titel Admin - het blijft een vrijwillgersjob - net zo als het geld dat ik genvesteerd heb in mijn eigen forum.


Doe nu overigens het volgende: download
51f51523a23a0-OTL_Canned_Nieuw.png
OTL.exe

Downloadlokatie: Dit programma absoluut naar het bureaublad downloaden of anders naar het bureaublad verplaatsen!
Sluit voordat OTL.exe gaat scannen, eerst alle andere openstaande vensters!

OTL.exe gebruiken:
    • Windows 2000 en Windows XP: dubbelklik op OTL.exe.
    • Windows Vista, Windows 7, Windows 8 en Windows 10: via rechtsklik op OTL.exe en kies voor "Als Administrator uitvoeren".


  • Zet een vinkje bij Scan All Users, LOP Check en bij PURITY Check.
  • Kopieer onderstaande in de Code-kader staande tekst en plak deze in het kader onder
    4f9111a6d2a6c-OTL-2.png


    Code:
    services.*
    explorer.exe
    winlogon.exe
    Userinit.exe
    msconfig
    safebootminimal
    drivers32
    netsvcs
    %SYSTEMDRIVE%\*.exe
    %systemroot%\*. /mp /s
    hklm\software\clients\startmenuinternet|command /rs
    hklm\software\clients\startmenuinternet|command /64 /rs
    %systemroot%\*. /mp /s
    %systemroot%\system32\*.dll /lockedfiles
    %systemroot%\Tasks\*.job /lockedfiles
    %systemroot%\system32\drivers\*.sys /lockedfiles
    %systemroot%\System32\config\*.sav
    %systemroot%\system32\drivers\*.sys /90
    [createrestorepoint]
  • Klik vervolgens op de knop
    50cd93c69be5b-OTL_-_Run_Scan_knop.jpg
    .
  • Verander verder geen andere instellingen in OTL, alleen tenzij ik hiervoor specifiek instructies geef.
  • De scan zal niet heel erg lang duren.
    • Er zullen twee Kladblok-vensters geopend worden wanneer de scan klaar is: OTL.Txt en Extras.txt.
    • Kopieer vervolgens de inhoud van zowel OTL.txt alsmede Extras.txt en plak die gegevens in je volgende bericht.

In geval de inhoud van een van de logs of van beide logs te groot is om te posten, kijk dan hier: Hoe een bijlage toevoegen?
 
Post enkel de link, die je via onderstaand tool verkrijgt.

Download
51ec442687372-sp_64_Canned.png
Speccy van Piriform


Bij de installatie van "Speccy" wordt gevraagd om de Google Chrome webbrowser mee te installeren.
Indien je dit niet wenst, verwijder dan de vinkjes.

Speccy van Piriform opstarten:
  • Windows 2000 en Windows XP: start "Speccy" middels dubbelklikken.
  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8/8.1 en Windows 10: start "Speccy" middels rechtsklik en dan kiezen voor Als Administrator uitvoeren.

Speccy van Piriform gebruiken:
  • nadat de analyse van Windows klaar is, plaatst "Speccy" de uitkomst daarvan in een nieuw venster.
  • Klik nu in de menubalk op Bestand (File) en kies voor Publiceren (Publish Snapshot)
  • Bevestig het publiceren door JA (Yes) te klikken.
  • Nu zal een pop-upvenster openen met daarin de vraag voor wel of niet publiceren.
  • Bevestig dat eerste dus.
  • Kopieer nu de link in het nieuw geopende webvenster en plak die link in jouw volgende bericht.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan