• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost Laptop traag tijdens browsen en nu een geheugenprobleem.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi - is het jou gelukt om het werkgeheugen te verhogen?
 
Sorry voor mijn lange afwezigheid, maar het bij bestellen van geheugen was niet eenvoudig. Uiteindelijk gevonden en bijgeplaatst, maar het geheugen wordt niet herkend. Als ik het nieuwe geheugen in het ode onderste sleufje doe, start de pc op, doe ik mijn oude of nieuwe geheugen in de bovenste, dat start de laptop niet op. Zou het kunnen dat die kapot is? Zo ja hoe kan ik dat zien.
Ik dacht exact hetzelfde geheugen betsteld te hebben qua nummering etc, maar ze hebben een foutje gemaakt ipv aan het eind van het nummer f3, staat er f2, op dat gebied een leek, maar wel gehoord, dat geheugen hetzelfde moet zijn.

Ik zal kijken of het lukt om er een foto van te plaatsen, zodat jullie kunnen zien, wat ik bedoel. Speecy, zit het 2e bankje ook niet overigens.
 
Goeie vraag.
Ik zet deze discussie over naar hardwareproblemen.
 
Dankjewel Abraham, kennelijk had ik het plaatsen van het geheugen niet goed gedaan, want het geheugen wordt na een 3e keer plaatsen wel herkend. Dank je wel, voor hulp en advies.
8gb.jpg
 
@Roxmarie,

Ik had nog even een vraag voor jou, klopt het dat jij Office 2007 gebruikt?
Dit zag ik in een eerdere log van Speccy.
Office 2007 wordt niet meer ondersteunt en is dus een veiligheid risico geworden.
Misschien iets om na te kijken.
 
Hallo Arie25, het klopt inderdaad dat ik nog office 2007 gebruik, een professionele versie. Er zijn nog updates voor geinstalleerd onder vorige versies van windows 10, ben net sinds vorige week bijgewerkt naar versie 1803? zo uit mijn hoofd.
 
Hoi Roxmary, draait Windows inmiddels sneller?
Wat betreft Office 2007 - het zal wel niet zo snel een groot veiligheidsprobleem worden.
Er zijn er nog genoeg die Office 2003 gebruiken zonder problemen, dat sinds 2014 niet meer onderhouden wordt.
 
Hallo Arie25, het klopt inderdaad dat ik nog office 2007 gebruik, een professionele versie.

Hoi Roxmary,
Het belangrijkste is dat je geen linkjes en mailtjes opent van onbekende afzenders.
Dan ben je op zich redelijk veilig.
 
Bedankt voor jullie uitleg, en hulp. De laptop draait beter nu hij meer werkgeheugen heeft. Van de week wat (klik) spelletjes gedaan gewoon online. En dat ging een stuk beter. En Microsoft outlook gebruik ik niet, ik gebruik voor mijn mail gmail. En die filtert behoorlijk goed. Laatst had ik een paar verdachte in mijn 2e mailbox, en die heb ik aangemerkt als spam (over 500 euro winnen) bij een winkelketen.
 
Geen dank hoor!
Fijn om te horen dat alles nu sneller werkt.
Altijd goed om mails die je niet vertrouwd te blokkeren of als spam aan te merken, dan hou jou laptop een stuk veiliger.
 
Wat mij betreft is mijn vraag afgehandeld, en nogmaals dank voor jullie advies en hulp. Had er simpelweg niet aan gedacht om het werk geheugen uit te breiden.
Oh ja, misschien handig om te vermelden, Microsoft outlook heb ik niet eens geïnstalleerd omdat ik het niet gebruik.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan