• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost Laptop traag tijdens browsen en nu een geheugenprobleem.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Roxmarie

Gewaardeerd
Lid geworden
3 jul 2010
Berichten
1.614
Waarderingsscore
233
Hallo,

Graag jullie hulp bij mijn niet zo jonge laptop. Toshiba Satellite C870-15J

De laatste tijd is hij ineens merkbaar trager tijdens het browsen op internet (b.v. facebook, messenger) en het spelen van online games, of via gameroom van facebook.

Ik heb een scan gedaan met Malewarebytes deze vond niet, adware cleander vond 2 dingen, de ene betrof iets van mijn virus scanner en de 2e was van wis disk cleanner. Daarna JRT gedraaid, die vond wel wat. Daarom zou ik willen jullie vragen of jullie er eens na willen kijken.

Addition.txt

FRST.txt

JRT.txt

mbam.txt

Hopelijk heb ik het goed gedaan het uploaden van de bestanden.

Alvast hartelijk bedankt voor jullie hulp.
 
Hoi, je had de verkeerde "verdieping" genomen.
Ik heb het recht gezet.

Waarschuwing: onderstaande bewerking is enkel voor deze computer bedoeld, het toepassen hiervan in een andere computer kan tot schade in Windows leiden.


We gaan
51a5c8edc4692-icon1337952077.png


Farbar Recovery Scan Tool (FRST.exe) opnieuw gebruiken.

Open een nieuw kladblok (of anders: notepad) bestand, via "Start\Alle programma’s\Bureau-accessoires\Kladblok (of Notepad)".
Kopieer en plak de tekst in het code-venster vanaf het woord Code in het lege kladblokvenster.

Code:
start
CreateRestorePoint:

CustomCLSID: HKU\S-1-5-21-495147382-3654159571-144547404-1001_Classes\CLSID\{1BF42E4C-4AF4-4CFD-A1A0-CF2960B8F63E}\InprocServer32 -> C:\Users\gerdy\AppData\Local\Microsoft\OneDrive\17.3.6816.0313\amd64\FileSyncShell64.dll => Geen bestand
CustomCLSID: HKU\S-1-5-21-495147382-3654159571-144547404-1001_Classes\CLSID\{7AFDFDDB-F914-11E4-8377-6C3BE50D980C}\InprocServer32 -> C:\Users\gerdy\AppData\Local\Microsoft\OneDrive\17.3.6816.0313\amd64\FileSyncShell64.dll => Geen bestand
CustomCLSID: HKU\S-1-5-21-495147382-3654159571-144547404-1001_Classes\CLSID\{82CA8DE3-01AD-4CEA-9D75-BE4C51810A9E}\InprocServer32 -> C:\Users\gerdy\AppData\Local\Microsoft\OneDrive\17.3.6816.0313\amd64\FileSyncShell64.dll => Geen bestand
ShellIconOverlayIdentifiers: [ OneDrive1] -> {BBACC218-34EA-4666-9D7A-C78F2274A524} =>  -> Geen bestand
ShellIconOverlayIdentifiers: [ OneDrive2] -> {5AB7172C-9C11-405C-8DD5-AF20F3606282} =>  -> Geen bestand
ShellIconOverlayIdentifiers: [ OneDrive3] -> {A78ED123-AB77-406B-9962-2A5D9D2F7F30} =>  -> Geen bestand
ShellIconOverlayIdentifiers: [ OneDrive4] -> {F241C880-6982-4CE5-8CF7-7085BA96DA5A} =>  -> Geen bestand
ShellIconOverlayIdentifiers: [ OneDrive5] -> {A0396A93-DC06-4AEF-BEE9-95FFCCAEF20E} =>  -> Geen bestand
ShellIconOverlayIdentifiers: [ OneDrive6] -> {9AA2F32D-362A-42D9-9328-24A483E2CCC3} =>  -> Geen bestand
ShellIconOverlayIdentifiers-x32: [ OneDrive1] -> {BBACC218-34EA-4666-9D7A-C78F2274A524} =>  -> Geen bestand
ShellIconOverlayIdentifiers-x32: [ OneDrive2] -> {5AB7172C-9C11-405C-8DD5-AF20F3606282} =>  -> Geen bestand
ShellIconOverlayIdentifiers-x32: [ OneDrive3] -> {A78ED123-AB77-406B-9962-2A5D9D2F7F30} =>  -> Geen bestand
ShellIconOverlayIdentifiers-x32: [ OneDrive4] -> {F241C880-6982-4CE5-8CF7-7085BA96DA5A} =>  -> Geen bestand
ShellIconOverlayIdentifiers-x32: [ OneDrive5] -> {A0396A93-DC06-4AEF-BEE9-95FFCCAEF20E} =>  -> Geen bestand
ShellIconOverlayIdentifiers-x32: [ OneDrive6] -> {9AA2F32D-362A-42D9-9328-24A483E2CCC3} =>  -> Geen bestand

EmptyTemp:
CloseProcesses:
cmd: ipconfig /flushdns
cmd: netsh winsock reset
end

Sla nu dit kladblokbestand in de dezelfde locatie waar ook FRST.exe aanwezig is op als Fixlist.txt

Farbar Recovery Scan Tool (FRST.exe) met de fixlist.txt gebruiken
  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8 en Windows 10: via rechtsklik op FRST.exe en kies voor "Als Administrator uitvoeren".
  • Als het programma wordt gestart, klik dan op Ja in de popup.
  • Druk op de Fix knop.
  • Na de fix wordt een logbestand - Fixlog.txt - in dezelfde locatie aangemaakt van waaruit FRST.exe is gestart.
  • Post de inhoud van dit logbestand in jouw volgende bericht.



Download de bijgevoegde CrystalDiskInfo.zip.
Na download het bestand uitpakken en openen.

Dubbelklik dan op DiskInfo.exe

Geeft het tool een gele knop aan,

laat dan weten welke regels in de gele kleur zijn vermeld.
 

Bijlagen

  • CrystalDiskInfo.zip
    2,9 MB · Weergaven: 3
In het vervolg graag de logs op dezelfde wijze toevoegen aan jouw bericht zoals je met de door jouw gemaakt afbeelding hebt gedaan - dus niet meer WiKiSend gebruiken!

Fijn dat de traagheid niet aan de SSD kan liggen!

We kijken verder: download
51a46ae42d560-malwarebytes_anti_malware.png
MalwareBytes Anti-Malware.

  • Windows 2000 en Windows XP: dubbelklik op mbam-setup.exe.
  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8: en Windows 10: via rechtsklik op mbam-setup.exe en kies voor "Als Administrator uitvoeren".

  • Klik in het menu van Malwarebytes ANTI-MALWARE op Instellingen" en daar op "Detectie en Bescherming" en zet vervolgens een vinkje bij "Scan naar rootkits".

  • Klik vervolgens op de knop Scan nu om een bedreigingsscan uit te voeren.
  • Er zal nu gecontroleerd worden op beschikbare updates, klik hier op "Nu bijwerken als er beschikbare updates zijn.
  • De scan wordt nu automatisch gestart,wanneer de scan gereed is en er bedreigingen zijn gedetecteerd krijgt u hier een overzicht van.

  • Wanneer er geen bedreigingen zijn gedetecteerd klikt u na de scan op Bekijk gedetailleerd logboek.
  • Klik vervolgens op de knop Exporteer en kies de optie "Tekstbestand (*.txt)".
  • Geef vervolgens een bestandsnaam op voor het opslaan van het logbestand, bijvoorbeeld MBAM Scanlog.
  • Kies bijvoorbeeld het bureaublad als opslaglocatie en klik vervolgens op de knop Opslaan.

  • Wanneer er wel bedreigingen zijn gedetecteerd klikt u na de scan op Acties toepassen.
  • Bij de melding om de computer opnieuw op te starten klikt u op Ja / Yes.
  • Open na de herstart MalwareBytes Anti-Malware en klik bovenaan op Historie en selecteer Programmalogboeken.
  • Klik op de nieuwste Scan Log.
  • Klik op "Exporteer" en kies de optie "Tekstbestand (*.txt)".
    5557b93ba94ab-Malwarebytes_Exporteer_ScanLog.png
  • Geef vervolgens een bestandsnaam op voor het opslaan van het logbestand, bijvoorbeeld MBAM Scanlog.
  • Kies bijvoorbeeld het bureaublad als opslaglocatie en klik vervolgens op de knop Opslaan.
    532aab157609a-MBAM-Scan.png

MBAM-Log posten:
  • Kopieer nu de inhoud van het zojuist opgeslagen log en plak dit in uw nieuwe antwoord erbij.


Indien jij MBAM meteen als gratis versie wil gebruiken in plaatst van de veertien dagen durende demo met al zijn toeters en bellen te gebruiken, kijk dan hier
 
Oh sorry voor het fout toevoegen Abraham. Ik dacht dat het juist beter was zo. Gewoon alle tekst hier plakken. Ik ga nogmaals scannen met mbam. Daar was ik namelijk al mee begonnen voordat ik probleem heb aangemeld.
 

Bijlagen

  • mbam1.txt
    1,4 KB · Weergaven: 4
Hmm weet niet wat er gebeurd is maar als ik nu een afbeelding op wil slaan in facebook en gewoon via het web, is het vakje opslaan als grijs. Dit was altijd goed, wat te doen, firefox opnieuw installeren?
 

Bijlagen

  • FF oplsaan als vakje grijs (en niet aan te passen).jpg
    FF oplsaan als vakje grijs (en niet aan te passen).jpg
    352,5 KB · Weergaven: 5
Voordat we Firefox gaan resetten nu eerst het volgende:

Download
52186926180a1-adwcleaner_nieuw.png
AdwCleaner by Xplode.
Downloadlokatie: Dit programma absoluut naar het bureaublad downloaden of anders naar het bureaublad verplaatsen!
Opmerkingen:
  • Alle openstaande programma's en webpagina's dienen afgesloten te zijn.
AdwCleaner opstarten:
  • Windows 2000 en Windows XP: dubbelklik op adwcleaner.exe.
  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8 en Windows 10: via rechtsklik op adwcleaner.exe en kies voor "Als Administrator uitvoeren".
AdwCleaner is opgestart:
  • Klik op de knop Scan
  • Is de scan gereed, klik dan op de knop Verwijderen
  • Klik bij AdwCleaner – Afsluiting van de programma's op OK
  • Klik bij AdwCleaner – Herstarten noodzakelijk op OK
AdwCleaner logbestand:
  • Nadat de PC opnieuw is opgestart, opent een logfile.
  • Ingeval het log niet opent, is dit alsnog terug te vinden in C:\AdwCleaner\AdwCleaner[R0, of 1, of 2].txt
  • Post vervolgens de inhoud van dit log in je volgende bericht.
 
Firefox resetten.

Start Firefoix en klik rechtsboven op de bladwijzerknop en klik onderaan dat venster op Alle bladwijzers tonen.
Er opent nu een nieuw venster; klik in de bovenste menubalk op »Importeren en reservekopie maken en klik dan op »Reserve kopie maken .
Het reservekopiebestand heeft als extenctie json en sla dit bestand nu in een makkelijk terug te vinden lokatie op.
Noteer ook de add-ons die je gebruikt, om ze straks weer makkelijk te kunnen installeren.

Is dat gebeurd, dan ga je naar »Configuratiescherm\Programma's en onderdelen en verwijder daar Mozilla Firefox.

Verwijder vervolgens handmatig de mappen Firefox in AppData » Local en AppData » Roaming *

Hierna start je de PC opnieuw op en dan ga je vervolgens met IE naar http://www.mozilla.org/nl/firefox/new/

Ik ben benieuwd of dit zal helpen.


*= Configuratiescherm » Mapopties (in Windows 10: Opties voor verkenner) » tab Weergave » Verborgen bestanden, mappen en stations weergeven
N.B.: via diezelfde weg kan je alles weer terugzetten, door dan te kiezen voor Verborgen bestanden, mappen en stations niet weergeven
 
Helaas heeft het niet geholpen :( Gelukkig gebuik ik firefox sync.
 

Bijlagen

  • ff1 afb opslaan na herinstallatie.jpg
    ff1 afb opslaan na herinstallatie.jpg
    367,6 KB · Weergaven: 3
Download Ext-FF.exe naar je bureaublad.
Windows XP: Dubbelklik Ext-FF.exe om de tool te starten.
Windows 8, Windows 7 en Vista: Rechtsklik Ext-FF.exe en kies voor "Uitvoeren als administrator".
Na een tijdje opent een logje, post de inhoud in je volgende bericht.
 
Ik kan met de rechtermuisknop op jouw link ext-ff.exe klikken en op het bureaublad laten zitten, maar als ik met de rechtermuisknop klik zie ik geen uitvoeren als administrator staan. Als ik dan maar gewoon open een 404 melding.
Ik kijk morgen wel weer verder. Bedankt voor je hulp.
 

Bijlagen

  • ff1.jpg
    ff1.jpg
    343,1 KB · Weergaven: 3
  • ff2.jpg
    ff2.jpg
    71,7 KB · Weergaven: 3
  • ff3.jpg
    ff3.jpg
    76,9 KB · Weergaven: 2
Ik heb het elders bekeken, er is geen melding dat het tool uit de running is, dus heb ik een melding achtergelaten.


Doe FRST opnieuw - ik heb enkel het hoofdlog nodig.
 
Vanmorgen toch maar systeemherstel gedaan naar ruim een week geleden 21-3 zo uit mijn hoofd.. En daarna windows update weer bijgewerkt en firefox opnieuw geïnstalleerd en jawel hoor, het werkt weer gewoon.
 

Bijlagen

  • FRST.txt
    60,6 KB · Weergaven: 1
Verwijder de Adobe Flashplayer voor Firefox!
Die is in Firefox niet meer nodig - ik gebruik de Flashplayer al meer dan een half jaar of langer niet meer in Firefox.
 
flash player verwijdered, ik vrees dat ik hem voor sommige online games toch nog weleens gebruik. Verder gaat het volgens mij redelijk qua snelheid, immers een snelheidsmonster is deze laptop niet meer.
 
Laatst bewerkt:
Hoi, beter laat dan nooit:

Post enkel de link, die je via onderstaand tool verkrijgt.

download
51ec442687372-sp_64_Canned.png
Speccy van Piriform


Bij de installatie van "Speccy" wordt gevraagd om de Google Chrome webbrowser mee te installeren.
Indien je dit niet wenst, verwijder dan de vinkjes.

Speccy van Piriform opstarten:
  • Windows 2000 en Windows XP: start "Speccy" middels dubbelklikken.
  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8/8.1 en Windows 10: start "Speccy" middels rechtsklik en dan kiezen voor Als Administrator uitvoeren.

Speccy van Piriform gebruiken:
  • nadat de analyse van Windows klaar is, plaatst "Speccy" de uitkomst daarvan in een nieuw venster.
  • Klik nu in de menubalk op Bestand (File) en kies voor Publiceren (Publish Snapshot)
  • Bevestig het publiceren door JA (Yes) te klikken.
  • Nu zal een pop-upvenster openen met daarin de vraag voor wel of niet publiceren.
  • Bevestig dat eerste dus.
  • Kopieer nu de link in het nieuw geopende webvenster en plak die link in jouw volgende bericht.
 
Je hebt maar 4 gb en dat wringen in het werkgeheugen omdat de onboard Intel Graophics HD300 ook werkgeheugen wegsnoepen.

Er is een slot vrij, dus gaat daar ook een 4GB werkgeheugen in, dan zal alles soepeler gaan, omdat er dan voor Windows 4GB en voor de graphics 4 GB aanwezig is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan