• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Laptop traag

Status
Niet open voor verdere reacties.

jetje

Vaak hier
Lid geworden
25 mrt 2010
Berichten
513
Waarderingsscore
8
Mijn toshiba satellite c660 11j laptop is niet zo jong meer en er staat niet veel bijzonders op maar word erg traag.

Is er een mogelijkheid om hem weer sneller te krijgen of zit ik aan een nieuwe vast?

Updates en besturingssysteem werk ik steeds bij.
 
Hallo Jetje,
jij hebt inderdaad al een "bejaarde" machine, ik heb een Dell die dit jaar 10 jaar oud is geworden, maar indien goed ingericht met SSD enz. is de machine sneller dan menig nieuw budget notebook.

On topic: laten we nu eerst kijken, hoe het met de gezondheid van de HD is gesteld.​
Download de bijgevoegde CrystalDiskInfo Portable.zip.​
Na download het bestand uitpakken en openen.​
Dubbelklik dan hetzij op DiskInfo32.exe of op DiskInfo64.exe​
Geeft het tool een gele knop aan,​
laat dan weten welke regels in de gele kleur zijn vermeld.​
Indien er een rode knop wordt getoond, dan is de schijf op sterven na dood.​
 

Bijlagen

  • CrystalDiskInfo8_0_0.zip
    4,3 MB · Weergaven: 4
Nr 05 heringedeelde sectoren
 
Heringedeelde sectoren - jouw Windows is continu bezig om uit te vissen waar de systeembestanden staan.
Daardoor is Windows traag.​
Welke Windows versie draait er dat notebook van jou?​
 
Windows 10
 
Hoi Jetje, ik heb afgelopen meimaand via Marktplaats een Thinkpad T540p kunnen kopen via een bedrijf voor € 395,--.
Het was een laptop die origineel door een bedrijf was geleasd en ton ik de machine ontving, was deze als nieuw!​
Ongelooflijk snel met i7 vierde generatie processor en mooi beeldscherm!
Bovendien een zakelijke machine, dus kwaliteit A onderdelen.

 
Dus ik kan nu met deze niks meer verbeteren en zit aan een nieuwe vast?
 
Als je met je oude laptop door wil, zal er een nieuwe HD in moeten dan wel nog beter - een SSD.
Die kan je altijd overzetten.

Maar ik adviseer je voor een moderner notebook te gaan, want op een gegeven moment zal een toekomstige Windows 10 problemen kunnen geven met de oude hardware.​

En je zal - stel je neemt die Thinkpad, verrast zijn door de kwaliteit, de snelheid, het o zo mooie beeldscherm en een verrukkelijk goed toetsenbord met numeriek deel.
 
Oké bedankt dan weet ik waar ik aan toe ben.
 
Ik wens je succes en laat maar weten waarvoor jij uiteindelijk gekozen hebt.
 
Nog even een vraag als ik b.v windows 8.1 erop zet word hij dan wel weer sneller?
 
Neen, als je het goedkoop wil houden,​
zonder te weten hoe lang die laptop van jouw nog blijft werken,​
heb je eerst toch een nieuwe HD nodig!​
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan