• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Laptop valt (soms)uit, cpu fan stopt na paar sec.

Status
Niet open voor verdere reacties.

rsnstile

Nieuw lid
Lid geworden
20 okt 2010
Berichten
3
Waarderingsscore
0
Dag mensen,

Ik heb een Acer Aspire 1642 ZWLMI. Deze pc heb ik van een familielid gekregen. Toen ik heb kreeg had hij al onderstaand probleem. Ik heb hem dus defect gekregen.

Ik heb hiermee het volgende probleem:

Toen ik de laptop kreeg wou hij helemaal niet aan. Wanneer je op de aan/uit knop drukte gingen de lampjes branden maar viel de laptop direct weer uit. Deed je hem weer aan gebeurde precies het zelfde.

Ik heb toen maar de hele laptop uit elkaar gehaald en alleen de moederbord laten draaien aan de beeldscherm, en verdomd ik had beeld. De bios starte gewoon op en kreeg de melding "geen besturingssysteem gevonden". Laptop uitgedaan, harde schijf eraan gehangen, laptop aan gedaan en ja hoor, ik kwam in windows. Ik voor de zekerheid de pc nog een paar keer opnieuw opgestart maar hij deed het perfect. Vervolgens de pc nog een dag laten draaien maar in die 24 uur viel hij niet uit.

Ik na deze 24 uur de laptop weer in elkaar gezet. Toen ik de laptop toen weer aanzette: je raad het al, zelfde probleem...

Ik de hele laptop maar weer uit elkaar gehaald en weer alleen moederbord en harde schijf op het beeldscherm laten draaien. Hij deed het weer perfect. Het viel me vervolgens op dat de CPU fan begint te draaien wanneer je de laptop aanzet, maar na een paar seconden stopt met draaien en ook niet weer gaat. Als ik de temperaturen controleer in pc wizard en in speedfan geven bijde progs aan dat de cpu temp. rond de (max)45 graden is zonder dat de fan draait.

Ik heb nu het moederbord in het plastic frame hangen en bijna alles aangesloten. Ik heb momenteel windows draaien en kan de laptop gebruiken. De CPU fan draait nog steeds niet. Als ik de laptop gebruik valt hij soms ineens uit. Als ik de pc dan aanzet start hij of gewoon op tot windows en kan ik hem gebruiken of de lampjes gaan weer branden en valt daarnaa meteen uit. Na een paar keer proberen kan de laptop dan ook gewoon opstarten tot windows en daarna in windows weer uit het niets uitvallen.

Als hij in windows uit het niets uitvalt staan de temperaturen nog gewoon tussen de 40 en 45 graden in pc wizard en speedfan.

Ik kan niet achter het probleem komen. Dacht eerst een kapot mobo, maar zou het ook alleen de fan of cpu kunnen zijn? of is het misschien gewoon een los contactje ergens?

Vind het vooral raar dat hij de ene keer in windows spontaan uitvalt en de andere keer direct na het drukken op de aan/uit knop.

Iemand een idee/tip?
 
Probeer ook eens in de BIOS-instellingen te kijken of je daar iets kunt vinden over de fan-regelaar.
Eventueel kun je het BIOS flashen, dat wil zeggen een recentere BIOS over het huidige plaatsen.
Dit is echter niet zonder risico's, en je moet het BIOS altijd van de website van de fabrikant (Acer) downloaden!

Wat betreft het probleem dat de laptop het niet doet als ie helemaal in elkaar geschroefd is, dat is nogal lastig om op te lossen via een forum, daarom kan je misschien het beste naar de lokale PC-winkel gaan om 'm te laten testen.
 
Gebruik je PC nooit zonder fan, gelukkig hebben moderne CPU's een noodschakelaar. Als je dat niet zou hebben ruik je letterlijk foxconn.
 
Vijfenveertig graden Celsius is een schappelijke temperatuur voor een laptop hoor.
Ik heb op mijn laptop 75 Celsius gehaald mt fan!
 
Volgens mij schakelt de CPU automatisch uit als hij merkt dat de fan niet meer draait(???) ik zou je laptop laten maken.
 
Dat zou inderdaad goed kunnen, dan is het een kwestie van fan vervangen.
Je kan het beste met de notebook naar de PC winkel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan