• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Laptop valt uit na 2/3 seconden

Status
Niet open voor verdere reacties.

pluspower

Junior lid
Lid geworden
18 jan 2020
Berichten
87
Waarderingsscore
13
Alvorens mijn probleem hier te posten heb ik het ganse forum doorlopen om iets gelijkaardigs te zoeken. Het betreft een laptop Pacqard Bell type SJ51 uitgerust met Windows 7. Na het inschakelen valt hij direct terug uit en blijft uit. Dus geen schermbeeld te zien. Tijdens die 2 seconden seconden draait de ventilator zeer vlot en normaal en branden ook de lampjes. Regelmatig lees ik hier over pieptonen bij opstarten. Maar nooit is het me opgevallen dat dat vroeger wel het geval was?? In iedere geval geen pieptonen. Indrukken van F2 of andere toets lost niets op. Opstarten met batterij zonder adapter of met adapter alleen maakt geen verschil. De voeding werkt prima ook bij een andere laptop. De cmos-batterij is nieuw. De HDD heb ik via een speciaal snoertje aangesloten op de USB-ingang van een andere computer en deze gecontroleerd, geen virussen en prima in orde. Opstarten zonder HDD , ook geen verschil. Wat zou ik nog kunnen proberen???
 
Het zou goed kunnen dat het een stof probleem is.
 
Opstarten zonder geheugen, wel bios beeps?
Gelijk uitgaan is een hardware probleem, harde schijf is dan zelfs nog niet eens gestart.
 
Voor zover ik begrepen heb zit de bios opgeslagen in het moederbord. Wat is na bios het eerste bestand dat aangesproken wordt op HDD. Welke naam moet ik terug vinden op HDD ??? Kan een laptop zonder HDD nog enig teken van leven geven??
 
Vergeet die HDD, probleem met dat ding laat de PC niet uitvallen.
En ja, zonder HDD dient de PC gewoon te starten, het OS zal niet starten want die is er niet.
 
De PackardBell JS51 is volgens mij één van de laatste door PackardBell geassembleerde laptops, uitgebracht met Windows XP.
Dus ik schat, dat die machine een veertien jaar oud is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan